مدت زمان تقریبی مطالعه: 12 دقیقه

پورتال سازمانی هوشمند نیاز امروز سازمان شما

پورتال سازمانی هوشمند چیست؟ در آغاز قرن بیست و یکم سازمان‌ها با تغییرات اساسی مواجه شدند. این تغییرات باعث شکل گیری چالش‌هایی شد که بقای آنها را تهدید می‌کرد. برای همین سازمان‌ها روی نکات استراتژیک خود بازنگری‌هایی را صورت دادند. آنها تلاش کردند چگونگی سازگاری با شرایط را در دستور کار قرار دهند و از طریق اتخاذ روش‌های جدیدی مثل ایجاد همکاری و طراحی پورتال‌ سازمانی به نیاز‌ها و انتظارات به وجود آمده پاسخ دهند.

برای پیاده سازی و طراحی پرتال سازمانی همین الان با نادین سافت تماس بگیرید.

سازمان‌ها برای رویارویی با این چالش‌ها رویکرد جدیدی به نام چابکی (Agility) را اتخاذ کردند. چابکی سازمانی (Organizational Agility) تعاریف مختلفی دارد اما در مفهوم کلی آن عبارت است از: «توانایی یک سازمان در پاسخگویی به نیازها». این مفهوم به یکی از مهم ترین مسائل در سازمان‌های امروزی تبدیل شده است.

زیرا ابزار‌های هوشمند و منابع انسانی هوشمند نقش مهمی در عملکرد سازمان‌ها ایفا می‌کنند. به همین خاطر است که تصمیم گیرندگان و مدیران در سازمان‌ها و شرکت‌های امروزی چاره‌ای جز استفاده از پورتال سازمانی هوشمند (در کنار سایر ابزارها و استراتژی‌های خود) ندارند.

پورتال سازمانی هوشمند
پورتال سازمانی هوشمند

پورتال سازمانی هوشمند چیست؟

پورتال سازمانی هوشمند یک پایگاه یا درگاه است که با توجه به نیاز‌های یک سازمان طراحی و توسعه داده می‌شود. طراحی پورتال سازمانی هوشمند با هدف ارائه هرچه بهتر خدمات و اطلاعات پیاده سازی شده و مدیریت نیاز‌های سازمان‌ها را کنترل و سازماندهی می‌کند. فرآیند‌ها، خدمات و مدیریت داده‌ها در این پورتال‌ها به صورت آنلاین انجام می‌شوند. نمونه‌های مختلفی از پورتال‌های هوشمند سازمانی وجود دارد که می‌توانید در سازمان‌های مختلف آنها را بیابید.

پورتال هوشمند سازمانی را نباید با یک وب سایت اشتباه گرفت! اگرچه ممکن است هر دوی آنها ظاهر مشابهی با یکدیگر داشته باشند اما از اصل و اساس با یکدیگر متفاوت هستند. به عنوان مثال وب سایت بانک‌ها یا سازمان‌های دولتی علاوه بر اطلاع رسانی امکانات دیگری را نیز در اختیار مشترکین خود قرار می‌دهند. اما برای اینکه یک سازمان بخواهد نیاز‌های کاربران و پرسنل خود را از طریق بستر آنلاین پوشش دهد باید به جای یک شرکت طراحی وب سایت عادی به دنبال یک شرکت مناسب باشد که در آن راهکار‌های سازمانی ارائه می‌شوند و منجر به طراحی پورتال سازمانی هوشمند می‌گردد.

پورتال هوشمند سازمانی
پورتال هوشمند سازمانی

چرا سازمان‌ها به پورتال سازمانی هوشمند نیاز دارند؟

طراحی پورتال سازمانی هوشمند با هدف استفاده‌ی موثر از زمان و منابع انجام می‌شود. در هر سازمان کارمندان و یا پرسنل ملزم به انجام یک سری امور تکراری در طول روز هستند. این در حالی است که پورتال سازمانی هوشمند می‌تواند با پیشگیری از انجام چندین باره‌ی بسیاری از این امور جلوی هدر رفت منابع و زمان را بگیرد. این به نفع سازمان‌ها و شرکت‌ها است که بتوانند با استفاده از یک پورتال هوشمند سازمانی که به طور خاص و ویژه برای آنها طراحی شده است در هزینه‌ها صرفه جویی کرده و یک گام پیش‌تر از رقبا حرکت کنند.

