مدت زمان تقریبی مطالعه: 15 دقیقه

صفر تا صد راه اندازی فروشگاه آنلاین

راه اندازی فروشگاه آنلاین با یک ایده‌ی عالی برای فروش محصولات یا کارآفرینی برای گروهی از افراد همان چیزی است که در دنیای امروز با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که باید برای آن اهدافِ مشخصی تعیین کرده باشید و طبق یک چهارچوب خاص پیش بروید.

برای اینکه بدانید «از کجا شروع کنید» راهنمای موجود در این مقاله جهت راه اندازی فروشگاه آنلاین (برای هر محصول/ هر خدماتی) شما را یاری خواهد کرد. در مقالات پیشین نادین سافت درباره همه چیز درباره سئو سایت وردپرس صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم مطالب جامع و مفیدی در زمینه صفر تا صد راه اندازی فروشگاه آنلاین به شما عزیزان ارائه دهیم.

فهرست مقاله

گام به گام راه اندازی فروشگاه آنلاین

برای راه اندازی فروشگاه آنلاین به چه مواردی نیاز دارید؟

فروشگاه آنلاین خود را بسازید

بهترین راه ساخت فروشگاه آنلاین

مزایای راه اندازی فروشگاه آنلاین

آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی

فروشگاه سازها چه نقشی در راه اندازی فروشگاه اینترنتی دارند؟

قوانین و مقررات راه اندازی فروشگاه آنلاین

خدمات وب سایت، فروشگاه آنلاین و سئو پیشرفته نادین سافت

دست آورد نادین سافت برای شما

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

گام به گام راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحلی پیش از ساختن فروشگاه آنلاین وجود دارند که عموما از چشم شما دور می‌مانند. توجه داشته باشید این است که اگر به آنها توجه نکنید و بدون برنامه ریزی فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید بدون شک به موفقیت نخواهید رسید. این گام‌ها به شرح زیر هستند:

  • شناسایی مخاطبان هدف گام نخست است. اینکه بدانید قرار است محصولات/ خدمات خود را به چه گروهی از مردم ارائه کنید بسیار مهم است. دو حالت رایج در این رابطه وجود دارد:
  • 1) اینکه می‌دانید چه محصولی را قرار است بفروشید و طبق ِآن مخاطبان هدف را تعیین کرده و برایشان پرسونای مخاطب را تهیه می‌کنید. 2) محصول/ خدماتی که قرار است ارائه کنید مشخص نیستند اما گروهی از مردم را می‌شناسید بنابراین از علایق و عادت‌هایشان خبر دارید و می‌دانید ارائه چه محصولات یا چه خدماتی به آنها می‌تواند بازده خوبی برای شما داشته باشد.
  • بررسی دقیق محصولات/ خدماتی که باید ارائه کنید: از آنجایی که در بستر اینترنت این فقط شما نیستید که فروشگاه آنلاین راه اندازی می‌کنید باید از قبل بررسی کنید که چه محصولاتی با چه برند‌هایی در چه سطحی از رقابت (برای فروش) قرار دارند. باید تعیین کنید که برای تامین آن محصولات چه برنامه ریزی‌هایی باید انجام شود؟
  • ساختار کسب و کار آنلاین خود را تعیین کنید. در این مرحله باید مجوز قانونی دریافت کنید و بودجه و تامین مالی کسب و کار آنلاین خود را به طور دقیق مستند سازی کنید. در این مرحله شما باید تعهدات مالیاتی خود را ارائه کنید و به دنبال اسپانسر و حمایت‌های شخصی باشید و غیره.
  • رایج ترین ساختارهای کسب و کار در دنیای امروز شامل مالکیت انحصاری، شرکت با مسئولیت محدود، شراکت و همکاری هستند که باید یکی از آنها را با توجه به ویژگیهای کسب و کار خود انتخاب کنید.
ویژگی‌های یک فروشگاه اینترنتی
ویژگی‌های یک فروشگاه اینترنتی

برای راه اندازی فروشگاه آنلاین به چه مواردی نیاز دارید؟

زمانی که توانستید ماهیت و ساختار کسب و کار آنلاین خود را تعیین کنید و مخاطبان هدفتان را شناسایی کنید. حالا زمان آن رسیده است که به نیمه‌ی دوم ِ این راه پر فراز و نشیب وارد شوید. نیمه دوم این راه یعنی ساختن و راه اندازی سایت برای فروش آنلاین. سایتی که می‌سازید و مخاطبان را به شکل‌های مختلف به آن دعوت می‌کنید هویت برند شما است. در اینجا باید بیشترین تمرکز را بر روی برندسازی و رضایت مشتریان خود اختصاص دهید.

