مدت زمان تقریبی مطالعه: 15 دقیقه

کاربرد هوش تجاری در کسب و کار+ 8 ویژگی داشبورد هوش تجاری (BI)

تعریف هوش تجاری در کسب و کار را شاید این روزها زیاد شنیده باشید. هدف اصلی هوش تجاری (BI) چیست؟ نرم افزار BI به عنوان یک هوش کسب و کار یا هوش کاری به تصمیم گیرندگان (مدیران ارشد) کسب و کارها و سازمان ها کمک می کند. اگر می خواهید از رقبای خود عقب نمانید فراموش نکنید که در دنیای امروز راه اندازی هوش تجاری در کسب و کار و به کارگیری نتایج تحلیل داده های ارائه شده توسط BI تبدیل به یک امر حیاتی شده است.

برای پیاده سازی و نصب نرم افزار هوش تجاری BI همین الان با نادین سافت تماس بگیرید.


در مقاله پیشین ما با هوش تجاری (BI) یا Business Intelligence چیست؟ 10 دلیل که سازمان‌ها و کسب و کارها به آن نیاز دارند آشنا شدید. این مقاله از بلاگ نادین سافت به بررسی موارد زیر می پردازد:

1- طراحی و راه اندازی هوش تجاری در کسب و کار

2- فرآیند هوش تجاری

3- کاربرد هوش تجاري برای سازمان ها / کسب و کارها

4- چرا برای طراحی فرآیند هوش تجاری باید به شرکت های متخصص مراجعه کنیم؟

5- طراحی داشبورد هوش تجاری برای سازمان ها / کسب و کارها

6- ویژگی های داشبوردهای هوش تجاری

7- داده ها و نقش کلیدی آن در پروژه‌ هوش تجاری BI

8- اجزاء یک پروژه هوش تجاری برای سازمان ها/ کسب و کارها

9- رویکردهای اجرای پروژ‌ه‌های هوش تجاری برای سازمان‌ها/ کسب و کارها

10- 3 عامل اصلی در اجرای پروژه های هوش تجاری برای سازمان ها/ کسب و کارها

11- تکنولوژی‌هایی مورد نیاز برای پروژه های هوش تجاری

12- چرا نادین سافت؟

تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با تمام نکات ضروری در مورد خدمات و کاربردهای هوش تجاری در کسب و کارها آشنا شوید.

هوش تجاری در کسب و کارها
هوش تجاری در کسب و کارها

طراحی و راه اندازی داشبورد هوش تجاری

طراحی هوش تجاری در کسب و کار شامل شناسایی منابع اطلاعاتی، استخراج اطلاعات و نمایش آنها به کاربر است. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در خیلی از ابزار های پیاده سازی و راه اندازی هوش تجاری در کسب و کارها تمامی مراحل طراحی هوش تجاری در یک محصول جمع آوری شده و در برخی از محصولات هوش کسب و کار (BI)، برای هر قسمت یک ابزار جدا معرفی و در نظر گرفته شده است.

نگاهی به مراحل و فرآیند هوش تجاری (BI)

مراحل و فرآیند هوش تجاری در کسب و کار، در جمع آوري، نگهداري و سازماندهي داده ­ها خلاصه می شود. بنابراین میتوان گفت نرم افزار BI نوعی از  هوش کاری یا هوش کسب و کار است که به طور کلی منجر به توليد مقدار زيادي اطلاعات و فرصت­ هاي جديد برای سازمان و کسب و کار شما مي­ شود.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که فرآیند هوش تجاري باید به گونه ای طراحی شود که هم هدف کسب و کار شما را در بر بگیرد و هم کاربرد عملي برای کسب و کار شما داشته باشد. یکی از کاربردهای مهم این هوش کسب و کار، تحلیل داده های سازمان شماست. فرآیند هوش تجاری در نهایت به مدیران، صاحبان کسب و کار و به تصمیم گیرندگان اصلی کسب و کارها اطلاعاتی عملی برای تجزیه و تحلیل عملکردشان ارائه می‌دهد.

شما به عنوان مدیر یک سازمان و یا کسی که می خواهید مسیر آینده یک کسب و کار را تعیین کنید باید داده های معتبری از عملکردتان داشته باشید. در مرحله بعد شما باید بتوانید الگوهای نهفته در داده ها را کشف کنید. به طور کلی میتوان گفت که شما می‌‌توانید دانش استخراج شده از این الگوها را به راحتی در مسیر رسیدن به اهداف کسب و کار و سازمان خود استفاده کنید.

