مدت زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

طراحی وب سایت سازمانی و 9 مزیت آن

جستجو به دنبال چرایی هزینه کردن جهت طراحی وب سایت سازمانی و طراحی پورتال سازمانی برای Online Presence (حضور آنلاین)، به هدف شما برای جلب اعتماد مشتریان و وفاداری آنها مربوط می‌شود. طبق برآورد‌های انجام شده، شش دهمِ مخاطبان/ مشتریان یک برند، کسب و کار، سازمان و … انتظار دارند که بخش بزرگی از خدمات مورد نیازشان به صورت آنلاین تامین شود.

اما اگر به دنبال پاسخ صریح برای چرایی نیاز به «راهکار سازمانی سفارشی آنلاین» هستید باید بدانید که:

  1. حضور آنلاین (Online Presence) به طور 24 ساعت در طی 7 روز هفته به مشتریان کمک می‌کند تا از هر مکانی به شما دسترسی داشته باشند، حتی خارج از ساعات کاری ِمرسوم.
  2. برقراری ارتباط و انتقال/ تبادل اطلاعات در بستر یک وب سایت سازمانی بسیار آسان است. ارائه‌ی تصاویر محصولات، راه‌های ارتباطی مختلف، فرم‌هایی جهت تسهیل ارتباط با مشتریان/ کاربران، ایجاد چالش‌ها و پیشنهاد‌های خاص و … همگی از جمله مزایایی هستند که فقط به کمک وب سایت سازمانی میسر می‌شوند.
  3. افزایش اعتبار و اعتماد مشتریان به واسطه وب سایت سازمانی با هیچ ابزار دیگری (بر فرضِ وجود) قابل مقایسه نیست. استفاده از خدماتی که شما به صورت آنلاین به واسطه‌ی وب سایت تان به مخاطب ارائه می‌کنید به مراتب آسان‌تر از هر روش ارتباطی دیگر رخ می‌دهد.

اگر با ذکر این دلایل ترغیب شده اید تا Online Presence (حضور آنلاین) مخصوص سازمان ِخود را ایجاد کرده یا گسترش دهید و برای راهکار سازمانی سفارشی چاره‌ای بیندیشید با ادامه این مطلب از وبلاگ نادین سافت همراه باشید چرا که همه چیز به همینجا خلاصه نمی‌شود!

وب سایت سازمانی

چرا طراحی وب سایت سازمانی یک ضرورت است نه ولخرجی؟

تصور بسیاری از مدیران یا صاحبان سازمان‌ها و شرکت‌ها این است که طراحی و ساخت سامانه مدیریت سازمان ضرورتی ندارد و صرفا یک هزینه مضاعف برای آنها می‌تراشد، آیا شما نیز اینگونه فکر می‌کنید؟

کاربرد طراحی وب سایت سازمانی

اگر سازمان را به یک انسان و اهدافش را به لباس‌هایش تشبیه کنیم، «وب سایت سازمانی» شبیه اکسسوری (لوازم یدکی) نیست که بود و نبودش فرقی ایجاد نکند؛ بلکه تعیین کننده‌ی جنس، رنگ، طرح، شکل و شمایل لباس است! امروزه وب سایت سازمانی بیشتر از آنچه در گذشته کارآیی داشت، نقش تعیین کننده‌ای در موفقیت/ عدم موفقیت شما دارد.

وب سایت سازمانی معمولا در ادارات، سازمانهای دولتی، وزارتخانه‌ها و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما به عنوان نهاد‌های نامبرده (یا زیر مجموعه‌ی آنها) می‌توانید از طراحی پورتال اداری و سایت سازمانی به عنوان یک پلت فرم جامع برای نمایش خدمات خود استفاده کنید. مخاطبان هدف تان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات شما می‌توانند به وب سایت شما مراجعه کنند؛ ضمن آنچه در ابتدای مطلب توضیح داده شد شما به طور 24 ساعته نمی‌توانید به مخاطبین هدف تان خدمت رسانی کنید اما وب سایت سازمانی تان می‌تواند.

