مدت زمان تقریبی مطالعه: 16 دقیقه

نرم افزار بودجه – نادین سافت

نرم افزار بودجه و اعتبارات به کسب و کارها و شرکت‌ها با هر میزان وسعت و اهدافی کمک می‌کند تا نیازمندی‌های مربوط به بودجه بندی و برنامه ریزی مالی را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. شرکت‌ها و سازمان‌هایی که به طور خاص برنامه ریزی مالی خود را روی متغیر‌ها و داده‌هایشان بنا می‌کنند به این نوع نرم افزار‌ها (به صورت سفارشی سازی شده) نیاز دارند.

اگر شما هم نیاز دارید نرم افزار بودجه را بیشتر بشناسید مطالعه این مقاله مفید و کاربردی را از دست ندهید. در مقاله پیشین نادین سافت درباره طراحی سایت شرکتی – نادین سافت صحبت کردیم. در این مقاله تلاش می کنیم اطلاعات جامع و ارزشمندی در زمینه نرم افزار بودجه – نادین سافت به شما عزیزان ارائه کنیم.

سفارش نرم افزار بودجه
سفارش نرم افزار بودجه

نرم افزار بودجه چیست؟

نرم افزار بودجه در واقع یک نوع برنامه است که بر روی کامپیوتر نصب می‌شود. این نرم افزار به یک فرد یا یک سازمان کمک می‌کند تا سرمایه‌ی خود را طراحی، مدیریت و نظارت کند. همچنین با استفاده از این نرم افزار در صورت لزوم می‌توانید در آن تغییرات لازم را ایجاد نمائید.

یک نمونه نرم افزار مدیریت بودجه و اعتبارات که در کسب و کارهای مختلف به صورت عمومی استفاده می‌شود و امکانات معمولی دارد اکسل است. مشکلی که وجود دارد این است که همیشه نمی‌توان از اکسل برای بودجه بندی و تخصیص منابع استفاده کرد. پس چه باید کرد؟ نگران نباشید راه حل این مشکل بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکرش را بکنید. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا بهترین راه حل را به شما عزیزان ارائه کنیم.

به طور رایج دو دسته نرم افزار بودجه در سازمان‌ها یا کسب و کارها وجود دارد: «نرم افزار بودجه تجاری» و «نرم افزار بودجه شخصی». نرم افزار‌های تجاری مخصوص بودجه بندی معمولا” به طور قابل توجهی پیچیده‌تر طراحی می‌شوند. این نرم افزارها معمولا گران‌تر هستند و اغلب به درجه بالایی از سفارشی سازی برای شرکت/ کسب و کار مورد نظر نیاز دارند. این در حالی است که نرم افزار‌های شخصی برای بودجه بندی بسیار ساده‌تر طراحی شده اند و مقرون به صرفه تر هستند.

در این نرم افزار‌ها گزینه های محدودتری در نظر گرفته می‌شوند. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که ساخت این نوع از نرم افزار‌ها را باید به یک شرکت نرم افزاری بسپارید. این نرم افزارها به صورت سفارشی طراحی می شوند. در واقع تیم متخصصِ شرکت مورد نظر نرم افزار را با توجه به اولویت‌ها و اهداف تجاری شما طراحی و کد نویسی می‌کند.

بیشتر بخوانید: 8 نرم افزار بودجه بندی مناسب

شرکت نرم افزاری برای ساخت نرم افزار بودجه
شرکت نرم افزاری برای ساخت نرم افزار بودجه

چرا باید از نرم افزار بودجه استفاده کنید؟

  1. نرم افزار بودجه به دلیل ایجاد شفافیت هر چه بیشتر توانایی کنترل امور مالی شرکت/ سازمان شما را دارد. استفاده از این نرم افزار به ویژه در دوره‌هایی که وضعیت عمومی به سمت عدم ثبات اقتصادی پیش می‌رود اهمیت زیادی دارد.
  2. پیش نیاز اساسی موفقیت ِهرکسب و کاری در دنیای امروز تخصیص بودجه به طور صحیح و پیش بینی هزینه‌های آینده است. در غیر این صورت مدیر ِآن کسب و کار نمی‌تواند فعالیت‌ها را به طور منطقی تعریف کند. همچنین شما به عنوان مدیر سازمان یا کسب و کار خود نمی‌توانید منابع را به درستی تخصیص دهید یا منابع مالی را اندازه گیری کنید. یک نرم افزار مدیریت بودجه اختصاصی کمک می‌کند تا عملیات مالی به صورت کامل برنامه ریزی شود. علاوه بر آن امکان مشاهده پیش بینی‌های دقیقِ مالی و فرصت‌های بازار به صورت انلاین و فوری برای شما فراهم می‌شود.
  3. نرم افزار بودجه بندی و اعتبارات به کسب و کارها بینش قدرتمندی در مورد عملکردی که دارند می‌دهد. این بینش‌ها با استناد به داده‌های مالیاتی تهیه می‌شوند. این نرم افزارها می‌توانند موقعیت‌هایی که در آنها می‌توان کارآیی ایجاد کرد و بهره وری را بهبود بخشید شناسایی کنند. همین ویژگی به مدیران کسب و کارها کمک می‌کند تا تلاش‌ها و سرمایه گذاری خود را روی بهینه سازی فرآیند‌های ارزشمند متمرکز کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی 13 اپلیکیشن پرکاربرد بودجه بندی برای مدیریت هزینه ها