تا اینجا متوجه شدید که برای راه اندازی هوش تجاری در کسب و کار نیاز دارید به شرکتهایی مراجعه کنید که برای سازمان و کسب و کار شما این فرآیند را به صورت مخصوص سفارشی سازی کنند. شما باید مطمئن شوید که تمامی اهداف سازمان و کسب و کارتان در جای خود به درستی قرار گرفته است. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که بدون وجود افراد متخصصی که بتوانند اطلاعات را تفسير کنند و به کار گيرند، پروژه هوش تجاري برای سازمان و کسب و کار شما مفيد نخواهد بود.

بنابراین باید بدانید که شما نیاز به دارید که از افراد یا شرکت های متخصص در این حوزه کمک بگیرید زیرا هوش کاری به همان اندازه که وابسته به فناوري است، وابسته به تحلیل گران ماهر نیز هست.

مزایا و کاربرد هوش تجاری برای سازمان ها و کسب و کارها چیست؟

هدف هوش تجاري برای سازمان ها/ کسب و کارها در واقع تسهيل تصميم گيري ها و تصميم سازي ها بر اساس اطلاعات معتبر و تحلیل های و حقايق سازماني است. تعامل بین صاحبان کسب و کار و تحلیل گران هوش کسب و کار می تواند منجر به موفقیت در تحلیل درست شرایط سازمان/ کسب و کار است.

اگر مدیران سازمان ها / کسب و کارها تعامل خوبی با تحلیل گران و متخصصان هوش تجاری داشته باشند؛ این تعامل باعث ایجاد یک درک درست از شرایط سازمان/کسب و کار، داده­ ها و اطلاعات موجود برای شرکت ها و متخصصان هوش تجاری خواهد شد. در نهایت این تعامل نتایج عالی و کاربردی هم برای تحلیل گران و متخصصان هوش کاری و هم برای مدیران سازمان ها خواهد داشت.

چرا برای راه اندازی داشبورد هوش تجاری باید به شرکت های متخصص مراجعه کنیم؟

راه اندازی هوش تجاری در کسب و کارها و سازمان ها زمانی بازدهی مناسبی خواهد داشت که سيستم هاي هوش کسب و کار به درستي طراحي شده باشند. با انجام پروژه هوش تجاری، داده ها در زمانی کوتاه تحلیل می شود و اطلاعات مهمی در رابطه با رویکرد سازمان ها استخراج خواهد شد که به کمک آن مدیران سازمان ها و صاحبان کسب و کارها بتوانند عملکرد خود را بهبود ببخشند و تصمیم های هوشمندانه بگیرند.

شما پيش از آنکه فرصت­ها توسط رقبایتان شناسايي شود و فرصت رشد از سازمانتان گرفته شود آنها را به دست آوريد. برای رسیدن به این اهداف لازم است که به شرکت های معتبری مراجعه کنید که در حوزه راه اندازی هوش تجاری در کسب و کارها فعالیت می کنند و محصولات مرتبط با هوش کسب و کار را برای سازمانها و کسب و کارها طراحی و تولید می کنند. استفاده از داشبورد هوش تجاری به شما کمک می کند که با اتخاذ تصميمات دقيق و هوشمند و استفاده از تکنیک­های بروز برای تحلیل سازمان/ کسب و کار خود به اهداف تعیین شده و بالاترین بهره وری برسید.

داشبورد هوش تجاری
داشبورد هوش تجاری

چرا راه اندازی داشبورد هوش تجاری در کسب و کار اهمیت دارد؟

طراحی داشبورد هوش تجاری در کسب و کار یکی از مواردی است که باید به آن به طور ویژه توجه کنید و منجر به تولید یک محصول هوش تجاری برای سازمان ها و کسب و کارها خواهد شد.

ویژگی های داشبورد هوش تجاری

1- داشبوردهای متنوع

شما در سازمان / کسب و کار خود داشبوردهایی را خواهید داشت که بر اساس KPI های شما ایجاد شده و تصمیم گیری را برایتان آسان می‌کند.

2- تصمیمات داده محور

شما در سازمان خود بر چه اساسی تصمیم گیری می کنید؟ آیا تصمیات شما داده محور هستند یا صرفا” از روی احساس و شرایطی که سازمان / کسب و کارتان در آن قرار دارد!؟ داشبورد هوش تجاری اطلاعات مهمی را بر اساس داده های سازمان شما استخراج می کند که کمک می کند تصمیماتی مبتنی بر داده اتخاذ کنید.

