مدت زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

چرا باید از CMS استفاده کنید؟ 8 مزیت اصلی آن

CMS (سیستم مدیریت محتوا) امروزه محبوب ترین و کاربردی ترین سیستم مدیریت محتوا است. بیش از 68 میلیون از وب سایت‌های جهان با کمک CMS (سیستم مدیریت محتوا) ساخته و مدیریت می‌شوند. در اصل، CMS یک جادوگر ِسازنده‌ی سایت و مدیر محتوای آن نیست. این سیستم یک ابزار در دسترس است. برای اینکه اطلاعات جامعی در مورد CMS (سیستم مدیریت محتوا) و ویژگیهای آن کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما با ادامه‌ی این مطلب ِنادین سافت همراه باشید.

cms

یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) چگونه کار می‌کند؟

برای اینکه متوجه اهمیت کاری که این سیستم‌ها انجام می‌دهند شوید، باید تصور کنید که می‌خواهید از نقطه صفر یک سایت بسازید. باید HTML بلد باشید تا بنیان سایت خود را بنا کنید. سپس به کمک CSS ظاهر سایت را تغییر داده و به آن زیبایی ببخشید. با کمک جاوا اسکریپت می‌توانید امکانات پیشرفته‌تر مانند جلوه‌های انیمیشنی به آن اضافه کنید و غیره. اگر بخواهید یک سایت غیر استاتیک داشته باشید باید استفاده از php را باید در دستور کار قرار دهید. در غیر این صورت دائما باید کد اچ تی ام الی که از قبل نوشته اید را دستکاری کنید.

سامانه‌ مدیریت محتوا چه کاری برای شما انجام می دهد؟

بدون اینکه نیاز به دانستن مسائل تکنیکی و کد نویسی داشته باشید، یا نیاز باشد که سایت را در دوره‌های زمانی باگ زدایی کنید، یا برای توسعه آن هزینه کنید می‌توانید از سی ام اس کمک بگیرید؛ زیرا این ابزار به شما کمک می‌کند تا مدیریت، ساخت و توسعه یک سایت را به راحتی آب خوردن انجام دهید.

تصورش هم دشوار بود، نه؟ این پروسه برای کاربران معمولی دشوار است. بنابراین بهتر است تمامی این گزینه‌ها را از روی میز کنار بزنید و تنها یک گزینه را انتخاب کنید: CMS. زیرا تمامی این کارها را برای شما انجام می‌دهد. البته تنها وظیفه سی ام اس ها ساخت سایت و درج محتوا در آن نیست؛ اما اگر بخواهید یک تصور دقیق از اهمیت وجود آنها داشته باشید، این تصور به شما کمک خواهد کرد که با عملکرد سامانه های مدیریت محتوا بیشتر آشنا شوید.

سامانه‌های مدیریت محتوا

معرفی انواع CMS

سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) در دنیا انواع مختلفی دارند. این تنوع دست کاربران را برای انتخاب باز می‌گذارد. اما از آنجایی که معمولا انتخاب بین دو گزینه از چند گزینه راحت تر است، معمولا تعدادی سیستم مدیریت محتوای محبوب و مشهور و پرکاربرد معرفی می‌شود تا انتخاب‌های شما به تعدادی خاص محدود شود.

انواع سی ام اس

  • وردپرس
  • جوملا
  • دروپال
  • مجنتو
  • تکست پترن
  • پرستا شاپ

بین این CMS‌ها کدامیک بهتر و محبوب تر هستند؟ وردپرس. کاملا هم بدیهی است. زیرا آنقدر که کلمه «وردپرس» را ممکن است شنیده باشید، کمتر نام سایر CMS‌ها به گوشتان خورده است؛ اینطور نیست؟

مزایای سامانه‌های محتوا چیست؟

  1. مدیریت محتوای یک سایت بدون دانش برنامه نویسی
  2. مدیریت تمام زیرساخت‌ها بدون وقت‌گذاری روی ساخت صفحات
  3. تمرکز روی اهداف وب سایت
  4. کاربری آسان و بی‌دردسر
  5. ویژگی‌ها و افزونه‌های مناسب برای SEO
  6. امنیت بهتر
  7. دسترسی آسان
  8. مدیریت بهتر کاربران
سی ام اس

برای چه نوع وب سایت‌هایی سراغ cms می‌رویم؟

تقریبا هیچ محدودیتی برای استفاده از CMS‌ها جهت ساخت و مدیریت یک سایت وجود ندارد. نکته ای که باید در این رابطه به آن توجه داشته باشید این است که در ابتدا باید به نیاز خود توجه کنید. آیا CMS گزینه شما هست یا خیر، برای پاسخ به این سوال با یک متخصص مشورت کنید. سفارشی کردن یک سایت و ارائه محتوای با کیفیت نیاز به وجود یک متخصص دارد تا به بهترین شکل ممکن این کار را انجام دهد.

متخصصان اهداف سازمان‌ها را بررسی کرده و براساس آن اقدام به راه اندازی یک سایت می‌کنند. بنابراین اگر قصد دارید ساخت و سفارشی سازی سایت خود را از پله صفر به یک شخص یا یک تیم بسپارید، در صورت تمایل می­توانید با نادین سافت ارتباط بگیرید. ما شما را برای پیشبرد هرچه بهتر اهداف تان در راه اندازی وب سایت یاری خواهیم کرد.

سخن آخر

سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) تنها برای ساختن سایت کاربرد ندارند. حتی نمی‌توانند کاری کنند که سایت شما از همه رقبا بهتر باشد. اگر بازاریابی و درج محتوای باکیفیت را در دستور کار قرار دهید و برای ساخت و توسعه سایت از یک متخصص کمک بگیرید این هدف شدنی خواهد بود. محدودیتی در استفاده از این سیستم‌ها نیز وجود ندارد. هر سایتی با هر هدف و موضوعی می‌تواند با کمک این ابزار ساخته شده و در دسترس کاربران قرار گیرد.

منابع

/سیستم-مدیریت-محتوا-(CMS)-چیست-[1]

[2] https://sazmanhost.com/KB/373

[3] https://www.wpbeginner.com/glossary/content-management-system-cms

[4] https://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/7969/what-is-a-cms-and-why-should-you-care.aspx

مقالات پیشنهادی