مدت زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

برنامه نویسی اندروید چیست؟

برنامه نویسی اندروید در دنیای امروز جایگاه ویژه ای دارد. امروزه همه ما برای رفع نیازهای روزانه خود از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنیم. در واقع با فراگیر شدن گوشی‌های هوشمند برنامه نویسی اپلیکیشن‌های کاربردی برای سیستم عامل‌های این گوشی ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. در مقالات پیشین نادین سافت درباره جاوا چیست؟ ۸ ویژگی مهم آن برای برنامه نویسی صحبت کردیم. در این مقاله کاربردی و مفید از بلاگ نادین سافت قصد داریم به این سوال رایج کاربران پاسخ دهیم که برنامه نویسی اندروید چیست؟ همچنین اطلاعات ارزشمندی درباره برنامه نویسی اندروید به شما عزیزان ارائه کنیم.

برنامه نویسی اندروید
اندروید

چرا باید برنامه نویسی اندروید را انتخاب کنیم؟

در دنیای امروز تصور جهان بدون گوشی‌های هوشمند ناممکن به نظر می رسد. در واقع تصور دنیای امروزی بدون گوشی‌های هوشمند برای همه ما کار چندان ساده ای نیست. با توجه به اینکه میزان استفاده از گوشی‌های هوشمند بیش از پیش در حال افزایش است ما روز به روز به آن‌ها وابسته‌تر می‌شویم. تمام کارهای ما از کوچکترین و متداول‌ترین کارها از جمله خرید کردن، درخواست تاکسی، برقراری ارتباط، انجام امور مالی و….با استفاده از این گوشیها انجام می شوند.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که گوشی‌های هوشمند و به خاص گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید یک بازار جدید و بزرگ برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان ایجاد کرده اند. بنابراین میتوان گفت برنامه نویسی اندروید به یکی از محبوب‌ترین و پردرآمدترین شاخه‌های برنامه نویسی تبدیل شده است.

مهم‌ترین دلیل برای انتخاب برنامه نویسی اندروید و یادگیری آن بازار کار خوب کاری در ایران و جهان است. شما با یادگیری برنامه نویسی اندروید در هر کجای دنیا که باشید می‌توانید به راحتی درآمد کسب کنید.

علاوه بر گوشیهای هوشمند سایر دستگاه‌های همراه مانند تبلت، گجت‌های هوشمند و… نیز مبتنی بر سیستم عامل اندروید هستند. بر این اساس میتوان گفت که اندروید به عنوان فراگیرترین سیستم عامل گوشی‌های هوشمند، تبلت ها، گجت‌ها و… شناخته می شود.

بیشتر بخوانید: بهترین کیبورد برنامه نویسی چیست؟

یادگیری برنامه نویسی اندروید

حالا که با اهمیت و کاربرد برنامه نویسی اندروید آشنا شدید احتمالا” با این سوال مواجه می شوید که چطور می‌توانیم برنامه نویس اندروید شوم و اپلیکیشن‌های اندرویدی را بسازم؟ در پاسخ به این سوال مهم باید به نکات زیر توجه کنید: شما برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس اندروید موفق لازم است چالش‌ها و مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید. بنابراین توصیه می کنیم با علاقه و پشتکار خود را برای گذراندن این چالش ها آماده کنید.

اگر شما هم برای یادگیری برنامه نویسی اندروید مصمم هستید توصیه می‌کنیم ابتدا منابع آموزشی مفید و معتبر را مطالعه کنید. در این مقاله لیست تعدادی از این منابع آموزشی را برای شما عزیزان ارائه کرده ایم:

آموزش برنامه نویسی (اندروید)

بهترین دوره های آموزشی برنامه نویسی (اندروید)

علاوه بر این شما باید با مفاهیم اصلی برنامه نویسی به طور کامل آشنا شوید. در مرحله بعد لازم است ابزارهای مناسب برای برنامه نویسی اندروید را شناخته و آن‌ها را نصب کنید. در این قسمت از مقاله کاربردی و مفید برنامه نویسی اندروید لینک تعدادی از این ابزارهای مناسب را برای شما عزیزان آورده ایم:

در گام بعدی لازم است با مفاهیم پیشرفته برنامه نویسی در زمینه اندروید مانند برنامه نویسی شی گرا آشنا شوید. برای آشنایی با مفاهیمی همچون برنامه نویسی شی گرا لینک تعدادی از مقالات کاربردی را در این زمینه برای شما عزیزان
آورده ایم:

شی گرایی چیست؟ — در برنامه نویسی و به زبان ساده

برنامه نویسی شی‌ گرا (OOP) چیست؟ — به زبان ساده

برنامه نویسی شی گرا چیست؟

بهترین روش یادگیری برنامه نویسی اندروید

به طور کلی اندروید در این سال‌ها عملکرد بسیار خوبی داشته است و از گوشی‌‌های ساده و میان رده گرفته تا جدیدترین گوشی‌های هوشمند از آن استفاده می‌ کنند. بنابراین با اطمینان زیادی می‌ توان گفت که در این میدان رقابت اندروید همچنان پیشتاز است. در واقع برنامه نویسی اندروید می‌تواند یک سکوی پرتاب به سمت موفقیت باشد. با اطمینان خاطر میتوان گفت که آینده اندروید و برنامه نویسان اندروید بسیار روشن است.

روشهای زیادی برای یادگیری برنامه نویسی در حوزه اندروید وجود دارد. از میان این روشها شما می توانید با توجه به میزان علاقه و انگیزه خود بهترین روش را انتخاب کنید. به طور مثال اگر شما با آموزشهای خود خوان مشکلی ندارید می توانید به راحتی از منابع معتبر آموزشی برنامه نویسی در زمینه اندروید استفاده کنید که لینک تعدادی از آنها را در این قسمت از مقاله برای شما عزیزان آورده ایم:

۲۴ کتاب آموزش برنامه نویسی اندروید که باید بخوانید – فهرست ضروری

دانلود رایگان ۳ تا از بهترین جزوه های PDF آموزش برنامه نویسی (اندروید)

علاوه بر این در حال حاضر کلاسهای آنلاین و استارت آپ های فعال زیادی وجود دارند که در زمینه آموزش برنامه نویسی اندروید فعالیت می کنند. در این قسمت از مقاله تعدادی از این مراجع معتبر را برای شما عزیزان معرفی کرده ایم:

آموزش برنامه نویسی اندروید

آموزش برنامه نویسی اندروید مقدماتی تا پیشرفته

آموزش رایگان برنامه نویسی اندروید (به زبان ساده)

آموزش برنامه نویسی اندروید به همراه 5 پروژه عملی

جمع بندی

برنامه نویسی در زمینه اندروید در دنیای امروز جایگاه ویژه ای دارد. اگر شما هم علاقه مند به حوزه برنامه نویسی هستید توصیه می کنیم توجه ویژه ای به برنامه نویسی در حوزه اندروید را به عنوان یکی از زمینه های پر رونق و درآمد زا در این حوزه داشته باشید. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی در زمینه برنامه نویسی اندروید کسب کرده باشید برای آشنایی بیشتر با انواع حوزه های برنامه نویسی از جمله برنامه نویسی اندروید با نادین سافت همراه باشید.

مقالات پیشنهادی