نرم افزار بودجه نادین سافت
نرم افزار بودجه نادین سافت

چرا نرم افزار بودجه نادین سافت؟

هر شرکت یا هر فردی که به صورت آزاد فعالیت می‌کند با توجه به حیطه‌ی فعالیت و گستردگی خدماتش ممکن است به یک نوعِ خاص از نرم افزار بودجه بندی نیاز داشته باشد. تعیین نیاز‌ها به شرکت‌ها و کسب و کارها یا افرادی که به صورت مستقل فعالیت می‌کنند کمک شایانی می‌کند. به بیان دیگر شرکت‌ها با پرداخت هزینه مناسب برای طراحی گزینه های ضروری و مهم برای نرم افزار مدیریت بودجه سفارشی مانع از اتلاف وقت، هزینه و منابع خود می‌شوند.

هر مدیر عاملی که دارای هوش فنی باشد به خوبی می‌داند که استفاده از بهترین نرم افزار بودجه بندی و اعتبارات یکی از وجوه اصلی به کارگیری فناوری در پیشبرد هرچه سریعتر امور است. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که انتخاب شرکت نرم افزاری مناسب جهت تعیین و سازماندهی بودجه از تکرار فعالیت‌های وقت گیر و خسته کننده جلوگیری می‌کند.

با سازماندهی اطلاعات به واسطه نرم افزار بودجه نادین سافت (که به صورت سفارشی تولید می‌شود) یک شرکت/ سازمان موفق می‌تواند برای برنامه ریزی مدون جهت انجام سرمایه گذاری دقیق، پیش بینی تقاضا و استفاده از فرصت‌های بازار برای فروش هرچه بیشتر اقدام کند. اگر چنین نرم افزاری به واسطه یک شرکت متخصص تولید شود کلیه استانداردها، گزینه ها و فاکتور‌های ضروری را با توجه به نیاز سنجی شرکت/ سازمان انجام می‌دهد. در‌نتیجه خروجی آن در حدِ یک نرم افزار حرفه‌ای سفارشی خواهد بود.

شما می‌توانید برای برون سپاری تولید نرم افزار بودجه بندی مخصوص شرکت/ کسب و کار یا فعالیت‌های کاری خود به شرکت نادین سافت اعتماد کنید. در نادین سافت طراحی نرم افزار مدیریت بودجه و اعتبارات با توجه به اولویت‌های سازمانِ شما انجام می‌شود. کلیه بخش‌های موجود در این نرم افزار کاملا به صورت سفارشی سازی شده طراحی و سپس پیاده سازی خواهند شد.

