مدت زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

خرید در متاورس و 3 واقعیت در مورد آن

خرید در متاورس میتواند هیجان انگیز و فوق العاده باشد. از طرفی دیگر خرید در متاورس می‌تواند دشوار به نظر برسد زیرا این فناوری فیزیکی و ملموس نیست و در واقع وجود خارجی ندارد. در این مطلب از نادین سافت همراه ما باشید تا با 3 واقعیت در مورد خرید در متاورس آشنا شوید.

خرید در متاورس

چگونه باید در متاورس خرید کنیم؟

ما باید با این سوال شروع کنیم که می خواهیم چه چیزی بخریم و کجا و چگونه از آن استفاده کنیم. به طور کلی خرید در متاورس هم هزینه دارد. در این قسمت 3 واقعیت در مورد چگونگی خرید در متاورس را ارائه کرده ایم تا شما بیشتر با ویژگیهای آن آشنا شوید.

1. تبلیغات در متاورس چگونه انجام می‌شود؟

برای خرید در متاورس شما نیاز دارید که ابتدا در مورد تبلیغات در متاورس اطلاعاتی داشته باشید. یکی از مشکلات متاورس تبلیغات در آن است. همه چیز در دنیای متاورس شبیه به دنیای واقعی است اما دیجیتال. سوالات زیادی ممکن است به ذهن شما برسد.

روش های تبلیغات چگونه خواهند بود؟ و مهمتر از آن چقدر هزینه خواهند داشت؟

خوشبختانه محدودیتی برای حضور افراد مختلف در متاورس و تبلیغات در آن نیست. هر کس می‌تواند آزادانه و در هر زمانی و از هر مکانی، در آن حضور پیدا کند. کاربران متاورس محتوا و تجربه ی خود را ارائه می‌دهند و به این ترتیب این دنیای مجازی را می‌سازند و Metaverse (متاورس) بین آن‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود و محصولات و خدمات خود را تبلیغات می‌کنند.

مدل تبلیغات برای متاورس نسبتاً ساده است و از نظر اخلاقی با اصول فناوری بلاک چین و زمین ‌های دیجیتال یا NFT همسو است.

2. خرید در متاورس فیزیکی نیست

متاورس به شما این امکان را می‌دهد که به روش‌های جدیدی خرید کنید. شما به راحتی در خانه خود می‌توانید بهترین لباس ها را امتحان کنید. 

خارج از متاورس، خرید در فروشگاه‌ها به حضور فیزیکی شما نیاز دارد. اما در متاورس خرید فیزیکی نیست. برای خرید در متاورس در حال استخدام افرادی هستند که این کار را از طریق خدماتی مانند (اینستا کارت) Instacart برای شما انجام می‌دهند. این خدمات از طریق وب سایت و اپلیکیشن موبایل به شما ارائه می‌شود.

به طور مثال این سرویس به مشتریان اجازه می‌دهد تا از خرده‌فروشان خواربار سفارش دهند ولی خرید توسط یک خریدار شخصی انجام ‌شود. این خریداران پروکسی گاهی اوقات نیاز دارند به مکان‌های مختلف در فروشگاه ها بروند و عکس‌هایی را برای شما ارسال کنند تا اقلام مناسب برای سبد خرید خود را انتخاب کنید. در واقع مثل این است که شما آنجا هستید.

3. خرید در متاورس یک فعالیت اجتماعی است

به طور کلی خرید یک فعالیت اجتماعی و مشارکتی است. چه از نظر فیزیکی با مردم باشیم یا از راه دور خرید کنیم، بهر حال از نظر اجتماعی با یکدیگر تعامل داریم. در خرید کردن ما مذاکره می کنیم، درخواست کمک می کنیم و حتی به دیگران نیز برای خرید کمک می کنیم.

خرید دیجیتال راهی به ما ارائه داده است تا همه آن هماهنگی های اجتماعی را بدیهی بدانیم زیرا دور از دید ما هستند. ما با استفاده از لپ‌تاپ، تبلت و تلفن‌های همراه خرید می‌کنیم، به شبکه‌ها و فهرست‌های کالا در «فروشگاه‌های» آنلاین دسترسی داریم که بسیاری از آن‌ها شبیه به هم هستند.

کلیپ‌های ویدیویی و مدل‌های سه بعدی قابل چرخش در سایت‌های خرید می‌توانند به ما کمک کنند تا اقلامی را که قصد خرید آنها را داریم درک کنیم اما بازخورد لمسی همچنان وجود ندارد. این چیزی است که فناوری متاورس می تواند از طریق واقعیت افزوده یا مجازی با بازخورد لمسی به آن بپردازد و به خرید دیجیتال ابعادی لمسی بدهد که تاکنون آن را تجربه نکرده ایم.

جمع بندی

خرید در متاورس به ما فضایی برای برنامه ریزی استراتژی هایمان می دهد. به نظر می رسد خرید در متاورس، ساختار اجتماعی را به شکل دیگری در آینده تعریف خواهد کرد. ساختاری که در دوران بیماری همه گیر کرونا همه ما تا حدودی با آن آشنا شدیم.

منبع

https://www.fastcompany.com/90728051/nobody-really-knows-how-were-going-to-shop-in-the-metaverse

مقالات پیشنهادی