مدت زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

بهترین لپ تاپ برنامه نویسی

لپ تاپ های سطح بالا به نظر فروشندگان به عنوان بهترین لپ تاپ برنامه نویسی به شمار می روند ولی آیا واقعا اینطور است؟ در واقع باید بدانید که لپ تاپ های سطح بالا برای بازی کردن و کارهای گرافیکی شاید خوب باشند ولی لزوما نمی توانند بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی باشند. در این مقاله قصد داریم در مورد پارامترهایی که باید برای خرید لپ تاپ در نظر داشته باشید اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. در واقع ما قصد داریم بهترین لپ تاپ ها برای برنامه نویسی را بر اساس پارامتر های انتخاب معرفی کنیم و ویژگی های یک محصول با کیفیت را به شما بگوییم. با ما در این مقاله همراه باشید.

بهترین لپ تاپ برنامه نویسی
بهترین لپ تاپ برنامه نویسی

بهترین لپ تاپ برنامه نویسی از لحاظ حافظه داخلی

برای برنامه نویسی، حداقل میزان حافظه داخلی خشک (SSD) باید برابر با 256 گیگابایت باشد. در نظر داشته باشید که اگر توسعه برنامه ها را به صورت حرفه ای دنبال می کنید، باید به دنبال محصولاتی باشید که بیشتر از یک ترابایت حافظه داخلی خشک (SSD) داشته باشد. در واقع این مسئله باعث می شود که سرعت کامپایل اطلاعات بیشتر شود.

بهترین لپ تاپ برنامه نویسی از لحاظ RAM

حافظه RAM یکی از مهم ترین نیازهای هر برنامه نویس می باشد. میزان حافظه RAM در بهترین لپ تاپ برنامه نویسی برابر با 4 گیگابایت استاندارد بوده ولی حداقل میزان 8 گیگابایت RAM باید روی لپ تاپ نصب شده باشد تا بتوانید برای برنامه نویسی اولیه از دستگاه استفاده داشته باشید. همچنین در صورتی که به صورت حرفه ای در زمینه برنامه نویسی در حال فعالیت می باشید، میزان 16 یا 32 گیگابایت RAM می تواند گزینه ای بسیار مناسب باشد تا بتوانید حداقل 2 الی 3 سال بدون نگرانی از لپ تاپ استفاده داشته باشید.

بهترین لپ تاپ برنامه نویسی از لحاظ CPU

اصلی ترین سخت افزار مورد نیاز شما برای یک لپ تاپ برنامه نویسی، میزان قدرت پردازشی می باشد. سرعت کامپایل تا حد بسیار زیادی نیاز به پردازنده مرکزی خوب دارد. لپ تاپ های مجهز به CPU مدل i7 یا i9 می تواند گزینه ای بسیار مناسب برای برنامه نویسی باشد. نسل دهم و یازدهم پردازنده ها می توانند عملکرد کاملی داشته باشد.

بهترین لپ تاپ باید قابلیت تعمیر و ارتقاء داشته باشد

اضافه کردن به میزان RAM یا استفاده از ذخیره داخلی قدرتمند تر دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. همچنین بهترین لپ تاپ برنامه نویسی باید از لحاظ تعمیر پذیری نیز در سطح بسیار خوبی قرار داشته باشد. باید در نظر داشته باشید که لپ تاپ شما برای یک الی دو سال آینده شاید نیاز به ارتقاء سخت افزاری داشته باشد و پشتیبانی از این مسئله می تواند یکی از پارامترهای مورد نیاز شما باشد.

بهترین لپ تاپ برنامه نویسی

اندازه صفحه نمایش و رزولوشن

حداقل اندازه صفحه نمایش برای شما باید اندازه ای برابر با 13.3 اینچ داشته باشد ولی محصولاتی که 14 تا 17 اینچ هستند می توانند عملکرد بسیار بهتری برای برنامه نویس ها باشد. باید در نظر داشته باشید که رزولوشن Full HD با وضوح 1080*1920 می تواند گزینه ای بسیار مناسب به شمار رود. محصولات 4K می توانند مناسب باشند ولی نیاز به باتری های قدرتمند در این سری محصولات توصیه می شود.

کیبورد

کیبورد را می توان یکی از مهم ترین نیازهای برنامه نویس ها در بهترین لپ تاپ برنامه نویسی دانست که دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. شما باید محصولات را حتما مورد بررسی قرار دهید ولی کیبورد های جزیره ای می توانند عملکرد بسیار خوبی را داشته باشند. بهترین لپ تاپ برنامه نویسی با توجه به پارامترهای بیان شده در این مقاله می توانند انتخاب شده و مورد استفاده قرار گیرند.

منابع

[1] https://www.reliancedigital.in/solutionbox/how-to-pick-the-right-laptop-for-programming/

مقالات پیشنهادی