شما می‌توانید برای راه اندازی فروشگاه آنلاین خود از سیستم‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس استفاده کنید. همچنین می‌توانید سفارش کدنویسی و تولید فروشگاه اینترنتی‌ خود را از صفر به یک شرکت نرم افزاری و توسعه دهنده وب بسپارید. توجه داشته باشید که اگر از سیستم‌های مدیریت محتوا استفاده کنید نیاز است که به یک متخصص سئو برای راه اندازی سایت خود مراجعه کنید که بتواند رتبه فروشگاه آنلاین شما را در بین سایر رقبا افزایش دهد.

در صورتی که به یک شرکت نرم افزاری برای ساخت فروشگاه آنلاین اعتماد کنید می‌توانید از صفر تا صد پروژه را به تیم توسعه دهنده آن بسپارید و خودتان نیز از دور روند انجام پروژه را پیگیری کنید. سپردن تولید فروشگاه اینترنتی به یک شرکت نرم افزاری به شما کمک می‌کند تا در آینده نزدیک بتوانید برای به روز رسانی و ارتقاء سایت‌ خود به آن تیم مراجعه نمایید.

توجه داشته باشید که فرقی نمی‌کند کدام روش را انتخاب کنید فروشگاه آنلاین ِشما باید ویژگی‌های زیر را حتما داشته باشد.

  • برای تمامی ابزارهای الکترونیکی مانند لپ تاپ، کامپیوتر، تبلت، گوشی و غیره به صورت کاملا بهینه سازی شده ارائه شود. یعنی کاربران با موبایل بتوانند به همان اندازه از فروشگاه اینترنتی ِشما لذت ببرند که از نسخه وب ِآن در لپ تاپ و اسمارت واچ ِیا همان ساعت هوشمند خود استفاده می‌کنند.
  • فروشگاه آنلاین شما باید مقیاس پذیر طراحی شود تا در آینده نزدیک بتوان بدون نگرانی آن را تغییر داد یا برای افزودن گزینه ها یا آپشن‌ها و ابزار‌های جدید آن را ارتقاء داد.
  • امنیت و قابل اطمینان بودنِ فروشگاه آنلاین تان برای مشتری مخصوصا در روزهایی که حجم مراجعه به آن بالاست و فروش افزایش پیدا می‌کند بسیار حائز اهمیت است.
  • سئو با مجموعه‌ای از راهکار‌هایی که دائما به روزرسانی می‌شوند فروشگاه آنلاین شما را در صدر نتایج جستجو قرار داده و کمک می‌کنند تا ترافیک ارگانیک بیشتری به سمت ِوب سایت‌ خود جذب کنید. فراموش نکنید که حتما برای رسیدن به بهترین نتیجه ممکن باید با یک متخصص سئو همکاری داشته باشید.
ساخت فروشگاه آنلاین
ساخت فروشگاه آنلاین

فروشگاه آنلاین خود را بسازید

بعد از در نظر گرفتن تمامی نکات ذکر شده در مورد راه اندازی فروشگاه آنلاین به بخش جذاب ساختن ِآن می‌رسیم. برای ساخت فروشگاه اینترنتی‌ خود حتما لازم نیست که طبق مَثَل ِمعروفِ «اختراع مجدد چرخ» پیش بروید. شما می‌توانید با الهام گرفتن از طرح‌ها و الگوهای موجود فروشگاه اینترنتی خود را بسازید.

