مدت زمان تقریبی مطالعه: 15 دقیقه

طراحی سایت شرکتی – نادین سافت

طراحی سایت شرکتی برای کسب و کار ها و شرکتهای مختلف امروزه مانند گذشته چندان سخت نیست. اگر یک شرکت/ سازمان دارید بیشتر از آنچه فکر می‌کنید به توسعه/ طراحی سایت شرکتی نیاز دارید. در این مطلب به شما کمک می‌کنیم تا از نکات، امکانات، مزایا، مراحل ساخت، اهداف مهم طراحی سایت شرکتی مطلع شوید.

در مقالات پیشین نادین سافت درباره همه چیز درباره طراحی سایت صحبت کردیم. در این مقاله اطلاعات ارزشمندی درباره طراحی سایت شرکتی – نادین سافت به شما عزیزان ارائه می کنیم. توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله کاربردی و مفید همراه ما باشید.

طراحی سایت شرکتی حرفه ای
طراحی سایت شرکتی حرفه ای

طراحی سایت شرکتی چیست؟

از فروشگاه‌های آنلاین کوچک گرفته تا بزرگترین شرکت‌ها همگی به یک وب سایت نیاز دارند تا بتوانند با مشتریان خود در تعامل باشند. طراحی سایت شرکتی تکنیک‌هایی دارد که در مقایسه با تکنیک‌های طراحی سایت برای کسب و کارهای کوچک بسیار متفاوت است. وب سایت‌های شرکتی به جای اینکه با تکیه و تمرکز بر تبلیغ یک محصول یا برخی خدمات خاص طراحی شوند با تمرکز روی ارتقاء هویت برند یا یک کسب و کار طراحی می‌شوند.

این وب سایت‌ها یک سری مشتری از پیش تعیین شده دارند که آنها را تحت عنوان «مخاطبان هدف» می‌نامیم. این افراد معمولا به محتوای وب سایت‌های شرکتی توجه داشته و از آن استفاده می‌کنند. طراحی این نوع وب سایت‌ها با هدفِ تحت تاثیر قرار دادن ِاین نوع از مخاطبان انجام می‌شود.

به جز مشتریان طراحی وب سایت شرکتی باید به گونه ای باشد که ذینفعان هم از آن سود ببرند (یا آن را مناسب بدانند). از جمله ذینفعان می‌توان به شُرکا، فروشندگان و سایر افراد که در شرکت/ سازمان/ کسب و کار شما نقش دارند اشاره کرد. در طی سال 2022 شرکت‌های متعددی با مقوله‌ای تحت عنوان «رقابت بیشتر از پیش» روبرو شدند. سازمان‌ها و کسب و کارها تلاش کردند با توسعه وب سایت خود در قالبِ وب سایت‌های شرکتی بیشتر بر روی برندینگ خود متمرکز شوند.

امکانات طراحی سایت شرکتی

هر سایت شرکتی باید برخی از امکانات را داشته باشد تا بتواند به عنوان یک نقطه مرکزی ِخوب شناخته شود و پاسخگوی نیازهای مشتریان باشد. از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که برای طراحی هر نوع وب سایت شرکتی مناسب هستند.

  • ارائه پاسخی کوتاه و قانع کننده برای مشتری/ مخاطب در هنگام ارسال یک پیام یا درخواست با این عنوان که «ما پیام شما را دریافت کرده و در حال بررسی آن هستیم.»
  • رابط کاربری مدرن و کاملا پاسخگو که در دستگاه های مختلف میتوانید بدون مشکل با آنها کار کنید.
  • داشتن پیشنهادات و امکانات ویژه برای ترغیب مخاطبان/ کاربران.
  • دارای ابزارهای لازم برای دریافت بازخورد از کاربران و تغییر خدمات سایت بر اساس نتایج نظرسنجی‌ها.
  • داشتن یک باکس شناور یا هر نوع راه ارتباطی راحت و سریع برای ارتباط برقرار کردن با تیم پشتیبانی وب سایت شرکتی.
  • قابلیت به روز رسانی داده‌ها و ویژگی‌های وب سایت با سهولت هرچه تمامتر.
  • قابلیت جستجوی پیشرفته برای کاربران.
چرا به وب سایت شرکتی نیاز داریم؟
چرا به وب سایت شرکتی نیاز داریم؟

مزایای طراحی سایت شرکتی

رقابت کردن با سایر کسب وکارها/ سازمان‌ها/ شرکت‌ها تنها دلیلی است که مدیران را ترغیب می‌کند برای ثبت سفارش طراحی سایت شرکتی اقدام کنند. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که وب سایت شرکتی‌ شما باید به عنوان نماینده‌ای رسمی از سمت برندتان با مخاطب ارتباط برقرار کرده و نیاز‌های اساسی وی را پاسخ دهد.