ضرورت طراحی وب سایت سازمانی

دستیابی به مخاطبان هدف با کمک این راهکار به مراتب آسان‌تر و نامحدود تر خواهد شد. علاوه بر این ارتباط بهتر و مستقیم با مشتریان/ کاربران برقرار می‌کنید بدون واسطه، نامحدود و کاملاً مشتری‌ مدار. بنابراین ایده‌ها و نظرات تان به صورت گسترده و نامحدود به سمع و نظر مخاطب می‌رسد.

هیچ چیز مهم تر از تعامل با مخاطب/ مشتری نیست که به شما اهمیت می‌دهد. وب سایت سازمانی به جز ارتباط بهتر و موثر با مخاطب (و ارائه‌ی آنچه که مشتری بدان نیاز دارد) اهداف دیگری را نیز دنبال می‌کند. وب سایت‌ها تعاملات شما با مخاطب را به شکل‌های مختلف ممکن می‌کنند. اگر در گذشته امکان برقراری ارتباط موثر و فروش محصول/ ارائه خدمات یک مسیر خطی داشت امروزه تعامل با کاربر چندین حالت دارد. رسانه‌ای مانند اینترنت با کمک ویدئو، متن، تصویر، نمودار‌های تعاملی، نظر سنجی‌ها، و … شیوه‌های ارتباطی گوناگون را رقم زده است. این موضوع خود به تنهایی عاملی برای حرفه‌ای به نظر رسیدنِ شما و ارتقای اعتبارتان در چشم مشتریان خواهد شد.

وب سایت سازمانی

مزایای استفاده از وب سایت سازمانی چیست؟

  1. حضور آنلاین
  2. امکان تبادل اطلاعات بدون وقفه
  3. افزایش اعتبار
  4. کاهش هزینه‌ها
  5. ارائه خدمات به ارباب رجوع به صورت آنلاین
  6. فرصت رشد نامحدود
  7. امکان جستجو در سایت
  8. ایجاد صفحه ارائه درخواست و سیستم پشتیبانی
  9. قابلیت طراحی صفحه دبیرخانه

مقایسه میانِ سازمانی دارای وب سایت با سازمان فاقد وب سایت، برنده کیست؟

سازمان دارای وب سایت‌سازمان فاقد وب سایت
جلب اعتماد 80 درصد مشتریان
ترغیب مشتریان برای تماس با شما
کاهش هزینه‌ها برای سازمان‌های کوچک با بودجه‌ی کم
از دست دادن اعتماد 80 درصد مشتریان
حرفه‌ای به نظر رسیدن (در عمل و نه در حرف) ارتقاء حضور آنلاین و جذب مشتری به کمک معجزه‌ی محتوا
گسترش تبلیغات به صورت آنلاین
از دست دادن مخاطبان جدید از طریق گوگل
جذب مشتریان جدید و ناآگاه از وجود شما و برندتان و گسترده شدن مخاطبان فراتر از مرز‌ها و محدودیت‌های جغرافیایینیاز به پرداخت هزینه گزاف برای تبلیغات پرزرق و برق به طور مداوم (زیرا مشتریان بدون وجود سایت دائما نام و هویت سازمان شما را فراموش می‌کنند.)
امکان ارائه گونه‌های مختلف محتوا برای جلب اعتماد مشتریان
امکان استفاده از نظرات مثبت مشتریان سابق برای جلب نظر مشتریان جدید
امکان ارائه نظرات مشتریان سابق بدون فیلتر دیده شدن کامنت ها به صورت گسترده و آنلاین
تنها عاملی که به عنوان تبلیغ برای شما عمل می‌کند خودتان هستید و بس، در نتیجه مشتریان کمتری به سازمان‌هایی که خودشان از خودشان صرفا” تعریف می‌کنند اعتماد می‌کنند.
راه‌های ارتباطی تان در وب سایت درج می‌شود و مشتریان به هر شیوه‌ای که راحت باشند با شما تعامل برقرار می‌کنند.ارتباط با شما محدود بوده و این مسئله رغبت مشتری را از بین می‌برد و مخاطب علاقه ای به ارتباط با چنین سازمانی نخواهد داشت.
تا هر زمان که سایت تان در دسترس مخاطبان باشد، امکان دیده شدن دارید: برعکس تبلیغات که زمانی محدود و گذرا دارد.دائما باید برای تبلیغات تان خرج کنید در حالی که وب سایت مانند یک تبلیغ دائمی با صرف هزینه‌ای کم عمل خواهد کرد.
وب سایت سازمانی