توصیه ما به شما عزیزان این است که نیم نگاهی به نمونه فروشگاه‌های آنلاین و مخصوصا سایت‌هایی که جزء رقبای شما به حساب می‌آیند داشته باشید. این بررسی‌ها می‌تواند اطلاعات دقیقی در مورد طراحی فرم‌ها، منوها، دکمه‌ها، ناوبری و در کل تجربه کاربری بهینه به شما ارائه کنند.

فروشگاه آنلاین شما باید طبق قانون سه کلیک طراحی شود. قانون سه کلیک تعیین می‌کند که محصول یا خدمات موجود در وب سایت شما باید با سه کلیک در دسترس مخاطب قرار بگیرد. پس باید وب سایتی طراحی کنید که مخاطب را خیلی سریع به نیاز ِخود برساند. هرچقدر طراحی فروشگاه آنلاین شما پیچیده‌تر باشد احتمال فروش و مراجعه مجدد به آن کمتر خواهد بود.

در مورد خدمات و محصولاتی که ارائه می‌کنید نهایت شفافیت را به خرج دهید. طراحی سایت شما باید به گونه‌ای باشد که وقتی مخاطب به آن وارد می‌شود فوراً بفهمد که شما چه چیزی می‌فروشید و چه خدماتی ارائه می‌کنید. حتی وقتی برای بازاریابی اقدام می‌کنید نیز باید به این نکته دقت کنید. برای این منظور تصاویر (مربوط به فروشگاه اینترنتی تان)، به روز رسانی ابر داده‌ها، منوها، و .. را به درستی انتخاب و بارگذاری کنید. به عنوان مثال اگر در وب سایت خود تی شرت می‌فروشید متای سایت خود را باید اینگونه انتخاب کنید: «نام برند | فروشگاه تی‌شرت.»

مزایای فروشگاه آنلاین
مزایای فروشگاه آنلاین

بهترین راه ساخت فروشگاه آنلاین

برای پیدا کردن بهترین راه ساخت فروشگاه آنلاین باید به میزان بودجه خود توجه داشته باشید. اگر در شروع راه اندازی فروشگاه اینترنتی تان چندان بودجه‌ای در اختیار ندارید اصلا” نگران نباشید شما می‌توانید با یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس کار خود را شروع کنید.

بعد از مدتی که به بودجه‌ی مناسبی دست پیدا کردید این امکان را خواهید داشت تا برای برون سپاری ساخت فروشگاه آنلاین خود از صفر و طی همکاری با یک تیم نرم افزاری و توسعه دهنده اقدام کنید. شایان ذکر است که شما می‌توانید برای کدنویسی و ساخت فروشگاه اینترنتی خود طبق پرسونای مخاطبان، محصولات/ خدماتی که ارائه می‌دهید، اهداف تبلیغاتی که در سَر دارید و … با نادین سافت تماس بگیرید.

مزایای راه اندازی فروشگاه آنلاین

از جمله مزایای راه اندازی فروشگاه آنلاین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با راه اندازی فروشگاه آنلاین شما سریعتر از روش‌های سنتی می‌توانید وارد بازار شوید.
  • این روز‌ها تعداد افرادی که تمایل دارند خرید آنلاین داشته باشند بسیار بیشتر از گذشته است. در نتیجه شما برای فروش محصولات و خدمات خود به تعداد خریداران بیشتر دسترسی خواهید داشت.
  • پیدا کردن مشتریان جدید به صورت آنلاین به مراتب راحت‌تر است.
  • شما می‌توانید استراتژی‌های بازاریابی مختلفی را مانند تولید محتوا در پلتفرم‌های مختلف برای جذب کردن ِمخاطبان هدف به سمت وب سایت‌ خود طراحی کنید.
  • دریافت سود و بازگشت سرمایه (البته به واسطه بازاریابی صحیح و راه اندازی وب سایت مناسب) بسیار سریع رخ خواهد داد.

آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی

راه اندازی فروشگاه فروشگاه اینترنتی درست مانند ساختن یک فروشگاه فیزیکی است. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که راه اندازی فروشگاه اینترنتی مراحل خاصی دارد که باید به ترتیب آنها را اجرا کنید. هر یک از این مراحل برای راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی اهمیت ویژه ای دارد زیرا در نتیجه نهایی کار شما تأثیر زیادی دارد. در این قسمت از مقاله سعی داریم تمامی این مراحل را گام به گام و به صورت ساده به شما آموزش دهیم.

