مدت زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

معرفی وبسایت Stack Overflow

Stack Overflow چیست؟ همیشه داشتن یک مرجع برای رفع مشکلات، دریافت اطلاعات به روز و یافتن مباحث داغِ مربوط به یک حوزه برای هر شخصی که به تازگی در آن پا نهاده است – یا اینکه حتی سالهاست در آن زمینه کار می‌کند – یک موهبت به حساب می‌آید و StackOverflow به عنوان یک سایت چنین موهبتی است، منتها برای سوالات برنامه نویس‌ها. هر کجای دنیا، اگر یک شخص برنامه نویس – فارغ از سطح و دانش – به مشکلی برخورد کند، راه حل خود را در این سایت جستجو می‌کند.

جستجو و یافتن پاسخ در این سایت از جانب یک یا چند نفرِ شناخته شده نیست و کاربران هستند که با توجه به تجربیات و علم خود می‌توانند مشکلاتِ یکدیگر را رفع کنند. می‌توانید سایت Stack Overflow را یک تالار تصور کنید که مجموعه ای از افراد – فارغ از سطح تجربه و دانش – نسبت به برنامه نویسی، گِرد هم آمده اند و مشکلات یکدیگر را در این حوزه برطرف می‌کنند. در ادامه این مطلب ِنادین سافت، بیشتر در مورد این سایت و نقشِ آن در دنیای برنامه نویسان، صحبت کرده‌ایم.

Stack Overflow
Stack Overflow

چرا سایت Stack Overflow به وجود آمد؟

اگر یک برنامه نویس باشید، می‌توانید سایت Stack Overflow را بین بوکمارک‌های مرورگر خود قرار دهید و هر وقت سوالی برایتان پیش آمد، پاسخِ آن را در این سایت جستجو کنید. خواهید دید که برخی از پاسخ‌هایی که امتیاز بیشتری دارند برای شما در نتایج پدیدار خواهند شد. این مکانیزم، به برنامه نویسان کمک می‌کند تا آسان‌تر به جواب ِمورد نظرشان برسند و لابلای پاسخ‌های مختلف و سردرگُم کننده، مجبور به آزمون و خطا نباشند. بسیاری از سوالاتی که برای کلیه‌ی برنامه نویسان پیش می‌آید داخل این سایت وجود دارد. با این حال اگر بر فرض هیچ سوالی مشابه سوال شما وجود نداشته باشد، می‌توانید آن را ثبت کنید و منتظر پاسخ بمانید.

Stack Overflow
لیست سوالات داخل استک اور فلو

امکانات و ویژگی‌های متمایز ِسایت Stack Overflow

محبوبیت سایت Stack Overflow چند دلیل مختلف دارد که آن را به سایتی Number One در بین برنامه نویسان حرفه ای تبدیل کرده است و موجب شده است تا در صورتی‌که سوالی در این حیطه برایتان به وجود آمد و آن را داخل گوگل جستجو کردید، اولین نتایج مربوط به Stack Overflow باشد که مقابل چشمان تان پدیدار خواهد شد.

  • یکی از دلایل محبوبیت این سایت/ فروم این است که وقتی وارد این سایت می‌شوید، خواهید دید جدید‌ترین سوالات به صورت لیست شده داخل ِآن قرار گرفته اند. همچنین می‌توانید به کمک سیستمی که تحت عنوان «تگ گذاری» شناخته می‌شود سوالات مربوط به هر حوزه‌ی برنامه نویسی را بیابید.
  • اگر یک سوال مطرح کنید و چند نفر به شما پاسخ دهند – به عنوان پرسش‌گر – امکان انتخاب بهترین پاسخ را از بین همه‌ی آنها خواهید داشت. با این کار، شخصی که بعدا سوالی مشابه شما برایش پیش آید می‌تواند بهترین جواب را به راحتی بیابد.
  • دریافت جواب در این سایت با سرعت بالا انجام می‌شود، زیرا بیشتر از هزاران برنامه نویس در کل جهان در آن فعالیت می‌کنند. بنابراین شما تنها 10 دقیقه بعد از مطرح کردن سوال تان، می‌توانید به جواب برسید.
  • سوالات تکراری در این سایت وجود ندارد. اگر قصد ثبت یک سوال جدید داشته باشید، سیستم هوشمند این سایت از شما می‌خواهد که عنوانِ انتخابی تان را برای آن سوال وارد کنید. سپس جستجو کرده و سوالات مشابه با آن عنوان را به شما نمایش می‌دهد. در صورتی که سوال ِمورد نظر بین آنها باشد، دیگر نیازی به ثبت سوال جدید در سایت Stack Overflow نخواهد بود.
  • این سایت همچنین می‌تواند راهی برای یادگیری برنامه نویسی و تبدیل شدن به برنامه نویس حرفه ای باشد، زیرا به شما کمک می‌کند بدانید داغ‌ترین و پربحث‌ترین زبان‌های برنامه نویسی چه هستند، تا برای یادگیریِ آنها اقدام کنید.
  • سایت Stack Overflow همچنین دارای یک سیستم کاریابی است که به کمک موقعیت جغرافیایی تان کمک می‌کند به شغلِ محبوب خود در حوزه برنامه نویسی دست پیدا کنید.

منابع

[1] https://avalpardakht.com/blog/stackoverflow-وب-سایتی-ایده-آل-برای-برنامه-نویسان/

[2] https://virgool.io/@yadify/stack-overflow-چیست-همه-چیز-دربارهی-استک-اورفلو-wmqtbryignye

[3] https://fa.wikipedia.org/wiki/استک_اورفلو‌

مقالات پیشنهادی