نکته‌ی جالب توجه این است که بسیاری از سازمان‌ها هنوز از روش‌های سنتی یا پورتال‌های قدیمی استفاده می‌کنند. این در حالی است که از سال 2019 به بعد تلاش بسیاری از سازمان‌ها بر استفاده‌ی هرچه موثرتر از منابع بوده است. گردش کار به کمک پورتال‌های هوشمند در سازمان‌ها به طرز چشمگیری سرعت بیشتری دارد. این مسئله روی بهره وری هرچه بهتر سازمان / شرکت شما تاثیر مستقیم می‌گذارد. درست است که تنها پورتال سازمانی هوشمند نیست که موجب کسب موفقیت‌های یک سازمان یا شرکت می‌شود. اما در هر صورت استفاده از آن می‌تواند از هدر رفت منابع (انسانی و تجهیزات و.. ) جلوگیری کند.

بهترین شرکت برای طراحی پورتال هوشمند
بهترین شرکت برای طراحی پورتال هوشمند

ویژگی های بهترین شرکت طراحی پورتال سازمانی هوشمند چیست؟

بهترین شرکت طراحی پورتال سازمانی هوشمند کدام است؟ معمولا پیدا کردن بهترین شرکت برای طراحی پورتال هوشمند کمی سخت و زمان‌بر است. اما در اینجا کار شما را آسان‌ خواهیم کرد. چند ویژگی اساسی وجود دارد که به شما کمک می‌کند با در‌نظر گرفتنِ آنها در انتخاب بهترین شرکت طراحی پورتال سازمانی هوشمند می توانید بهتر تصمیم گیری کنید. این ویژگی‌ها در ادامه لیست شده اند.

  • شرکت طراحی پورتال هوشمند سازمانی باید نمونه کارهای قوی و قابل استناد در این زمینه داشته باشد.
  • روال تولید و توسعه پورتال هوشمند در یک شرکت متخصص باید کاملا شفاف انجام شود. ( هزینه‌ها، مراحل انجام کار، و …)
  • رضایت مشتریان سابق از برون سپاری پروژه‌های مشابه به شرکت مورد نظر دست کم باید بالای 80 درصد باشد.
  • داشتن تیمی جوان با انگیزه بالا بسیار حائز اهمیت است.
  • کد نویسی تمیز، بدون خطا و تست شده قبل از تحویل به مشتری یکی از ارکان اصلی و ویژگی‌های بهترین شرکت نرم افزاری است.

برای پیاده سازی و طراحی پرتال سازمانی همین الان با نادین سافت تماس بگیرید.

معرفی شرکت طراحی پورتال سازمانی هوشمند-نادین سافت

شرکت نادین سافت یکی از شرکت های معتبر در زمینه طراحی پورتال سازمانی هوشمند است که با در اختیار داشتن تجربه همکاری با سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف به همراه ِتیمی جوان و پویا آماده همکاری با سازمان‌های مختلف جهت تولید یا توسعه‌ی پورتال هوشمند سازمانی است. شما می‌توانید جهت بهره مندی از مشاوره و کسب اطلاعات با ما در ارتباط باشید.

از نمونه کارهای شرکت نادین سافت در زمینه طراحی پورتال می‌توان به سامانه ناظر اشاره کرد. این سامانه بر اساس تحلیل نیاز سازمان سفارش دهنده در راستای ایجاد سهولت و حذف مراحل طولانی و صرفه جویی در زمان، طراحی و پیاده سازی شد. سیستمی شدن یک فرآیند در سازمان موجب کاهش خطای انسانی و افزایش بهره‌وری می‌شود. سامانه ناظر با توجه به مراحل گردشکار و شبیه سازی جامع نیازمندی‌ها، توانسته جایگزین قدرتمند برای فرآیندهای سخت و زمان بر گذشته باشد.

ویژگی های پورتال سازمانی هوشمند
ویژگی های پورتال سازمانی هوشمند

ویژگی‌های پورتال سازمانی هوشمند

1- هوشمند بودن

یکی از مهم ترین ویژگی‌های این نوع پورتال‌ها هوشمند بودن آن هاست. اگر در گذشته در سازمان خود از پورتال‌های معمولی و قدیمی استفاده کرده باشید در زمان استفاده از پورتال‌های هوشمند متوجه وجه تمایز ِعملکرد آنها خواهید شد. این نوع پورتال‌های سازمانی می‌توانند به صورت خودکار و از قبل برنامه ریزی شده اموری را انجام دهند که قبلا توسط کارکنان یا پرسنل سازمان/ شرکت شما به صورت دستی و تکراری انجام می‌شدند.