1- یک محل مناسب برای ساخت فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید

اگر شما قصد راه اندازی یک فروشگاه فیزیکی را دارید مسلما” قبل از هر کاری به دنبال محل مناسبی می‌گردید که بیشترین تردد رو داشته باشد. لازم است که شما مکانی را برای فروش محصول مورد نظر خود انتخاب کنید. به این ترتیب افراد مختلف به راحتی و در نزدیک‌ترین مکان در دسترس شما هستند. شما باید مکانی را انتخاب کنید که ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

  • بررسی جمعیت‌شناسی مکان
  • آشنایی با فرهنگ خرید مردم در مکان مورد نظرتان
  • داشتن مسیر پیاده‌روی مناسب
  • دسترس پذیر بودن
  • داشتن محل مناسب برای پارک
  • دارا بودن شرایط رقابتی در مقایسه با دیگر فروشگاه‌ها

این موارد که در بالا ذکر کردیم تنها تعدادی از ویژگیهایی است که برای انتخاب مکان مناسب فروشگاه باید به آنها توجه کنید. توجه داشته باشید که در مورد راه اندازی فروشگاه اینترنتی هم باید به این ویژگیها توجه کنید و بر اساس شرایط موجود خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی باید هاست و فضای میزبانی (Host) مناسبی را انتخاب کنید.

به طور کلی شرکت‌هایی که در زمینه ارائه ‌هاست فعالیت می کنند به مشتریان خود توصیه می کنند که برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی در گام اول از فضای کمتری استفاده کنند. استفاده از فضای کمتر باعث می شود که هزینه کمتری برای شما داشته باشد. با گذشت زمان و با افزایش کاربران فروشگاه اینترنتی و افزایش حجم اطلاعات شما به فضای میزبانی بیشتری نیاز خواهید داشت و مجبور به پرداخت هزینه‌ی بیشتری برای ارتقا هاست خود هستید.

با توجه به توضیحاتی که دادیم انتخاب هاست مناسب اهمیت زیادی دارد. اگر شما هاست مناسب انتخاب کنید سرعت لود سایت، پشتیبانی از حجم اطلاعات بارگذاری شده شما، امنیت و پشتیبانی فروشگاه اینترنتی شما به راحتی تامین می شود.

2- نام مناسب برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید

اگر شما قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود را دارید باید یک نام مناسب و جذاب برای فروشگاه خود انتخاب کنید. توجه داشته باشید که با زمینه فعالیت شما کاملا” ارتباط داشته باشد. با انتخاب نام مناسب مشتریان شما به راحتی می توانند با آن ارتباط برقرار کنند. اسم فروشگاه اینترنتی شما به عنوان کارت ویزیت کسب و کار شما و برند شماست. این نام نقش مهمی در معرفی محصولات و خدمات شما و جذب مشتریان به فروشگاه خواهد داشت.

این گام از مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی به عنوان انتخاب دامنه (Domain) است. در این مرحله شما می توانید با استفاده از یک شرکت ثبت کننده دامنه خود را ثبت کنید در واقع نام فروشگاه شما تحت عناوین مختلف میتواند ثبت گردد و در نهایت فروشگاه اینترنتی شما با این عنوان شناخته می شود.

برای انتخاب و خرید دامنه مناسب برای فروشگاه اینترنتی خود باید به این عوامل توجه کنید:

دامنه شما باید به شکلی انتخاب شود که پیدا کردن آن در بین میلیون‌ها وب سایت برای کاربران راحت باشد. در واقع دامنه مناسب دامنه ای است که نمونه‌های مشابه کمتری از آن با نام‌ها و کلمات تشکیل دهنده مورد نظر شما وجود داشته باشد. شما در ابتدای مراحل راه اندازی قروشگاه اینترنتی ممکن است تنها ثبت دامنه را انجام دهید که هزینه‌ی کمی دارد اما توصیه ما به شما عزیزان این است که اقدام به خرید دامنه کنید و توجه داشته باشید که خرید دامنه میتواند تأثیر بزرگی بر آینده فروشگاه اینترنتی شما داشته باشد.