اهمیت نرم افزار بودجه و اعتبارات
اهمیت نرم افزار بودجه و اعتبارات

ویژگی‌های نرم افزار بودجه نادین سافت

  • با نرم افزار بودجه بندی و اعتبارات نادین سافت می‌توان دوره‌های زمانی مختلف را به واسطه‌ی تعیین تاریخ شروع و تاریخ پایان تعبیه کرد.
  • امکان تعریف چندین پروژه مختلف داخل نرم افزار همراه با امکان تخصیص منابع و قابلیت تهیه گزارشات قابل چاپ از پروژه‌ها وجود دارد.
  • قابلیت پیش بینی بودجه‌های درآمدی به شکل کاملا بی واسطه و امکان فراخوانی بودجه‌هایی که در سالهای قبل تخصیص داده شده‌اند به راحتی برای شما وجود دارد.
  • امکان ثبت پیش بینی هزینه‌های موجود به شکل مستقیم و امکان ِفراخوانی همین نوع از بودجه‌ها در سال‌های قبل به راحتی قابل انجام است.
  • امکان تخصیص منابع تامین اعتبار برای برآورد و پیش بینی بودجه‌های مربوط به هزینه‌های آینده نزدیک وجود دارد.
  • ارسال مدارک و سند‌های مربوط به رویدادها به نرم افزار‌های حسابداری سازمان/ کسب و کار به صورت کاملا” اتوماتیک انجام می شود.
  • امکان تهیه گزارش‌های کاملا” دقیق و کامل برای بخش‌های مدیریت سازمان/ کسب و کار و ذینفعان ِآن وجود دارد.
  • امکان تهیه گزارش از کارکرد‌های سالانه بودجه برای شما وجود دارد.
  • تخمین دقیق درآمد به صورت کاملا تفکیک شده انجام می شود.
  • امکان کنترل بودجه تعیین شده به صورت بی واسطه به کمک سیستم مالی سازمان/ کسب و کار وجود دارد.
  • و …

مطلب مرتبط: بهترین نرم افزار بودجه بندی

چرایی استفاده از نرم افزار بودجه
چرایی استفاده از نرم افزار بودجه

امکانات نرم افزار بودجه نادین سافت

نرم افزار بودجه نادین سافت به شما کمک می‌کند تا از امکانات زیر به نفع سازمان/ کسب و کار خود استفاده کنید.

  • بودجه‌ها را به صورت کاملا دقیق و انعطاف پذیر دسته بندی کنید. شما می‌توانید با ویرایش، تعریف و حذف دسته‌های مختلف بودجه سازمان/ کسب و کار خود را براساس آن بنا کنید. به طور کلی نرم افزار‌هایی که شرکت‌ها را به «دسته بندی‌های از پیش تعریف شده» محدود می‌کنند کاربردی نیستند. نرم افزار مدیریت بودجه نادین سافت امکان تعیین دسته بندی‌های جدید را برای سازمان‌ها/ شرکت‌ها فراهم می‌کند.
  • در برخی سازمان‌ها یا برای برخی افراد که به صورت مستقل کار می‌کنند استفاده از نرم افزار بودجه که نیاز به وارد کردن یک مبلغ ثابت ماهیانه به عنوانِ درآمد دارد کاربردی نیست. عوامل مختلفی می‌توانند روی میزان درآمد متغیر یک فرد یا یک شرکت تاثیر بگذارند. لحاظ کردنِ این ویژگی می‌تواند به استفاده‌ی موثر از نرم افزار مدیریت بودجه مطابق با هزینه‌های نوسانی کمک کند. نرم افزار بودجه نادین سافت به صورت کاملا منعطف طراحی می شود.
  • دریافت گزارش‌های ساده از جمله مهم‌ترین امکاناتی است که یک نرم افزار بودجه و اعتبارات باید داشته باشد. در بررسی این گزارش‌ها می‌توان فهمید که سرمایه‌ی موجود به صورت ماهانه و یا سالانه صرف چه چیزهایی می‌شود. یک نگاه کلی به گزارشات مربوط به بودجه باید به مدیران کسب و کار کمک کند تا بتوانند اطلاعات کافی و لازم را به دست آورند. البته یک نرم افزار بودجه مناسب مانند نرم افزار مدیریت بودجه نادین سافت هم قابلیت ارائه گزارشات ساده و هم گزارشات مفصل را دارد.

برای سفارش و انجام صحبت‌های اولیه به منظور نیاز سنجی برای ساخت نرم افزار بودجه سفارشی توسط تیم نادین سافت با ما تماس حاصل کنید.

جمع بندی

نرم افزار بودجه و اعتبارات در دنیای امروز برای سازمان‌ها و کسب و کارها اهمیت زیادی دارد. بر هیچکس پوشیده نیست که رقابت در دنیای کسب و کار نیاز به برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده و تصمیم‌گیری دقیق دارد و شما باید بودجه‌ای را به این برنامه ریزی اختصاص دهید.

در واقع بودجه ریزی برای سازمان ها و کسب و کارها شامل کنترل و نظارت مستقیم و دقیق بر فرآیندها است. فرآیند تدوین بودجه نیاز به یک نرم افزار بودجه دارد. شما باید ابتدا خطوط کلی برنامه‌های سازمان و کسب و کار خود را در قالب دستورالعملی کلی (بخشنامه بودجه) تهیه کنید. نرم افزار بودجه تمام چیزی که برای یک برنامه ریزی دقیق و بودجه ریزی مناسب به آن نیاز دارید را به شما ارائه خواهد کرد.

مقالات پیشنهادی