3- انتقال داده ها از تمامی Data Source

به طور کلی تمامی داده های شما در دل یک انباره داده جمع آوری شده و پس از آن شاخص‌های سازمان/ کسب و کار شما پیاده‌سازی می شوند.

4- مشاهده داشبوردها به صورت آنلاین بر روی موبایل

با استفاده از نرم افزار BI، مدیران ارشد سازمان ها/ کسب و کارها می‌توانند داشبوردها و شاخص‌های خود را روی موبایل (آیفون و اندروید) به راحتی مشاهده کنند.

5- استفاده از حداقل تجهیزات

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما نیازی به سرورهای گران قیمت ندارید و با حداقل سخت افزار امکان راه اندازی یک پروژه هوش تجاری برای سازمان/کسب و کار شما وجود دارد.

6- قابلیت اجراء بر روی لینوکس یا ویندوز با انتخاب شما

پروژه های هوش تجاری در کسب و کار با توجه به سیاست‌های سازمان/ کسب و کار شما بر روی لینوکس یا ویندوز قابل اجراء است.

7- امکان انتقال دانش هوش تجاری بصورت آموزش محور

اگر شما به شرکت های متخصص و فعال هوش تجاری مراجعه کنید این شرکت ها به راحتی تمام دانش اجرای هوش تجاری را به سازمان/ کسب و کار شما انتقال داده می شود تا در نگهداری و توسعه آن خیالتان راحت باشد.

8- برخورداری از امنیت بسیار بالا

برای سازمان/ کسب و کار شما راهکارهایی ارائه می‌شود که پروژه هوش تجاری در کسب و کار تا جای ممکن امن باشد.

هوش تجاری در کسب و کارها
هوش تجاری در کسب و کارها

داده‌ها و نقش کلیدی آن در پروژه‌های هوش تجاری BI

داده ها نقش کلیدی در انجام پروژه های هوش تجاری دارند. در این قسمت از مقاله هوش کاری (BI) در کسب و کارها به بررسی نقش داده ها در نرم افزار BI می پردازیم. شما در دنیایی زندگی می‌کنید که سرشار از داده است. در حال حاضر داده ها با سرعتی باورنکردنی در حال تولید هستند. بنابراین در اکثر شرکت‌ها و سازمان‌ها از داده‌ها برای تصمیم‌گیری استفاده می‌شود، نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که از داده و تجزیه و تحلیل صرفا به منظور بهبود تصمیم گیری استفاده نمی‌شود.

بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا مانند مایکروسافت، فیسبوک، آمازون، گوگل و… از Big Data برای تصمیم گیری استفاده نمی شود بلکه از این حجم داده برای ایجاد محصولات و پیشنهادات جدید به مشتریان استفاده می کنند.

سازمان داده محور چیست؟

در دنیای کنونی سازمان‌ها/ کسب و کارها به سمت تبدیل شدن به یک سازمان داده محور حرکت می‌کنند . ابتدا لازم است که یک تعریف جامع در مورد سازمان های داده محور داشته باشیم. سازمان داده سازمانی است که قادر به جمع آوری، پردازش و تحلیل داده ها به صورت آنی است. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که این سازمان‌ها چون داده‌های واقعی را در اختیار دارند در نتیجه مدیریت و تصمیم‌گیری در آن ها بسیار اصولی‌تر انجام می‌گردد.

اگر می خواهید به یک سازمان داده محور تبدیل شوید ممکن است نسخه های متنوعی برای شما تجویز شده باشد اما ما برای شما بهترین نسخه را تجویز می کنیم. بهترین نسخه‌ای که می‌توان از آن به عنوان شاه کلید نام برد مراجعه به شرکت های متخصص و فعال در حوزه هوش تجاری و مصورسازی داده است. بنابراین شما باید از فناوری استفاده کنید که مشکلات بسیاری را نیز حل کرده است.

اجزای یک پروژه هوش تجاری در کسب و کار سازمان ها

به طور کلی هر پروژه هوش تجاری در کسب و کار دارای تعدادی اجزاء اساسی است این اجزاء و تکنولوژی‌ها باعث ایجاد یک پروژه موفق در زمینه هوش کاری برای سازمان/ کسب و کار شما خواهند شد.

