مدت زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

آموزش برنامه نویسی و 8 اصل مهم برای شروع آن

آموزش برنامه نویسی اگر همراه با دانستن اصول اولیه یادگیری باشد، بسیار شیرین و جذاب خواهد بود. اگر شما هم علاقه مند به حوزه برنامه نویسی هستید تا انتها همراه ما باشید. در این مطلب از نادین سافت 8 اصل مهم برای شروع آموزش برنامه نویسی را برای شما عزیزان شرح داده ایم.

آموزش برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی را از کجا شروع کنیم؟

اکثر کامپیوترها به یک CPU متکی هستند و یک CPU می تواند مجموعه ای از دستورالعمل ها را به صورت یک و صفر درک کند.

بنابراین شما از نظر تئوری می‌توانید کدی بنویسید که به CPU می‌گوید با رشته‌بندی توالی‌های طولانی از یک‌ها و صفرها به شکلی که CPU آن را درک می‌کند چه کاری انجام دهد. دستورالعمل هایی که به شکل باینری مانند این نوشته می شوند کد ماشین نامیده می شوند.

حقیقت این است که برای استفاده یا درک خط فرمان نیازی نیست که یک نابغه باشید.

شما می‌توانید از خط فرمان برای مرور پوشه‌ها، فهرست کردن محتویات یک پوشه، ایجاد پوشه‌های جدید، کپی و انتقال فایل‌ها، حذف فایل‌ها، اجرای برنامه‌ها و موارد دیگر استفاده کنید. پنجره ای که در آن می توانید دستورات را در خط فرمان تایپ کنید ترمینال نامیده می شود.

بیایید آموزش کوتاهی از دستورات اولیه را مرور کنیم که به شما احساس کار بر روی خط فرمان را می دهد.

آموزش برنامه نویسی و اصول اولیه آن

1. هنگامی که ترمینال خود را باز می کنید، اولین سوال معمولی “من کجا هستم” است؟ شما می توانیم از دستور pwd (که مخفف “Print Working Directory” است) برای فهمیدن آن استفاده کنید. مکان فعلی شما در سیستم یک فایل خروجی می دهد که به شما می گوید در حال حاضر در کدام پوشه هستید.

2. در قسمت اعلان pwd را تایپ کرده و بر روی آن کلیک کنید. خط فرمان مسیر پوشه ای را که در حال حاضر در آن هستید چاپ می کند. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که به طور پیش فرض پوشه فعال هنگام باز کردن Command Line در واقع دایرکتوری اصلی کاربر است که وارد سیستم شده است.

3. اکنون که شما می دانید در چه پوشه ای هستیدم، می توانید از دستور ls برای فهرست کردن محتویات دایرکتوری فعلی استفاده کنید. دستور ls مخفف “List” است. بنابراین در این مرحله باید ls را تایپ کرده و بر روی آن کلیک کنید. محتویات (فایل ها و زیر پوشه ها) که در فهرست فعلی شما قرار دارند بر روی صفحه شما چاپ می شوند.

آموزش برنامه نویسی

4. دستور قبلی را مانند ls -al دوباره اجرا کنید. اکنون جزئیات بیشتری در مورد محتویات دایرکتوری از جمله اندازه فایل، تاریخ ویرایش و مجوزهای مربوط به فایل را دریافت خواهید کرد.

5. در این مرحله شما می توانید با استفاده از دستور mkdir که مخفف “Make Directory” است، یک پوشه جدید ایجاد کنید. در زیر یک پوشه جدید به نام “testdir” ایجاد کرده و می توانید به جای کپی کردن با استفاده از دستور mv فایل ها را جابجا کنید.

6. حالا touch newfile2.txt را تایپ کرده و بر روی آن کلیک کنید تا یک فایل جدید ایجاد شود. سپس، mv newfile2.txt testdir را تایپ کنید تا فایل شما به پوشه “testdir” منتقل شود.

7. همچنین شما می توانید از دستورات ls و ls testdir استفاده کنید تا تأیید کنید که فایل موردنظرتان به پوشه “testdir” منتقل شده است.

8. از دستور mv می توانید برای تغییر نام فایل ها نیز استفاده کنید. برای انجام این کار تنها کافی است که touch newfile3.txt را تایپ کرده و بر روی آن کلیک کنید تا یک فایل جدید ایجاد شود. سپس mv newfile3.txt cheese.txt و p را تایپ کنید تا نام فایل را به روز نمائید و از ls برای تأیید تغییر نام فایل خود استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات جامع در زمینه پورتال سازمانی کلیک کنید:

پورتال سازمانی چیست؟ پورتال سازمانی؛ یک انتخاب یا ضرورت برای سازمانها

جمع بندی

آموزش برنامه نویسی به عنوان یک مهارت باید با استفاده از منابع تخصصی و به روز همراه باشد. در این مطلب از نادین سافت 8 اصل اولیه برای شروع آموزش برنامه نویسی را برای شما عزیزان ارائه کردیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب آموزش برنامه نویسی را به صورت تخصصی آغاز کرده باشید.

منبع

https://www.freecodecamp.org/news/how-to-learn-programming

مقالات پیشنهادی