همین مسئله روی سرعت و کیفیت انجام امور تاثیر بسزایی دارد. از آن جایی که پورتال‌های هوشمند توسط شرکت‌های توسعه دهنده‌ی متخصص مانند نادین سافت طراحی و توسعه داده می‌شوند بسیار مهم است که بدون خطا یا وجود باگ و ارور طراحی شوند. در چنین حالتی این پورتال‌ها می‌توانند بدون وجود مشکل تا مدت‌ها کار کنند.

2- قابلیت توسعه پذیری

برای اینکه بتوانید در طول زمان و در آینده‌ی نزدیک به درستی از پورتال‌ها استفاده کنید مهم است که قابلیت‌های آنها را در نظر داشته باشید. پورتال‌های هوشمند سازمانی برخلاف بسیاری از پورتال‌های قدیمی توسعه پذیرند. در نتیجه زمانی که نسبت به عملکرد یا قابلیت‌های پورتال خود دچار مشکل شوید می‌توانید آن را به شرکتی که پورتال را برای شما طراحی کرده است بسپارید تا بر روی رفع مشکلات و توسعه‌ی آن کار کند.

3- کاربر پسندبودن با قابلیت استفاده‌ی آسان

پورتال هوشمند سازمانی (با توجه به شرکتی که تولید و توسعه را به آن می‌سپارید) کاربر پسند طراحی می‌شود. به این معنا که اکثر کارمندان یا پرسنل بدون نیاز به آموزش ویژه و طولانی می‌توانند سریعا نحوه کار با آن را بیاموزند. بسیاری از پورتال‌های هوشمند به دلیل اینکه برای تسهیل فرآیند‌های سازمانی طراحی می‌شوند مطابق با معیار‌ها و اصول روز هستند. در نتیجه کار کردن با آنها آسان و بی دردسر خواهد بود. شما می‌توانید زمان بسیار کمی را برای آموزش کارکردن با این پورتال‌ها برای کارکنان خود اختصاص دهید.

4- طراحی هدفمند

پورتال هوشمند سازمانی با اهداف خاصی طراحی می‌شود. این اهداف با جلوگیری از هدر رفت زمان و منابع طبق نیاز‌های سازمان طراحی و توسعه داده می‌شوند. برای همین شما می توانید به عنوان مدیر یک سازمان به جای تهیه یک پورتال از پیش طراحی شده به شرکتهای معتبری مانند نادین سافت مراجعه کنید و با ارائه‌ی توضیحات و نیاز‌های سازمان خود یک پورتال اختصاصی سفارشی و هدفمند مطابق با نیازهای سازمان خود داشته باشید.

مزایای پورتال هوشمند سازمانی
مزایای پورتال هوشمند سازمانی

مزایای پورتال سازمانی هوشمند

  • ارائه ابزار‌های ساده برای مدیریت اطلاعات پیچیده
  • بالاتر رفتن سرعت انجام امور
  • جلوگیری از هدر رفت منابع مختلف در سازمان (وقت، پول، منابع انسانی و …)
  • عدم نیاز به یادگیری و کاربر پسند بودن
  • مدیریت ساده و غیر‌متمرکز داده‌ها
  • افزایش رضایت کاربران/ پرسنل از کار با پورتال
  • طراحی ِاصولی متناسب با نیاز‌های سازمان‌ها
  • امکان کار کردن با پورتال از راه دور توسط پرسنل
  • دارای قابلیت پیگیری فعالیت کارکنان/ پرسنل/ کاربران
  • ارتقا دهنده‌ی میزان «چابکی» سازمان

برای پیاده سازی و طراحی پرتال سازمانی همین الان با نادین سافت تماس بگیرید.

جمع بندی

پورتال سازمانی هوشمند یک نیاز ضروری برای سازمان های امروزی است. در دنیای داده ها و اطلاعات اگر سازمان شما از یک پورتال سازمانی هوشمند متناسب با نیازهای خود استفاده نکند به راحتی از گردونه رقابت خارج خواهد شد. پیشنهاد می کنیم هر چه سریعتر برای سفارش یک پورتال سازمانی هوشمند متناسب با نیازهای سازمان خود اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:

معرفی ۸ پورتال جامع سازمانی و تاثیرات مثبتی که بر روی کسب و کار سازمان ها دارد

چت سازمانی چیست؟ ۹ مزیت چت سازمانی

۴ علت که یک سازمان به اتوماسیون اداری احتیاج دارد

همه چیز درباره نرم افزار مدیریت فرآیند کسب و کار (BPMS)

هوش تجاری (BI) چیست و چه تأثیری در کسب و کار شما دارد؟

مقالات پیشنهادی