مدت زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

بهره وری برنامه نویس و 5 راهکار برای بهبود آن

بهره وری برنامه نویس در واقع یک ویژگی برنامه نویس است که به طور خاص به کاری که انجام می دهید، بستگی دارد. در این مطلب از نادین سافت 5 راهکار برای بهبود بهره وری برنامه نویس را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

بهره وری برنامه نویس

بهره وری برنامه نویس

این راهکارها به شما کمک می کند تا بهره وری خود را بهبود ببخشید.

  1.  روز خود را برنامه ریزی کنید و پیشرفت خود را یادداشت کنید

یکی از چیزهایی که به طرز شگفت انگیزی به بهبود بهره وری برنامه نویس کمک می کند یادداشت برداری و برنامه ریزی روزانه است.

می خواهید بدانید چرا؟

نکته فوق العاده در مورد برنامه ریزی این است که به شما چشم اندازی از هدفی که در آن روز باید برسید می دهد و یادداشت برداری به شما راهنمایی می کند که چه کاری انجام داده اید و چه کارهایی هنوز باید انجام دهید.

توصیه ما به شما این است که به صورت زیر عمل کنید:

  • ابتدا روز را با خواندن کارهایی که روز قبل انجام داده اید، شروع کنید.
  • سپس برنامه ریزی کنید که می خواهید در طول روز چه کاری را انجام دهید.
  • پیشرفت خود را در پایان روز ثبت کنید.

2. تا جایی که می توانید از شرکت در جلسات متعدد خودداری کنید

شاید یکی از جنبه هایی که شما در برنامه نویسی کمتر دوست دارید، جلسات است و به عنوان برنامه نویسی که در حال دورکاری هستید، به نظر می رسد که اینها چند برابر شده و درصد زیادی از روز شما را به خود اختصاص داده است.

بگذارید صادقانه بگویم 80٪ از جلسات کاملاً غیر ضروری هستند، عمدتاً به این دلیل که یک برنامه نویس عملاً نظری در مورد موضوع بحث ندارد.

توصیه می کنیم برای شرکت در جلسات از این دو نکته مهم استفاده کنید:

  • ابتدا، قبل از جلسه، بپرسید که درباره چیست، چرا باید آنجا باشید و هدف جلسه چیست؟
  • تقویم خود را بررسی کنید، یا به راحتی بگویید که شرکت نخواهید کرد.

3. در طول روز استراحت کنید

اگر قبلاً این کار را نکرده اید ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد، اما استراحت در طول روز و انجام کارهای کاملاً متفاوت مانند بازی های ویدیویی، تماشای یوتیوب، نواختن ساز یا حتی تماشای یک قسمت از سریال فعلی می تواند کمک بزرگی برای خلاقیت شما باشد.

در حالی که ما بیشتر و بیشتر بر توسعه تمرکز می کنیم، مغز ما انرژی مصرف می کند و تعداد راه حل ها را برای یک مشکل خاص محدود می کند. از آنجایی که برنامه نویسی در مورد حل یک مشکل است، یک استراحت از 15 دقیقه تا 1 ساعت می تواند معجزه کند. بنابراین توصیه می کنیم هر از گاهی کمی بیشتر به مغزتان استراحت دهید.

4. فضای کاری خود را چه فیزیکی و چه مجازی سازماندهی کنید

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که حفظ یک فضای کاری سازماندهی شده کمک زیادی به بهره وری برنامه نویس می کند، منظور هم فضای کار فیزیکی و هم مجازی است.

درک سازماندهی فضای کار فیزیکی بسیار ساده است. فقط وسایل را در جای خود نگه دارید تا زمانی که به چیزی نیاز دارید، آن را در دسترس داشته باشید.

در مورد فضای کاری مجازی، اگر توضیح آن هنگام برنامه نویسی کمی دشوارتر باشد، در واقع متوجه خواهید شد که باید روی بیش از یک پروژه در یک زمان یا بیش از یک چیز در یک زمان کار کنید، احتمالاً از ابزارهای مختلف برای هر پروژه استفاده می‌کنید. توصیه ما به شما این است که برای سازماندهی فضای کار مجازی خود به روش زیر عمل کنید:

  • اگر شما به عنوان یک فریلنسر کار می کنید، همه چیز را در پروژه های کامپیوتر خود سازماندهی کنید.
  • پوشه های مرورگر را برای هر چیزی که مربوط به یک پروژه سازماندهی شده است، مشخص کنید
  • تمام صفحاتی که شامل یک توسعه خاص هستند را در همان پوشه مورد نظرتان در مرورگر قرار داده و در داخل همان پوشه در رایانه خود نگهداری کنید.

5. از ابزارهای بهره وری استفاده کنید اما زیاده روی نکنید

توصیه ما به شما این است، لباسی را بپوشید که به سبک کاری شما می‌آید و بقیه را کنار بگذارید. شرکت هایی وجود دارند که شما را مجبور می کنند پیشرفت خود را ثبت کنید، بیشتر برای اینکه بدانید به طور مشخص چه کاری را دارید انجام می دهید تا افزایش بهره وری شما . در این موارد، گزینه‌های زیادی وجود ندارد، شما می توانید از ابزارهای خاص خود برای افزایش بهره وری استفاده کنید.

جمع بندی

بهره وری برنامه نویس به عوامل زیادی بستگی دارد. اگر شما می خواهید باعث افزایش یک بهره وری برنامه نویس شوید این راهکارها را با او به اشتراک بگذارید. 

منبع

https://javascript.plainenglish.io/5-things-that-i-do-to-improve-my-productivity-as-a-programmer-2791eb60d1cb

مقالات پیشنهادی