مدت زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

2 مهارت کاربردی که توسعه دهندگان نرم‌ افزار به آن نیاز دارند

اگر شما هم جزء توسعه دهندگان نرم‌افزار هستید به خوبی می دانید که یادگیری برنامه نویسی نیاز به تمرکز کامل دارد. من وقتی برای اولین بار وارد علم کامپیوتر شدم، فهمیدم که نوشتن برنامه‌های کوچک از ابتدا به عنوان راه اصلی من برای تقویت مفاهیمی است که یاد گرفتم بودم. این نوع تمرین برای رشد مهارت من بسیار مهم بود.

زمانی که اولین کار واقعی خود را به عنوان یک توسعه‌دهنده نرم ‌افزار شروع کردم، متوجه شدم که علاوه بر نوشتن کد، بیشتر وقتم را صرف انجام کارهایی می‌کنم که نیازمند مجموعه‌ای از مهارت‌ها هستند. اگر می‌خواهید در مورد توسعه دهندگان نرم افزار بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنم تا انتهای این مقاله، همراه نادین سافت باشید.

توسعه دهندگان

مهارتهای مورد نیاز توسعه دهندگان نرم‌ افزار

به طور طبیعی، مهارت های مورد نیاز مشاغل مختلف مرتبط با برنامه نویسی متفاوت است. تحلیلگران داده که اسکریپت‌هایی را برای پردازش اطلاعات می‌نویسند، روزهای خود را مانند نمایندگان خدمات فنی برای حل مشکلات مشتریان نمی‌گذرانند.

حتی دو مهندس نرم افزار در یک سازمان می توانند وظایف روزمره بسیار متفاوتی داشته باشند. مهارت‌هایی که در این قسمت برای شما عزیزان ارائه کرده ایم می‌تواند به شما در موفقیت حرفه‌تان به عنوان توسعه دهنده نرم افزار کمک کند.

توسعه دهندگان
  1. خواندن کد دیگران

برنامه نویسان چه در جست و جوی یک باگ و چه به دنبال چگونگی افزودن یک ویژگی جدید به نرم افزار موجود باشند، زمان زیادی را صرف خواندن کد دیگران می‌کنند. برنامه‌های نرم ‌افزار اصلی می‌توانند حاوی میلیون‌ها خط کد باشند که اغلب به روش‌های پیچیده یا غیر شهودی کار می‌کنند.

حتی اگر منطق پشت برنامه‌ها نامشخص باشد، باز هم برای خواندن برنامه‌های کوچک دردسر بزرگی خواهید داشت. یادگیری ردیابی از طریق کد و جمع‌آوری اطلاعات مرتبط بدون درگیر شدن برای شما زمان بر است و خواندن نمونه‌های کوچک کد به توسعه این مهارت‌ها کمک زیادی می‌کند.

خوشبختانه، برنامه های کاربردی منبع باز، مانند برنامه‌هایی که در GitHub هستند، میتواند برای شما یک منبع تمرینی فوق العاده باشد.

  1. نوشتن نظرات و مستندات به صورت واضح

نوشتن توضیحات مختصر و در عین حال آموزنده درباره کاری که کد شما انجام می دهد، کار همکارانتان را به میزان قابل توجهی آسان می کند. در حالی که سازمان‌های مختلف ترجیحات خاص خود را در خصوص ویژگی‌های مستندات و نظرات دارند، لازم است چند اصل اساسی در این زمینه را در نظر داشته باشید:

  • هنگام توصیف هدف یک قطعه کد جدید، حتما توضیح دهید که این کد چه کارهایی را انجام می دهد که کد قبلی انجام نداده است. اگر این کار را انجام ندهیم، فهمیدن اینکه یک برنامه چگونه کار می کند یا کجا کد را وارد کنیم، دشوارتر می شود.
  • برای توضیح دادن هدف یک خط یا الگوریتم بیشتر بر روی چرایی تمرکز کنید تا چگونگی

به طور کلی توضیح دادن هدف یک خط یا الگوریتم غیر شهودی می تواند روند خواندن را تسریع کند، در حالی که فقط ترجمه هر خط کد به انگلیسی، خوانندگان را دچار مشکل می کند.

  • در حال نوشتن اسناد، تمام مخاطبان خود و اهداف آنها را در ذهن داشته باشید.

اگر شما در حال نوشتن اسناد از یک ویژگی جدید هستید تا مشتری بتواند آن را تأیید کند و تیم توسعه دیگری بفهمد که پروژه آنها چگونه با آن تعامل خواهد کرد، باید اطلاعات خاصی را برای هر یک از آنها ارائه دهید. بنابراین باید اهداف اسناد خود را در نظر داشته باشید.

جمع بندی:

وقتی صحبت از توسعه دهندگان نرم افزار می شود یک اپیدمیولوژیست (کسی که به مطالعة نحوة انتشار بیماری ها و عوامل بیماری زا یا هر عاملی که به سلامت مربوط باشد، می پردازد) که از یک اسکریپت برای تجزیه داده های بیمار استفاده می کند، کار بسیار متفاوتی با توسعه دهندگان یک برنامه موبایل جدید یا مهندس نرم افزار در یک بانک بزرگ دارد. با این حال، مهارت‌های بالا برای زیرمجموعه بزرگی از کدنویس‌ها حیاتی هستند، بنابراین توسعه آنها چه با بررسی پروژه‌های مقیاس بزرگ در GitHub یا نوشتن نظرات و یک اسکریپت آزمایشی برای یک پروژه Codecademy می‌تواند به موفقیت شغلی و حرفه ای شدن شما کمک بزرگی کند.

منبع :

https://www.codecademy.com/resources/blog/5-skills-developers-need-beyond-writing-code/

مقالات پیشنهادی