داشبورد هوش تجاری
داشبورد هوش تجاری

اجزای یک پروژه هوش تجاری

1- Data Sources
منابع اطلاعاتی داده ها مهمترین بخش از  یک سیستم BI هستند. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که اگر سازمان شما فاقد سیستم عملیاتی باشد نمی توانید انتظار معجزه از یک سیستم BIهوش کسب و کار  داشته باشد.

2- ETL
به طور کلی داده‌های موجود در سیستم‌های عملیاتی شما در بانک‌های اطلاعاتی مختلف قرار می گیرد. این داده‌ها را باید استخراج و تحلیل نمود و با ابزارهای ETL به این منابع اطلاعاتی مراجعه کرد و داده‌های خام را از این سیستم‌های اطلاعاتی استخراج کرد.

هدف ETL استخراج داده‌ها از منابع اطلاعاتی و انجام تبدیلات لازم برای درج در Data Warehouse یا انباره داده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله ETL چیست؟ را مطالعه کنید.

3- Data Warehouse
انباره داده ها در واقع یک بانک اطلاعاتی است که هدف آن جمع‌آوری داده‌های موجود در سیستم‌های عملیاتی است. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که ساختار این بانک اطلاعاتی بر اساس معماری ابعادی بوده و داده‌ها در آن به صورت دوره‌ای در طی پروسه ETL به آن اضافه می‌شود.

4- OLAP Analysis
اگر شما بتوانید تحلیل‌های مفید و سودمندی را بر روی داده‌ها داشته باشید باید بانک اطلاعاتی خاصی را مربوط به آن ایجاد کنید. به طور کلی ساختار این بانک‌های اطلاعاتی بر پایه Cube یا مکعب اطلاعاتی است. این نوع ساختار می‌تواند پیچیده‌ترین گزارش‌های تحلیلی را استخراج کند.

اگر علاقه مند هستید که در مورد آنالیز OLAP بیشتر بدانید مطالعه مقاله آنالیز OLAP چیست؟ را از دست ندهید.

5- Data Mining
داده‌کاوی یکی از اهداف اصلی پروژه‌های هوش کاری BI است. با استفاده از این علم اطلاعات پنهان و الگوها و روابط مشخص مابین حجم زیادی از داده ها بدست می آید و داده کاوی فاز بعدی پروژه هوش تجاری در کسب و کار است.

6- Reporting

اگر می خواهید گزارش‌های تحلیلی را Visualize کنید باید از ابزارهای مربوط به این حوزه استفاده کنید. از ابزارهای این حوزه می‌توانید به SSRS، Power BI، Mobile Report Publisher، Excel و… اشاره کنید.

اگر می خواهید پاسخ این سوال را بیابید که چرا پورتال سازمانی نیاز امروز سازمان هاست بر روی لینک زیر کلیک کنید:

پورتال سازمانی چیست؟ پورتال سازمانی؛ یک انتخاب یا ضرورت برای سازمانها

برای پیاده سازی و نصب نرم افزار هوش تجاری BI همین الان با نادین سافت تماس بگیرید.

رویکردهای اجرای پروژ‌ه‌های هوش تجاری در کسب و کار

پروژهای هوش تجاری با دو رویکرد برای سازمان‌ها/ کسب و کارها وجود دارد:

1- هوش تجاری با رویکرد شاخص محور

2- هوش تجاری با رویکرد موضوع محور

تفاوت اصلی این دو رویکرد در میزان یکپارچگی سیستم BI با سیستم‌های عملیاتی درون سازمانی و نفوذ اطلاعاتی سیستم های BI در سیستمهای عملیاتی درون سازمان است.

به طور کلی پروژه های هوش تجاری در کسب و کار با رویکردهای “شاخص محور” و “موضوع محور” همزمان با هم نیز قابل پیاده سازی هستند و هریک از آنها شرایط و الزامات خاص خود را برای پیاده سازی در سازمان ها دارا هستند. اینکه کدامیک از این رویکرد‌ها امکان پیاده سازی را در سازمان شما داشته باشند معمولا پس از انجام مطالعات و امکان سنجی هر یک از این رویکردها بیان می شود. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که امکان پیاده سازی رویکرد “شاخص محور” در بیشتر سازمانها وجود دارد.

شما با این سوال اساسی مواجه می شوید که فرآیند هوش تجاری را برای سازمان/ کسب و کار خود با چه رویکردی باید اجرایی کنید. نگران نباشید وقتی شما به شرکت های فعال در حوزه طراحی و تولید نرم افزار BI مراجعه کنید هر یک از این رویکردها را با توجه به نیاز سازمان/ کسب و کار شما مورد بررسی قرار می دهند.