به طور کلی انتخاب دامنه و خرید دامنه مناسب با کسب اطلاعات مفید در زمینه استفاده از استراتژی‌های مربوط به کسب و کارهای اینترنتی امکان پذیر است.

3- نمای داخلی فروشگاه خود را طراحی کرده و بسازید

بعد از انتخاب هاست و دامنه مناسب و البته نام مناسب برای فروشگاه اینترنتی خود باید به سراغ طراحی و ساخت سایت بروید. شما با طی مراحل طراحی و ساخت فروشگاه می توانید فروشگاه اینترتنی خود را راه‌اندازی کنید. توجه داشته باشید که انتخاب سیستم سایت ساز مناسب برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی شما اهمیت زیادی دارد بنابراین شما باید بهترین سیستم فروشگاه ساز مناسب را انتخاب کنید.

فراموش نکنید که انتخاب سیستم سایت ساز در مورد فروشگاه اینترنتی و سایت‌های فروشگاهی به عنوان انتخاب یک cms یا سیستم مدیریت محتوا شناخته میشود. اگر شما در ابتدای راه باشید احتمالا انتخاب سیستم ساز مناسب کار چندان ساده ای برایتان نیست. نگران نباشید با یک مثال این موضوع را به راحتی درک خواهید کرد. همه کسانی که دوست دارند یک فروشگاه فیزیکی شیک و مشتری پسند داشته باشند از طراحان دکوراسیون برای طراحی و ساخت فضای داخلی فروشگاه خود استفاده می‌کنند.

همانطور که گفتیم در مورد طراحی فروشگاه اینترنتی این گام به عنوان انتخاب سیستم فروشگاه ساز مناسب شناخته می شود. توجه داشته باشید که بخش اصلی هزینه راه اندازی سایت شما در این قسمت خواهد بود. برای انتخاب سیستم مدیریت محتوا یا فروشگاه ساز آنلاین مناسب به ویژگیهای زیر توجه کنید. لازم است که این سیستم امکانات اصلی را برای ساخت و طراحی فروشگاه آنلاین شما داشته باشد که در این قسمت به بررسی موارد زیر می پردازیم:

  • قابلیت مقایسه محصولات
  • قابلیت نقد و بررسی محصولات
  • برخورداری از سیستم نظردهی مناسب برای کاربران
  • قابلیت ارسال مطالب و مقالات
  • قابلیت درج و افزودن محصولات به فروشگاه اینترنتی
  • امکان دسته بندی و انتخاب برند برای محصولات فروشگاه

همچنین از نظر گرافیکی هم باید توجه ویژه ای به طراحی قالب مناسب برای فروشگاه اینترنتی خود باید داشته باشید. بنابراین ظاهر فروشگاه شما باید مثل ویترین و دکوراسیون فروشگاه فیزیکی که باعث جذب مشتریان بیشتر و افزایش فروش میشود از قالب مناسب و طراحی شیک استفاده کنید. در این قسمت تعدادی از سیستم‌های مدیریت محتوا مناسب و برتر را برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی به شما عزیزان معرفی کرده ایم:

  • ووکامرس
  • جوملا
  • مجنتو
  • اپن کارت
  • پرستاشاپ

توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله زیر را مطالعه کنید. برای انتخاب سیستم مدیریت محتوای مناسب باید اطلاعات کافی در زمینه انواع سیستم های مدیریت محتوا و مزایا و معایب هر کدام از آنها داشته باشید:

انتخاب سیستم مدیریت محتوای مناسب

به طور کلی در این سیستم‌ها دست شما در انتخاب امکانات و توسعه سیستم باز بوده و مدیریت کاملی بر روی آنها خواهید داشت. اگر قصد استفاده از سیستمی دارید که کار شما رو ساده‌تر کند می‌توانید از سیستم‌های فروشگاه ساز اشتراکی استفاده کنید. این سیستم ها که تعدادی از بهترین نمونه‌های آنها را در این قسمت معرفی کرده ایم بیشتر مناسب افراد مبتدی و کسانی است که محصولات کمی دارند.