در دنیای امروز که دائما شاهد تغییرات هستیم یک شرکت معتبر می‌تواند با داشتن وب سایت شرکتی و نرم افزارهای مدیریت مشتریان و کارکنان، خود را با تغییرات روزمره همگام کند. شما می توانید با همکاری با یک شرکت نرم افزاری و طراحی سایت شرکتی حرفه‌ای از مزایای زیر بهره مند شوید.

  • اعتماد مشتریان ِهدف خود را جلب کنید.
  • یک مبدا یا نقطه مرکزی برای ارتقاء هویت و جایگاه کسب و کار خود به صورت آنلاین بسازید.
  • داده‌های اساسی و پایه ای را در اختیار سرمایه گذاران و افراد ذی‌نفع که ممکن است در آینده به مجموعه‌تان ملحق شوند قرار دهید.
  • مشتریان، بازدید کنندگان، سرمایه گذاران و … قبل از انجام معامله یا سرمایه گذاری در شرکت شما می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت شرکتی‌ شما مراجعه کنند. طراحی سایت شرکتی در چنین مرحله ای باید به گونه ای باشد که بتواند مخاطبان وب سایت را به درستی هدایت کند تا به اطلاعات تماس برای خرید، خدمات مشتری، سوالات رایج و … پاسخ داده شود. چنین روندی در وب سایت شرکتی‌تان باعث ایجاد اعتماد در مخاطب و اعتبار برای شما می‌شود.
  • تلاش‌هایی که برای بازاریابی آنلاین انجام می‌دهید باید مخاطب را به سمت وب سایت شما هدایت کند تا او بتواند در مورد اهداف کسب و کارتان اطلاعات بیشتری به دست آورد. یک وب سایت شرکتی گزینه خوبی است که باعث می‌شود بفهمید تلاش‌هایی که در زمینه مارکتینگ یا همان بازاریابی انجام داده‌اید به ثمر نشسته است یا خیر.
فرم تماس در وب سایت شرکتی
فرم تماس در وب سایت شرکتی

مراحل اصلی طراحی سایت شرکتی

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که طراحی سایت شرکتی شامل چندین مرحله است. شما برای اینکه یک سایت شرکتی کاملا” حرفه ای داشته باشید باید به تمامی این مراحل و اجرای آنها با بهترین کیفیت توجه داشته باشید. برای برنامه ریزی جهت طراحی سایت شرکتی تعیین اینکه «پیشنهاد منحصر بفرد شما برای مشتری چیست» تا حد زیادی ساختارِ سایر مراحل را تعیین میکند.

پیدا کردن هدف اصلی و پیشنهاد ِخاص و ویژه شما به مشتریان کمک می‌کند تمایز‌ خود را با سایر رقبا پیدا کنید. تعیین ویژگی اساسی برند/ کسب و کارتان به طراحان سایت کمک می‌کند تا یک دستورالعمل مشخص در طول فرآیند توسعه وب سایت داشته باشند.

سنجش رقبا مرحله بعدی است. هر شرکت/ سازمان در حال حاضر یا دارای وب سایت شرکتی است و قصد توسعه آن را دارد یا اینکه نیاز به طراحی سایت شرکتی از ابتدا دارد. در هر صورت بررسی شرایط و نمونه سایت‌های ساخته و لانچ شده توسط رقبا بسیار مهم است. زمانی که با یک شرکت برای ساخت/ توسعه وب سایت شرکتی‌تان ارتباط برقرار می‌کنید آنها نمونه طراحی‌های مدرن را به شما پیشنهاد می‌دهند. سپس بر اساس نمونه طراحی‌های موجود و شرایط پروژه می‌توان آنها را توسعه داد و گزینه های لازم را به وب سایت اضافه کرد.

پس از شکل گیری یک نمونه اولیه از طراحی سایت شرکتی باید بدانید که آیا وب سایت برای مخاطبان جذاب است؟ یک شرکت طراحی سایت با انجام تست و تحقیقات متوجه می‌شود که گردش در سایت شما برای مخاطب جذاب است یا موانعی وجود دارند که در نگاه اول به چشم نمی‌آیند. از جمله اساسی ترین ویژگی‌های تمامی سایت‌های شرکتی که داشتن‌ آنها واجب و ضروری است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • رابط کاربری تمیز و حرفه ای
  • جهت دهی ساده و آسان کاربران برای گردش در سایت
  • اطلاعات تماس
  • موضوعات و مطالب منسجم و فاقد گزینه ها یا مطالب حواس پرت کننده
بهینه سازی سایت شرکتی
بهینه سازی سایت شرکتی

سئو و بهینه سازی سایت شرکتی

فراموش نکنید که سئو کردن وب سایت شرکتی یکی از مهم ترین مراحل ِطراحی (و مرحله بعد از لانچ) را شامل می‌شود. کلیه تلاش‌هایی که در زمینه سئو انجام می‌شوند کمک می‌کنند تا وب سایت شما در اولین صفحه از نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل ظاهر شود. هیچ وب سایتی در دنیای امروز بدون سئو شدن طراحی و سپس بارگزاری نمی‌شود.

