مدت زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

سئو برای توسعه دهندگان وب و 4 اصل اولیه آن

سئو برای توسعه دهندگان وب و درک اصول آن می تواند یک راه طولانی را برای همکاری و عملکرد موفق ایجاد کند. در مقالات پیشین نادین سافت در مورد 6 ترند SEO که به رتبه گوگل شما در سال 2022 کمک می­‌کند به طور کامل توضیح دادیم. در این مطلب همراه نادین سافت باشید تا با 4 اصل اولیه سئو برای توسعه دهندگان وب آشنا شوید.

سئو برای توسعه دهندگان وب

4 اصل اولیه سئو برای توسعه دهندگان وب

آشنایی با اصول سئو برای توسعه دهندگان وب ضروری است. زیرا اگر توسعه دهندگان اصول اولیه سئو را بدانند و آنها را در ساخت و نگهداری سایت خود در نظر بگیرند نیازی به هر گونه کار مجدد در آینده نخواهد بود.

1- امنیت
امنیت وب سایت برای موتورهای جستجو اهمیت دارد. یکی از اصول سئو برای توسعه دهندگان وب این است که مطمئن شوند یک SSL در جای خود و بدون هیچ خطایی دارند. این نقطه شروع کار شما است.

2- کدهای پاسخ سرور مهم هستند

اغلب راه‌هایی برای دریافت صفحه‌ای به منظور رندر کردن برای کاربر و طراحی‌های منحصر به فرد UX وجود دارد که برخی از پیاده‌سازی‌های خلاقانه توسعه‌دهنده را ایجاد می‌کند.

4. Robots.txt را فراموش نکنید

اگر سایت نتواند ایندکس شود و در نتایج جستجو نشان داده شود، هیچ چیز دیگری در سئو مهم نخواهد بود.

گاهی اوقات دستورات پیش فرض خیلی باز و در موارد دیگر خیلی محدود هستند. شما به عنوان توسعه دهدگان وب باید بدانید که در robots.txt چه چیزی وجود دارد. کورکورانه فایل مرحله‌بندی را بدون بررسی آن به سمت تولید هل ندهید.

5- نقشه های سایت
نقشه های XML به عنوان یکی از اصول سئو برای توسعه دهندگان وب اهمیت زیادی دارد. زیرا شانس شما را برای اطمینان از اینکه موتورهای جستجو از همه صفحاتتان مطلع هستند افزایش می دهد. منابع و فرصت‌ها را هدر ندهید تا تصاویر، صفحات بی‌اهمیت و چیزهایی را که نباید برای فوکوس و نمایه‌سازی در اولویت قرار گیرند هدر ندهید.

سئو برای توسعه دهندگان وب
digital composite of coffee with laptop and SEO graphics

6- سرعت سایت

بعد از اطمینان از اینکه سایت شما می تواند ایندکس شود. سرعت سایت مهمترین فاکتور است. بارگذاری کند صفحه و سایت ها به UX و نرخ تبدیل آسیب می زند.

بر عملکرد سئوی سایت شما نیز تأثیر می گذارد. هیچ مجموعه ای از راهکار ها برای بهینه سازی سرعت سایت وجود ندارد. هر کد، فایل و فاکتوری که می‌تواند باعث تغییر در عملکرد یا بی‌ثباتی شود در واقع یک خطر است.

9. تگ های عنوان

تگ های عنوان سرنخ هایی عالی برای موتورهای جستجو هستند. به خاطر داشته باشید که آنها برای محتوا هستند و نه میانبرهای CSS. بله CSS خود را به آنها گره بزنید، اما آنها را به ترتیب اهمیت نگه دارید. اولین و بزرگترین عنوان صفحه را به عنوان H5 و زیر عنوان های صفحه را به عنوان H1 نداشته باشید.

فقط تا آنجا که می توانید در سلسله مراتب و نحوه استفاده از آنها به معنای واقعی کلمه دقت داشته باشید. از آنها در جایی که می توانید به جای CSS های دیگر استفاده کنید. اگر می توانید فقط یک H1 در یک صفحه داشته باشید. با منابع سئوی خود کار کنید تا طرح سرفصل ها و محتوای درون صفحه را به طور کلی درک کنید.

10. مدیریت محتوا و محتوای پویا

به طور کلی عملکرد CMS (سیستم مدیریت محتوا) می تواند بهترین پیاده سازی های توسعه دهنده را از بین ببرد. در مورد کنترل هایی که انجام می دهید هوشمند باشید. برنامه و نیازهای محتوای مداوم سایت را درک کنید تا تولیدکنندگان محتوا کنترلی را که می‌خواهند و نیاز دارند داشته باشند و در عین حال نتوانند سرعت سایت یا هیچ یک از عناصر سئوی درون صفحه را از بین ببرند.

سئو برای توسعه دهندگان وب

جمع بندی

توسعه‌دهندگانی که اصول سئو را درک می‌کنند می‌توانند تا حد زیادی به سمت همکاری موفق و عملکرد سئو پیش بروند. به علاوه آنها می‌توانند کار توسعه وب‌سایت را کارآمدتر انجام داده و نیاز به کار مجدد کمتر یا به‌روزرسانی‌ها و درخواست‌های «خاص سئو» را ایجاد کنند. در این مطلب نادین سافت اصول اولیه سئو برای توسعه دهندگان وب را برای شما عزیزان ارائه کردیم. امیدواریم با خواندن این مقاله با این اصول به طور کامل آشنا شده باشید.

منبع

https://www.searchenginejournal.com/seo-basics-for-web-developers/450807/

مقالات پیشنهادی