طراحی هوش تجاری
طراحی هوش تجاری

3 عامل اصلی اجرای پروژه های هوش تجاری در کسب و کار

1- سطح وابستگی به سیستم‌های اطلاعاتی سازمان/ کسب و کار شما

هر چقدر میزان وابستگی سیستمهای سازمان/ کسب و کار شما به یکدیگر پایین تر باشد سطح ریسک و میزان هزینه تغییرات این سیستم ها در آینده نیز پایین‌تر است و سازمان/ کسب و کار شما نگرانی کمتری برای ایجاد تغییرات یا ارتقاء سیستم هایش دارد.

به طور کلی میتوان گفت که هر چقدر مقدار این شاخص پایینتر باشد شرایط برای شما مطلوب تر خواهد بود.

سیستمهای هوش تجاری در کسب و کار با رویکرد “موضوع محور (Subject Oriented)” در سیستمهای درون سازمانی رسوخ کرده و به ساختار آنها وابسته هستند. در نتیجه رویکرد “موضوع محور” به گونه ای است که در مقابل تغییرات سیستمهای اطلاعاتی درون سازمانی شکننده است.

2- عمق تحلیل های سیستم BI 

تحلیل هایی که بر روی اطلاعات سازمان شما قابل انجام هستند وابسته به میزان گستردگی و عمق اطلاعات جمع آوری شده در سازمان/ کسب و کارتان دارند. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که عمق و گستره اطلاعات جمع آوری شده در سیستم هوش تجاری دارای اهمیت زیادی است.

سیستمهای “موضوع محور (Subject Oriented)” در سیستم‌هایِ درون سازمانی رسوخ کرده و عمق اطلاعات در سیستم BI افزایش یافته و امکان ساخت تحلیل های عمیق‌تر را در سازمان/ کسب و کار شما فراهم می کنند.

سیستم های با رویکرد “شاخص محور” وابسته به عمق شاخص های تعریف شده در سازمان/ کسب و کار شما هستند. به طور کلی هر چه در سازمان/ کسب و کارتان شاخص های بهتر، بیشتر و مرتبط تری داشته باشید تحلیل‌های عمیق‌تری نیز خواهید داشت. بنابراین عمق تحلیل‌های قابل ارائه با رویکرد “شاخص محور” محدودتر از عمق تحلیل های قابل انجام با رویکرد “موضوع محور” است.

3- سیستم‌های اطاعاتی یکپارچه درون سازمانی

سیستمهای “شاخص محور” میتوانند اطلاعات خود را از طریق فایلهای Excel دریافت کنند. بنابراین اگر فرآیندهای هوش تجاری “شاخص محور” را انتخاب کنید در اینصورت دیگر نیازی به سیستمهای اطلاعاتی یکپارچه درون سازمانی ندارید. سیستمهای “موضوع محور” برای استخراج اطلاعات خود، به سیستمهای اطلاعاتی یکپارچه وابسته هستند. در نتیجه تنها سازمانهایی میتوانند از فرآیندهای هوش تجاری با رویکرد “موضوع محور” استفاده کنند که دارای سیستمهای اطلاعاتی یکپارچه باشند.

طراحی داشبورد هوش تجاری
طراحی داشبورد هوش تجاری

تکنولوژی های مورد نیاز برای پروژه های هوش تجاری

اگر پیاده سازی فرآیندهای هوش تجاری برای سازمان/ کسب و کار شما توسط شرکت هایی انجام شود که در این زمینه متخصص هستند و محصولات هوش کسب و کار را طراحی و تولید می کنند در اینصورت از بروزترین و بهترین ابزارها و زبان‌های برنامه نویسی استفاده خواهند کرد.

بانک اطلاعاتی مورد استفاده در پروژه های هوش تجاری از اهمیت زیادی برخوردار است.

SQL Server قابلیت‌های متنوعی برای استفاده در پروژه های هوش تجاری دارد. در این قسمت به تعدادی از این قابلیت ها اشاره شده است.

1- امنیت بالا

2- سرعت بالا

3- قابلیت مدیریت داده‌های حجیم

4- استفاده از زبان پایتون و R برای داده کاوی

5- قابلیت استفاده از لینوکس به عنوان سیستم عامل

برای پیاده سازی و نصب نرم افزار هوش تجاری BI همین الان با نادین سافت تماس بگیرید.