  • پرتال
  • شاپفا
  • سبد خرید
  • وبزی
  • سازیتو
  • کاموا
  • سی فایو

توجه داشته باشید که این نوع فروشگاه سازها نیازی به فضای هاست ندارند. شما می توانید با مراجعه به سایت هر یک از این سیستمها به راحتی ثبت نام کنید. بعد از طی مراحل ثبت نام می توانید بر اساس امکاناتی که هر یک از این سایت ها به شما ارائه میدهند یکی از پلان‌های رایگان یا پولی را برای ساخت فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که با استفاده از قابلیت اتصال دامنه به فروشگاه که هر یک از این سیستم‌ها دارند می توانید به راحتی از دامنه اختصاصی خود برای طراحی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی مورد نظرتان استفاده کنید.

فروشگاه سازها چه نقشی در راه اندازی فروشگاه اینترنتی دارند؟

با ظهور فروشگاه‌های اینترنتی در مباحث مربوط به طراحی سایت دسته بندی جدیدی تحت عنوان طراحی فروشگاه اینترنتی یا طراحی سایت فروشگاهی وارد شد. در واقع تمرکز اصلی در اینجا بر روی روی ایجاد بستر مناسب برای طراحی و ساخت یک فروشگاه اینترنتی است. اگر از شما در گذشته با وبلاگ نویسی سر و کار داشته اید این موضوع را بیشتر درک خواهید کرد. امروزه فروشگاه سازها نقش مهمی در طراحی سایت دارند. با توجه به توضیحاتی که داده شد برای انتخاب سیستم مناسب یک سایت فروشگاهی حتما باید به این موضوع توجه داشته باشید. شما دو انتخاب برای ساخت فروشگاه اینترنتی خواهید داشت این دو انتخاب شامل موارد زیر هستند:

  • فروشگاه ساز رایگان 

این نوع فروشگاه سازها به صورت رایگان بوده و در دسته بندی CMS قرار دارند. نام این فروشگاه سازها از واژه انگلیسی Open Source گرفته شده است. با این نام می توانید مشخصات کلی این نوع فروشگاه سازها را متوجه شوید.

  • فروشگاه ساز اشتراکی

 این نوع از فروشگاه سازها به صورت رایگان و پولی عرضه میشوند. عنوان این فروشگاه سازها نیز از واژه انگلیسی Software as a Service گرفته شده است. در این نوع فروشگاه سازها یک گروه پشتیبان در کنترل و راه اندازی فروشگاه اینترنتی نقش دارد.

امیدواریم با مطالعه نکاتی که در بالا به عنوان مراحل آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی مطرح شدند اطلاعات مفیدی را در این زمینه کسب کرده باشید. این مراحل گام های اولیه راه اندازی فروشگاه اینترنتی هستند.

قوانین و مقررات راه اندازی فروشگاه آنلاین

به طور کلی قوانین و مقرراتی که در حوزه اینترنت و به طور ویژه کسب و کارهای آنلاین یا همان کسب و کارهای اینترنتی وجود دارند چندان قوی نیستند. برای اطمینان از اینکه شما عزیزان پس از راه اندازی فروشگاه آنلاین خود در آینده به مشکلات قانونی دچار نشوید توصیه می‌کنیم حتما نماد اعتماد الکترونیک و ساماندهی را اخذ کنید.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر مجوز خاصی در حوزه کاری‌ شما وجود دارد هر چه سریع‌تر برای گرفتن آن اقدام کنید. شما می‌توانید حتی با یک وکیل متخصص در این زمینه مشورت کنید و راهنمایی بگیرید. توصیه همیشگی ما به شما عزیزان این است که سعی کنید همه کارهای خود را به صورت قانونی انجام دهید تا در آینده دچار هیچ گونه مشکلی نشوید.

