مدت زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

راه اندازی سایت و 4 نکته کلیدی در مورد آن

راه اندازی سایت برای کسب‌وکار شما می‌تواند به نشان دادن محصولات شما به مشتریان کمک کند. شاید شما به دنبال یک حرفه هنری هستید و می خواهید یک نمونه کار دیجیتال برای نشان دادن کار خود داشته باشید یا فقط می خواهید وارد وبلاگ نویسی شوید. مهم نیست دلیل شما چیست، در این مطلب از نادین سافت 4 نکته کلیدی که باید قبل از راه اندازی سایت خود بدانید را گردآوری کرده ایم تا به شما در انتخاب بهترین خدمات و برنامه ریزی برای نیازهایتان کمک کنیم.

راه اندازی سایت

1. انتخاب هاست مناسب برای راه اندازی سایت

1. هاست (فضا) اشتراکی
با میزبانی اشتراکی، داده های سایت شما در کنار سایت های دیگر روی یک سرور ذخیره می شود. همه سایت ها از منابع یکسانی استفاده می کنند بنابراین اگر یک سایت ترافیک بیشتری دریافت کند، اکثر منابع را اشغال می کند. در نتیجه سایت شما ممکن است با افزایش ترافیک سایت دیگر کند شود. به همین دلیل اگر برای اولین بار است که یک وب سایت راه اندازی می کنید یا انتظار ترافیک زیادی ندارید استفاده از هاست اشتراکی بهترین هستند.

2. VPS (سرور مجازی)
شما میتوانید برای راه اندازی سایت خود از (Virtual Privatr Server) VPS یا همان سرور مجازی استفاده کنیدیک پله بالاتر از هاست (فضا) مشترک است. سروری که سایت شما در آن قرار دارد به طور مجازی پارتیشن بندی شده، بنابراین احساس می شود سایت شما در سرور خودش ذخیره شده است. میزبانی VPS باعث پایداری سایت شما در مقایسه با هاست اشتراکی می شود. اگر شما یک کسب و کار کوچک دارید استفاده از VPS انتخاب خوبی است.

3. هاست وردپرس
وقتی شما از هاست وردپرس برای راه اندازی سایت خود استفاده می‌کنید، ارائه‌دهنده میزبانی وب این اطمینان را می‌دهد که سرورهای شما می‌توانند وردپرس را به‌عنوان یک CMS (سیستم مدیریت محتوا) به صورت روان و کارآمد اجرا کنند. وردپرس نسبت به سایر CMS ها کاربرپسندتر است و قالب ها و افزونه های زیادی را برای ایجاد بهترین سایت برای شما ارائه می دهد.

4. هاست ابری
استفاده از هاست (فضا) ابری برای سایت شما می تواند حجم زیادی از ترافیک را مدیریت کند و اگر یک سرور از کار بیفتد سایت شما آنچنان تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت زیرا داده های شما بین سرورها تقسیم می شود. با این حال، میزبانی ابری می تواند بسیار گران باشد و فقط سایت های بزرگ مانند فیس بوک یا گوگل واقعا به آن نیاز دارند.

2. انتخاب دامنه و آدرس IP متناسب با کسب و کار شما

دامنه همان چیزی است که وب سایت شما نامیده می شود مانند نامی برای کسب و کار شما. هنگامی که دامنه ای را انتخاب می‌کنید باید بررسی کنید تا مطمئن شوید که این نام قبلاً استفاده نشده است. از طرف دیگر آدرس IP جایی است که کسب و کار شما در آن سرور قرار دارد. مثل آدرس خانه شماست. شما می توانید دامنه سایت خود را تغییر دهید اما آدرس IP معمولا ثابت می ماند.

راه اندازی سایت

3. انتخاب حجم مناسب برای ذخیره سازی داده

ذخیره سازی داده به میزان فضایی که در سرور برای داده های سایت خود دارید گفته می‌شود. ویدئوها، موسیقی و تصاویر مواردی هستند که می توانند حجم زیادی از ذخیره سازی داده را اشغال کنند. برای راه اندازی سایت خود باید به میزان مورد نیاز خود برای ذخیره سازی داده ها توجه کنید.

4. خرید گواهینامه های اعتبار سنجی SSL

SSL مخفف Secure Sockets Layer است. این گواهی ها داده هایی را که به سایت شما ارسال می شود رمزگذاری می کنند. نصب گواهی SSL به شما کنترل بیشتری بر روی سایتتان می دهد.

جمع بندی

اگر شما هم علاقه مند به راه اندازی سایت خود هستید توصیه می‌کنیم این مطلب از نادین سافت را مطالعه کنید.

منبع

https://www.cnet.com/tech/services-and-software/web-hosting-what-to-know-before-starting-your-own-site/

مقالات پیشنهادی