مدت زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

هوش مصنوعی و تجربه کاربری 2023

هوش مصنوعی و تجربه کاربری واژه ای است که این روزها زیاد به گوشتان خورده است. در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته است. هدف اصلی هوش مصنوعی این است که بتواند کارهای ماشین را به کارهای انسانی شبیه کند. همانطور که می دانید تکنولوژی هوش مصنوعی در حال پیشرفت است.

هوش مصنوعی جریانات عادی زندگی را ساده‌تر کرده و به انسان کمک می کند تا روی دیگر جنبه‌های مهم زندگی و دنیا تمرکز بیشتری داشته باشد. در مقالات پیشین نادین سافت درباره شتاب نوآوری و هوش مصنوعی در تورهای گردشگری صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم اطلاعات ارزشمندی در زمینه هوش مصنوعی و تجربه کاربری به شما عزیزان ارائه کنیم. توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله کاربردی و مفید همراه ما باشید تا درباره هوش مصنوعی و تجربه کاربری بیشتر بدانید.

هوش مصنوعی و تجربه کاربری
هوش مصنوعی و تجربه کاربری

هوش مصنوعی و تجربه کاربری

هوش مصنوعی و تجربه کاربری در دنیای امروز از اهمیت زیادی برخوردار است. هوش مصنوعی به عنوان یکی از تکنولوژیهای رو به رشد ماشین‌ها را قادر می‌سازد تا بتوانند مانند انسان‌ها قضاوت و پیش‌بینی کنند. ترکیب هوش مصنوعی با یادگیری ماشین می‌تواند نتیجه خیره کننده‌ ای برای کاربران داشته باشد. 

در این قسمت با ذکر مثالهایی تلاش می کنیم مفهوم هوش مصنوعی و تجربه کاربری را بیشتر برای شما عزیزان توضیح دهیم. به طور مثال فرض کنید شما در دفتر کارتان هستید و بعد از اتمام ساعت کاری به خانه‌ برمی‌گردید و همسر شما در خانه با یک فنجان چای منتظر شما است. اما اگر همسر شما خانه نباشد یا شما مجرد باشید چطور؟ در این صورت می توانید از یک کتری الکتریکی استفاده کنید که از قدرت یادگیری ماشین و هوش مصنوعی برخوردار است. هوش مصنوعی و تجربه کاربری در اینجا می‌تواند تمام نیازهای شما را برطرف کند.

مطلب مرتبط: هوش مصنوعی و بیش از ۱۰ کاربرد آن

بهبود تجربه کاربری با هوش مصنوعی

شما با پیاده‌سازی هوش مصنوعی می توانید یک فروشگاه آنلاین بسازید. با استفاده از این فروشگاه آنلاین می توانید بهتر نیازهای کاربران‌ را قضاوت و پیش‌بینی کنید. در واقع هوش مصنوعی می‌تواند وضعیت‌های داده شده را به راحتی درک کرده و با آنالیز شناختی کارها اطلاعات مرتبط با علایق مشتریان را جمع‌آوری کند. بهبود تجربه کاربری با هوش مصنوعی در واقع می‌تواند زمان استفاده شده کاربر روی یک صفحه را محاسبه کند. با استفاده از این تکنولوژی لحظاتی که کاربران تصمیم می‌گیرند و خرید می کنند و دلایل اجتناب کاربران از خرید نیز قابل پیش‌بینی است. 

هوش مصنوعی و تجربه کاربری چت‌کردن شبیه به انسان

هوش مصنوعی با اضافه کردن یک چت زنده به فروشگاه‌ آنلاین‌ شما یکی از بهترین ابزارها را برایتان به ارمغان می آورد. فراموش نکنید که در بیشتر حالت ها شما نیاز به استخدام یک فرد برای جوابگویی به سوالات مشتریان دارید. فروشگاه‌های آنلاین از یک چت بات آنلاین بجای یک فرد اوپراتور استفاده می کنند ولی این موضوع می‌تواند به تجربه کاربری آسیب برساند. زیرا جواب‌ها ربات گونه بوده و از زبان طبیعی دور هستند.

برای بهبود اپلیکیشن‌های چت هوش مصنوعی از تکنولوژی پردازش زبان طبیعی یا NLP استفاده می کنند که پاسخ‌ها را طبیعی‌تر و هوشمندانه‌تر انتخاب می‌کند. «Conversational UI» زمینه جدیدی برای طراحان تجربه کاربری است به ویژه در زمینه تجارت الکترونیکی.

اگر از مطالعه این مقاله لذت بردید توصیه می کنیم مقالات کاربردی زیر را نیز مطالعه کنید:

تحول بورس با هوش مصنوعی

هوش تجاری (BI) یا Business Intelligence چیست؟ 10 دلیل که سازمان‌ها و کسب و کارها به آن نیاز دارند

راه اندازی داشبورد هوش تجاری سازمانی – نادین سافت

هوش مصنوعی در سازمان ها

کاربرد هوش مصنوعی در تصمیم گیری های مدیریتی

نحوه طراحی سامانه هوشمند BI چگونه است؟

جمع بندی

هوش مصنوعی و تجربه کاربری یکی از موضوعات داغ در دنیای امروز است. در حال حاضر هوش مصنوعی تلاش می‌کند تا به کاربران مهارت بالایی برای پیدا کردن محصولات و شرکت‌های مورد نظرشان بدهد. دستیاران مجازی مانند Amazon Echo تلاش می‌کنند تا کارهای دستیاران شخصی را انجام دهند. به طور کلی میتوان گفت که هوش مصنوعی در حال حاضر بخش بسیار بزرگی از زندگی همه ما را به خود اختصاص داده است. خوشبختانه تجربه کاربری با استفاده از هوش مصنوعی با گذشت زمان در حال رشد کردن است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هوش مصنوعی با شرکت تولید نرم افزار نادین سافت همراه باشید.

مقالات پیشنهادی