خدمات پرداخت و ارسال در فروشگاه اینترنتی

توجه داشته باشید که خدمات پرداخت و نحوه ارسال کالا به عنوان بخشهای مهم در فروشگاه اینترنتی شما هستند. اعتبار و آبروی فروشگاه اینترنتی شما به این دو بخش مهم وابسته هستند. در صورت وجود اختلال در این بخشها در واقع شاید دیگر کسی از شما خرید نکند.

در حال حاضر خوشبختانه اکثر بانکهای ایران با استفاده از سیستم شاپرک خدمات پرداخت اینترنتی را به شما عزیزان ارائه می دهند. شما پس از اینکه نماد اعتماد الکترونیک را دریافت کردید می توانید با یکی از شرکت های پرداخت الکترونیک مرتبط با بانکها قرارداد ببندید.

در صورت نیاز به پرداخت ارزی هم می توانید از گزینه های مختلفی استفاده کنید. با وجود اینکه پی‌پل و مستر کارت به ایران خدمات نمی‌دهند اما درگاه‌های واسطی وجود دارند که برای شروع کار شما بسیار مناسب هستند. این درگاه‌ها کارمزد مشخصی از هر خرید را برداشته و پروسه طولانی و پرهزینه اتصال به درگاه بانکی را برای شما کم‌هزینه تر خواهد بود.


فراموش نکنید که پرداخت گزینه‌های زیادی دارد از جماه آنها می‌توان به پرداخت در محل، پرداخت به صورت کارت به کارت یا واریز به حساب اشاره کرد. هر کدام از این موارد مزایا و معایب خود را دارند. توجه داشته باشید که ممکن است در هنگام تحویل مشتری کالا را عودت دهد وقتی به صورت آنلاین هزینه را پرداخت نکرده شما نمی توانید برای دریافت خسارت اقدام نکنید. همچنین ممکن است مشتری به شما اعتماد نکند و از پرداخت کارت به کارت و واریز به حساب شما منصرف شود.


نکته دیگری که وجود دارد این است که مسئله باربری و ارسال زمانی که شما کالای فیزیکی در اختیار دارید اهمیت زیادی دارد. همانطور که می دانید برای ارسال شرکت پست به عنوان بزرگترین ارائه‌دهنده خدمات است. پست پیشتاز فرآیند ارسال را سریع‌تر با قیمت بالاتر به شما ارائه می دهد. همچنین از پست سفارشی می توانید برای ارسال زمانبر با قیمت کمتر استفاده کنید. اگر مشتریان شما در شهرتان هستند می‌توانید به راحتی از خدمات پیک اسنپ و مانند آن یا پیک خصوصی استفاده کنید.

در دنیای امروز بی تردید بازاریابی و فروش به عنوان سخت‌ترین، زمانبرترین و لذت‌بخش‌ترین قسمت کسب و کار شما محسوب می شود. شما باید از میان انبوه ابزارها و استراتژی‌ها تنها مواردی را انتخاب کنید که مناسب کسب و کار شما هستند.

همانطور که می دانید بازاریابی زمانبر است زیرا هر چقدر بیشتر خرج کنید سریع‌تر به نتیجه مورد نظر خود در این حوزه می‌رسید. شما باید برای رسیدن به نتیجه در این حوزه شکیبا باشید. علاوه بر این نتیجه همه تلاش‌های شما در حوزه های مختلف از جمله سئو، بازاریابی محتوایی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، تجربه کاربری، تبلیغات کلیکی و … منجر به سودآوری و درآمد بیشتر برای شما می شود.

برای اینکه خودتان مجبور به یادگیری و انجام فعالیت‌های بازاریابی نشوید پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که با کارشناسان و مشاوران نادین سایت در حوزه دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی در تماس باشید.

خدمات وب سایت، فروشگاه آنلاین و سئو پیشرفته نادین سافت

امروزه با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی، وجود وب سایت برای کسب و کارهای سنتی یک الزام است. در این برهه، همه گیری بیماری کرونا هم مزید بر علت شده تا بر اهمیت وجود کسب و کار آنلاین بیفزاید. وب سایت ها برای تمام مشاغل (‌فروشگاهی، خدماتی، تولیدی و …) ویترین کار و شعبه ای هستند که هرگز بسته نمیشود و در تمام ۲۴ ساعت روز در حال فعالیت اند.

