مدت زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

مدیریت سئو چیست؟ 6 تکنیک اصلی آن

مدیریت سئو چیست؟ این سوالی است که شاید بارها از خودتان پرسیده اید. واقعیت این است که شما برای وب سایتتان نیاز به یک استراتژی دارید. در مقالات پیشین نادین سافت درباره راه کار سئو و ۵ کلید طلایی برای بهبود سئو سایت شما و سئو برای توسعه دهندگان وب و ۴ اصل اولیه آن صحبت کردیم. در این مقاله 6 تکنیک اصلی سئو را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. توجه داشته باشید که هر یک از این موارد به وبسایت شما کمک زیادی می‌کند تا به رتبه‌های بهتری در موتورهای جستجو دست پیدا کنید.

مدیریت سئو
مدیریت سئو

6 تکنیک اصلی مدیریت سئو

تا انتهای این مقاله کاربردی و مفید همراه ما باشید تا 6 تکنیک طلایی مدیریت سئو را برای شما عزیزان ارائه دهیم.

1- تهیه فهرست کلمات کلیدی برای وب سایت

به طور کلی برای یک حرفه یا موضوع خاص باید کلمات کلیدی مرتبط با آن را فهرست بندی کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که کلمات کلیدی نقش مهمی در سئو داشته و بیانگر کلیت وبسایت شما هستند. شما می توانید از MOZ یا ahrefs استفاده کنید. شما می توانید کلمه مورد نظر خود را در این سایت‌ها تایپ کنید و فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط با آن را به راحتی تهیه کنید. علاوه بر این google trends هم می‌تواند برای تهیه فهرستی از کلمات کلیدی به شما کمک کند.

مطلب مرتبط: دوره های آموزشی بازاریابی و فروش

2- آنالیز و تحلیل 5 صفحه اول گوگل

بعد از تهیه این فهرست شما باید صفحات نتایج جستجوی گوگل را بررسی کنید. در این صفحات می توانید کلمات کلیدی رُقبا را مشاهده کنید و به این نتیجه برسید که چه مواردی می‌توانند به خوبی در مدیریت سئوی سایت شما اثر گذار باشند.

بیشتر بخوانید: دوره های آنلاین دیجیتال مارکتینگ و سئو

3- انتخاب سرویس میزبانی مناسب

این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا شما نمی‌توانید دامین خود را بعداً تغییر دهید. توجه داشته باشید که انتخاب یک دامین مناسب به رشد وبسایت شما کمک زیادی می کند. سرویس میزبانی شما باید دارای پشتیبان‌گیری خودکار، SSL و پلن‌های میزبانی متعددی باشد.

4- انتخاب ساختار URL سازگار با SEO 

شما باید روی URLهای خود تمرکز داشته باشید. ساختار URL ها باید با کلمات کلیدی شما همخوانی داشته باشند. مدیریت آدرس‌هایی که تولید می‌کنید اهمیت زیادی دارد. بنابراین هر نوشته و یا برگه‌ا باید یک ساختار آدرس دهی همخوان و سازگار داشته باشد در غیر اینصورت مدیریت سئو وب سایت شما به درستی پیش نخواهد رفت.

5- تمرکز بر روی سرعت سایت

5 استراتژی قبلی اهمیت زیادی در مدیریت سئو سایت شما دارند. استراتژی پنجم تمرکز بر روی سرعت سایت است. بنابراین سرعت سایت یک فاکتور بسیار مهم برای مدیریت سئو محسوب می‌شود. انتخاب یک ساختار کد سبک‌تر میتواند در این زمینه به شما کمک زیادی کند. به طور مثال اگر شما از CMS استفاده کنید باید استفاده از پلاگین‌های ضروری را در نظر داشته باشید. لازم است که تمام روش‌های بهینه‌سازی کدها و وبسایت را به لحاظ سرعت و پرفورمنس در نظر بگیرید. به طور کلی هر چه وبسایت شما سریع‌تر بارگذاری شود امتیاز بهتری را دریافت خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: دوره های آموزشی سئو

6- طراحی واکنش‌گرا و سازگار با موبایل

همانطور که می‌دانید بیشترین میزان استفاده ما از اینترنت از طریق تلفن همراه است. شما باید این موضوع را در نظر داشته باشید. بنابراین باید بدانید که مخاطب‌تان آیا به راحتی می‌تواند در موبایل خود از وبسایت شما استفاده کند؟ این نکته مهم را در مدیریت سئو وبسایت خود فراموش نکنید. وب سایت شما باید با انواع صفحات نمایش سازگار باشد.

مطلب مرتبط: آموزش سئو یا بهینه سازی سایت – اصول SEO

جمع بندی

مدیریت سئو سایت به فاکتورهای زیادی وابسته است. بررسی‌های انجام شده نشان می دهد که داشتن یک سئو مناسب به معنای داشتن بیشترین نفع از طریق وبسایت برای شماست. به طور کلی اگر وبسایت شما را کسی نشناسد و یا کسی از آن بازدید نکند بنابراین دلیلی برای پابرجا ماندن آن وجود نخواهد داشت. توصیه ما به شما عزیزان این است که تکنیک‌های مختلف برای مدیریت سئو سایت خود را جدی بگیرید و حتما از آن‌ها بهره مند شوید. در مقالات بعدی نادین سافت همراه ما باشید تا اطلاعات ارزشمندی دریاره سئو و مدیریت سایت کسب کنید.

مقالات پیشنهادی