خدمات نادین سافت در راستای طراحی و راه اندازی هوش تجاری

نادین سافت یکی از شرکت های متخصص در طراحی و تولید محصولات هوش تجاری است. طراحی و تولید محصولاتی کاربردی و تخصصی برای استفاده از هوش تجاری در کسب و کارها و سازمان ها را به نادین سافت بسپارید. ما در نادین سافت خدمات بی نظیر هوش تجاری را به صورت کاملا” تخصصی و بومی سازی شده ارائه می دهیم. در این قسمت به تعدادی از خدمات هوش تجاری نادین سافت اشاره شده است:

1- طراحی سامانه های بومی سازه شده Power BI و کلیک ویو که قابلیت استفاده راحت و آسان بدون ایجاد فیلتر و وقفه به دلیل تحریم و غیره را در ایران دارند

۲- طراحی سامانه هایی با کیفیت به منظور تحلیل، مصورسازی و مانیتورینگ داده ها بر اساس نیاز کارفرما به صورت آنلاین

۳- طراحی سامانه هایی با قابلیت ایجاد داشبوردهای تحلیلی و یکپارچه بر اساس داده ها با توجه به نیاز و خواست کاربران در سازمان‌ها و شرکت ها

۴- طراحی سامانه هایی با قابلیت ایجاد کوئری سفارشی و داینامیک و کاملا” مجزا از پایگاه داده

5- استفاده از ORM های پیشرفته یا Object-Relational Mapping در طراحی سامانه های هوش سازمانی به عنوان تکنیکی مدرن که امکان انجام عمل Query را از سمت برنامه (Program) و امکان Manipulate یا دستکاری بروی داده ها را بدون اتصال مستقیم به دیتابیس فراهم می کند

6- طراحی بانک اطلاعاتی هوش تجاری کاملا حرفه‌ای و دارای سرعت و امنیت بالا

7- طراحی داشبوردهای متنوع هوش تجاری با توجه به نیاز سازمان/ کسب و کار شما و به صورت سفارشی سازی شده

ابزار هوش تجاری
ابزار هوش تجاری

معرفی خدمات نادین سافت و طراحی سامانه هوش تجاری وضعیت 724 (بولتن دیجیتال)

در این قسمت شما می توانید با هوش تجاری Nadin BI نادین سافت آشنا شوید. نرم‌افزار هوش تجاری Nadin BI که توسط تیم متخصص نادین سافت طراحی شده، به منابع مختلف داده متصل می شود و به وسیله آن میتوان بدون کدنویسی (بدون نیاز به کاربر متخصص) و با استفاده از ابزارهای متنوع داشبوردساز و ویجت های مختلف مصورسازی داده، داشبوردهای تحلیلی، مدیریتی، وضعیتی و … را بر اساس داده ها ساخت و از آن استفاده کرد.

سامانه وضعیت 724 (بولتن دیجیتال) از پروژه هایی است که تیم متخصص نادین سافت در حوزه ی هوش تجاری به انجام رسانده است. فرآیند مرتب سازی و چینش اطلاعات بولتن های روزانه یا موضوعی، پرهزینه و زمان بر است. این سامانه بدون نیاز به نصب، اینترنت یا اتصال به نرم افزار خاصی، چینش و نمایش اطلاعات داخل بولتن را با قالب های سفارشی به صورت خودکار انجام می‌دهد.

جمع بندی

هوش تجاری در کسب و کارها و برای سازمانها در دنیای امروز یک ضرورت است و نه یک انتخاب. طراحی داشبوردهای مدیریتی، طراحی طراحی و استقرار داشبوردهای هوش تجاری برای سازمان ها/ کسب و کارها از اهمیت زیادی برخوردار است. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که طراحی هوش تجاری، فرآیند هوش تجاری، خدمات هوش تجاری، طراحی داشبوردهای مدیریتی و طراحی داشبوردهای مدیریتی سازمان را شرکت های متخصص و دارای محصول در حوزه هوش تجاری می توانند به شما ارائه کنند. توصیه می کنیم برای طراحی سامانه هوشمند BI برای سازمان/ کسب و کار خود به شرکت های معتبر در این زمینه مانند نادین سافت مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت سازمانی و ۴ چالش آن

هوش تجاری (BI) چیست و چه تأثیری در کسب و کار شما دارد؟

هوش تجاری برای سازمان ها

6 تکنولوژی برتر هوش مصنوعی

نحوه طراحی سامانه هوشمند BI چگونه است؟

مقالات پیشنهادی