مدت زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

آینده DevOps (دوآپس) و 4 پیش بینی مهم برای سال 2022

آینده DevOps (دوآپس) بدون شک همراه با توسعه و پیشرفت روزافزون خواهد بود. امروزه شرکتها برای حضور در بازار رقابت باید به سرعت ویژگی ها و محصولات جدید را ارائه دهند. تیم‌های توسعه و پیاده سازی با استفاده از اصول DevOps (دوآپس) تحویل نرم‌افزار را چابک‌تر، بدون خطا و سریع‌تر ارائه می‌کنند.

علاوه بر این اصول مشارکتی DevOps (دوآپس) به شرکت‌های نرم‌افزاری این امکان را داده است که در زمان‌های چالش‌ انگیزی مانند کووید زنده بمانند. در این مقاله از بلاگ نادین سافت 2 پیش بینی در مورد آینده DevOps (دوآپس) که احتمالاً در سال 2022 اتفاق می افتد را برای شما عزیزان ارائه کرده ایم. توصیه می کنیم مثل همیشه تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آینده DevOps

آینده DevOps (دوآپس) در سال 2022

در مقاله پیشین نادین سافت با عنوان دوآپس (devops) و ۱۱ مزیت آن در مورد ویژگیها و مزایای DevOps (دوآپس) صحبت کردیم. در این مطلب پیش بینی های انجام شده در مورد آینده DevOps (دوآپس) در سال 2022 را مورد بررسی قرار داده ایم.

پیش بینی 1

1- کانترنیرهای Docker گسترش خواهند یافت
ظهور کانتینرها اصول DevOps (دوآپس) را برای شرکت‌ها آسان‌تر کرد. همین یک گام برای پیش بینی آینده DevOps (دوآپس) کافی است. در نتیجه ما شاهد یک انقلاب کامل با بسته بندی و ارسال نرم افزار بودیم. این امر به Dev و Ops امکان داد تا با یکدیگر همکاری کنند و نرم افزار را به راحتی به مشتری نهایی تحویل دهند.

یکی از نتایج پذیرش اصول DevOps (دوآپس) تحویل و استقرار مداوم است که به مهندسان DevOps (دوآپس) و SREها (Site reliability engineering) و به معنی «مهندسی قابلیت اطمینان سایت» کمک می‌کند تا زمان انتشار را به میزان قابل توجهی کاهش دهند و محصولات و خدمات خود را سریع‌تر به بازار عرضه کنند.

چرا (دوآپس) DevOps همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد؟

روش‌های قدیمی استقرار نرم‌افزار از هر سو با رویکردها و فناوری‌ها جدید به چالش کشیده می‌شوند. به عبارت دیگر زمان آن رسیده است که تغییرات را پذیرفته و از رقیب خود جلوتر بروید تا با حاشیه قابل توجهی برنده شوید و برای انجام این کار به DevOps (دوآپس) نیاز دارید.

پیش بینی 2

2- استراتژی ابری ترکیبی روز به روز بیشتر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
از آنجایی که شرکت‌های بیشتری از زیرساخت‌های مبتنی بر ابر استفاده می‌کنند، باید یک استراتژی برای مدیریت سرورهای خود در محل و در فضای ابری ایجاد کنند. بسیاری از شرکت‌ها متوجه می‌شوند که این کار باید با یک استراتژی ابری ترکیبی انجام شود که زیرساخت‌های داخلی را با زیرساخت‌های ابر عمومی ترکیب می‌کند.

همچنین بیشتر مشاغل ترکیبی از خدمات ابری خصوصی و عمومی دارند. بهترین راه برای اطمینان از محافظت از داده های شما، استقرار ابر ترکیبی است. استقرار ابر ترکیبی به شما کمک می کند تا با استفاده از مزایای ابرهای عمومی و خصوصی عملیات خود را ساده کنید.

آینده DevOps

پیش بینی 3

3- دامنه هوش مصنوعی، یادگیری ماشین (ML) و اتوماسیون تکامل خواهد یافت. هوش مصنوعی و اتوماسیون حتی از آنچه در حال حاضر هستند مهم تر خواهند شد. هوش مصنوعی در حال حاضر برای خودکارسازی وظایفی مانند اسکن های امنیتی، رفع اشکالات و تست تضمین کیفیت استفاده می شود اما انتظار می رود که هوش مصنوعی برای خودکارسازی وظایف پیچیده تر به تکامل خود ادامه دهد.

هم هوش مصنوعی و هم یادگیری ماشین (ML) به تیم‌های DevOps (دوآپس) کمک می‌کنند تا سریع‌تر عمل کنند اما صنعت در استفاده از مزایای بسیاری که (AI) هوش مصنوعی و یادگیری ماشین (ML) ارائه می‌دهند کند بوده است. به طور مثال با یادگیری ماشین (ML)، تیم‌های DevOps (دوآپس) می‌توانند مجموعه‌های آزمایشی متعددی را انجام داده و آنها را تکرار کنند تا اشکالات را پیدا کرده، الگوهای مناسب را شناسایی کنند و بینش‌های منحصربه‌فرد را کشف نمایند.

جمع بندی

آینده DevOps (دوآپس) نشان می دهد که کاربرد آن در ایجاد ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید برای یک محصول و سازگار کردن زیرساخت‌های آن گسترش خواهد یافت. بنابراین می توان گفت که استفاده از DevOps (دوآپس) اجتناب ناپذیر خواهد بود. امیدواریم با خواندن این مقاله از نادین سافت اطلاعات بیشتری در مورد آینده DevOps (دوآپس) کسب کرده باشید.

منبع

https://harness.io/blog/devops/devops-predictions-2022

مقالات پیشنهادی