در سال های اخیر با استقبال گسترده تر مردم برای استفاده از خدمات آنلاین و اینترنتی، مسیر برای دیگر وب سایت ها هموارتر شده و امکان فروش و کسب درآمد از شعب آنلاین آسان تر شده است. نادین سافت با تکیه بر تخصص و تحلیل دقیق نیاز کافرما، مناسب ترین امکانات را برای شما فراهم خواهد کرد تا از فعالیت در شعبه آنلاین کسب و کار خود لذت ببرید.

برای استفاده از خدمات وب سایت، فروشگاه آنلاین و سئو پیشرفته با نادین سافت تماس بگیرید.

دست آورد نادین سافت برای شما

  • طراحی سایت اختصاصی منطبق با نیاز شما
  • وب سایت ریسپانیسو (واکنشگرا) سازگار با دسکتاپ، موبایل و تبلت
  • پنل مدیریت قدرتمند و امکان بروزرسانی توسط مدیر سایت
  • کدنویسی بر اساس استانداردهای طراحی وب و سئو جهت افزایش رتبه سایت
  • امکان کاربری آسان بدون نیاز به دانش برنامه نویسی
  • فروشگاه آنلاین با امکانات فراوان
  • خدمات پیش و پس از فروش

نکته مهمی که در پایان باید به آن توجه کنید این است که شروع کردن یک کسب و کار اینترنتی مهم نیست بلکه حفظ و مراقبت دائمی از آن اهمیت زیادی دارد. افراد زیادی با صرف هزینه‌های زیاد فروشگاه آنلاین خود را راه‌اندازی کرده‌اند اما بعد از گذشت مدت زمانی کار خود را رها کرده اند. توصیه ما به شما عزیزان این است که اگر در تصمیم خود برای راه اندازی فروشگاه خود جدی هستید وارد این راه شوید.

برای راه اندازی فروشگاه آنلاین باید وقت کافی برای این کار بگذارید و تلاش کنید که با صبوری به مقصود خود می رسید. حالا شما ویژگیهای اولیه راه‌اندازی فروشگاه آنلاین را دارید بنابراین به راحتی می توانید این کار را شروع کنید. توجه داشته باشید که برای راه اندازی فروشگاه آنلاین می توانید به شرکت‌های معتبری که در زمینه خدمات وب سایت، فروشگاه آنلاین و سئو پیشرفته فعالیت می کنند مراجعه کنید و یا از متخصصان متخصص کمک بگیرید.

اگر از مطالعه این مقاله کاربردی و مفید لذت بردید توصیه می کنیم مقالات زیر را نیز در زمینه راه اندازی فروشگاه آنلاین مطالعه کنید:

چگونه فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید؟

راه اندازی فروشگاه آنلاین

چگونه یک فروشگاه آنلاین بسازید؟

گام به گام راه اندازی فروشگاه آنلاین در سال 2023

جمع بندی

توجه داشته باشید که برای راه اندازی فروشگاه آنلاین و در محیط اینترنت داشتن دانش و تجربه اهمیت بسیار بیشتری نسبت به سرمایه شما برای موفقیت و رشد دارند. شما به تنهایی نمی توانید کاری انجام دهید اگر دانش و تجربه این کار را نداشته باشید. اگر تصمیم دارید که به تنهایی فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید توصیه ما به شما عزیزان این است که از مشاوران متخصص سئو در کنار خود استفاده کنید.

در کنار استفاده از متخصصان و ابزارهای مناسب در این زمینه همراه با یادگیری مطالب و روش های جدید می توانید فروشگاه اینترنتی موفقی را برای خود ایجاد کنید. نادین سافت مفتخر است که به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در زمینه راه اندازی فروشگاه آنلاین خدمات تخصصی سئو را در این زمینه به شما عزیزان ارائه دهد. برای داشتن یک فروشگاه آنلاین موفق با ما در ارتباط باشید.

مقالات پیشنهادی