برای سپردنِ سفارش طراحی وب سایت سازمانی به یک شرکت باید به چه نکاتی توجه نماییم؟

با امید به اینکه تا اینجای مطلب سوال خود را از: «آیا به وب سایت سازمانی نیاز دارم؟» به: «آیا می‌توانم یک وب سایت سازمانی ِهمه جانبه داشته باشم؟» تغییر داده باشید باید توجه شما را به نکته‌ای حساس معطوف کنیم.

برای ساخت و طراحی وب سایت سازمانی باید به شرکتی معتبر و حرفه‌ای که در زمینه طراحی وب سایت سازمانی فعالیت دارد، اعتماد کنید. این شرکت باید برخی از بنیادی ترین ویژگی‌ها را برای جلب اعتماد سازمان ِشما داشته باشد. مثلا لازم است در این زمینه دارای دانش گسترده، تیم قوی، پشتیبانی عالی و نمونه کارهای مدرن باشد. علاوه بر این:

  1. نظر بیش از 90 درصد مشتریان در مورد این شرکت و همکاری با آنها مثبت باشد.
  2. دارای تیم متعهد، خلاق و حرفه‌ای باشد.
  3. شرکت دارای وب سایتی کامل با محتوای شفاف و راه‌های ارتباطی متعدد باشد.
  4. دارای نمونه کارهای قوی و موفق باشد.
  5. به شما برای انجام دقیق پروژه‌ها ددلاین مشخص ارائه دهد.
  6. در تک تک مراحل انجام پروژه با شما ارتباط پویا و مداوم داشته باشد.
  7. به شما تضمین پیگیری و توسعه بعد از تحویل پروژه داده شود.

در نتیجه‌ی انتخاب چنین شرکتی:

  1. دردسر‌های به تعویق افتادن زمان تحویل پروژه (بی مسئولیتی)
  2. عدم دریافت نتیجه دلخواه: مثلا وقتی مشتری وب سایت شما را مشاهده می‌کند (در کسری از ثانیه) متوجه نمی‌شود که در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنید و می‌توانید چه کمکی به او کنید.
  3. معضلاتِ پس از تحویل پروژه مانند بروز ایراد، ارور‌های (خطاهای) مداوم و نیاز به پشتیبانی دائم
  4. تحویل گرفتن سایتی با طراحی ضعیف و دور از معیار‌های روز
  5. هدر رفت منابع و بودجه
  6. کد زنی غیر استاندارد

و …

از بین خواهد رفت.

وب سایت سازمانی

جمع بندی

مشتریان/ مخاطبان شما دائما آنلاین هستند و به دنبال پاسخ سوال‌های خود می‌گردند. از طرفی هرگونه تاخیر یا عدم اقدام برای گسترش (حضور آنلاین) Online Presence‌ موجب می‌شود تا همیشه یک گام از رقبایتان عقب تر باشید. راه‌های ارتباطی با نادین سافت در سایت درج شده است. پیشنهاد میکنیم همین حالا برای کلید زدنِ طراحی صفحات وب خود با ما اقدام کنید، هر چه زودتر بهتر.

منابع

[1] https://www.creativesystem.com.np/blog/why-company-or-organization-needs-a-website/

[2] https://themeisle.com/blog/do-i-need-a-website-for-my-business/

[3] https://www.parachute.net/insights/top-10-benefits-of-having-a-website

مقالات پیشنهادی