اهداف طراحی سایت شرکتی

معمولا مدیران شرکت/ کسب و کارها/ سازمان‌ها چند هدف مشخص و از پیش تعیین شده را برای طراحی سایت شرکتی در نظر می‌گیرند. این اهداف می‌تواند متغیر و متفاوت باشد اما معمولا یک یا همه‌ی از موارد زیر است.

  • طراحی سایت شرکتی برای مشتریان: هر مشتری نهایتا 15 ثانیه برای توجه به وب سایت شما وقت صرف می‌کند. برای همین باید طراحی وب سایت به گونه‌ای باشد که رضایت مشتریان فوراً جلب شود. باید بدانید که چگونه می‌خواهید نظر آنها را جلب کنید. کارهایی که مشتریان معمولا می‌توانند در وب سایت شما انجام دهند شامل: دریافت شماره تماس با شما، اطلاع پیدا کردن در مورد یک رویداد یا موضوع خاص، دریافت پاسخ پرسش‌ها، آشنا شدن با حیطه فعالیت کسب و کارتان و … هستند.
  • ایجاد دسترسی آسانتر به کاربران ِموبایل برای سر زدن به وب سایت شرکتی‌تان: از آنجایی که امروزه اکثر کاربران با موبایل کار می‌کنند، بدیهی است که عمده افراد با موبایل به وب سایت‌تان مراجعه کنند. از این رو باید تجربه کاربری بهینه‌ای برای آنها رقم بزنید.
  • بهینه سازی سایت برای جلب توجه گوگل: اکثر مدیران کسب و کارها (در شروع کارشان) با هدف جلب نظر موتور‌های جستجو در کنار ارائه خدمات به مشتریان طراحی یک وب سایت را کلید می‌زنند.
بهینه سازی سایت شرکتی
بهینه سازی سایت شرکتی

چرا باید طراحی سایت شرکتی خود را به نادین سافت بسپارید؟

شما باید یک شرکت برتر طراحی وب سایت را برای طراحی سایت شرکتی خود انتخاب کنید. در شرکت تولید نرم افزار نادین سافت همه مراحل طراحی، ساخت و توسعه وب سایت‌های شرکتی با شفافیت کامل انجام می‌شوند. شما می‌توانید در کلیه مراحل با ما در ارتباط باشید تا از پیشرفت روند توسعه وب سایت شرکتی‌تان باخبر باشید.

مسیر طراحی سایت شرکتی در نادین سافت براساس اولویت‌ها و الزامات هر کسب و کار تعیین می‌شود. تیم ما با در نظر گرفتن الزامات سازمان/ شرکت شما می‌تواند راهنما و پشتیبان مناسبی باشد؛ با اطمینان از اینکه هیچ‌یک از جزئیات مهم نادیده گرفته نخواهند شد. در طول فرآیند مصاحبه و نیازسنجی از شما سوالات و مستندات لازم را دریافت می‌کنیم تا بتوانیم براساس اهداف خاص ِشرکت/ سازمان‌تان پروژه ساخت سایت شرکتی‌ شما را به پایان برسانیم. ما در شرکت توسعه نرم افزار نادین سافت مفتخریم که با یک تیم متخصص انواع طراحی سایت شرکتی را به صورت سفارشی به شما عزیزان ارائه دهیم. برای شروع می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود با ما تماس بگیرید.

جمع بندی

طراحی سایت شرکتی مزایای زیادی برای کسب و کار شما دارد. نکته مهمی باید به آن توجه داشته باشید این است که وقتی مخاطبان وارد سایت شما می شوند باید از مطالب مفید، جذابیت های بصری مانند فیلم و عکس های مرتبط لذت ببرند. ویژگیهای مناسب یک سایت باعث افزایش تعامل مخاطبان با شما می گردد. در مشاوره نادین سافت متخصصان مجرب در زمینه طراحی سایت شرکتی شما را با جزئیات بیشتری در زمینه طراحی سایت آشنا خواهند کرد.

مقالات پیشنهادی