مدت زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

زبان های برنامه نویسی آینده دار کدامند؟

زبان های برنامه نویسی آینده دار کدامند؟ پاسخ این سوال اهمیت زیادی دارد. در دنیای امروز برنامه نویسی یکی از مهمترین مهارت‌هایی که دانستن و یادگیری آن ضروری است، زبان‌های برنامه نویسی زیادی در بازار وجود دارد که شما می توانید از آنها در طراحی و ساخت وب سایت ها، اپلیکیشن ها و غیره استفاده کنید.

در این مقاله قصد داریم زبان های برنامه نویسی آینده دار را به شما معرفی کنیم. هر یک از این زبان‌های برنامه نویسی مزایا و معایب خود را دارند نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که هر کدام از این زبان ها کاربردهای خاص خود را دارند.

بنابراین لازم است قبل از شروع یادگیری زبان های برنامه نویسی آینده دار تصمیم بگیرید که در کدام زمینه بیشترین علاقه را دارید. پیشنهاد می کنیم قبل از تصمیم گیری تا انتهای این مقاله جذاب همراه ما باشید تا اطلاعات جامعی درباره زبان های برنامه نویسی آینده دار کسب کنید.

زبان های برنامه نویسی آینده دار
زبان های برنامه نویسی آینده دار

زبان های برنامه نویسی آینده دار عبارت‌اند از:

  1. Python/پایتون
  2. Java/جاوا
  3. JavaScript/جاوا اسکریپت

Python/پایتون

پایتون یک زبان برنامه نویسی تفسیر شده، شی گرا، سطح بالا و بسیار کاربردی است. پایتون از ماژول‌ها و بسته‌های آماده پشتیبانی می‌کند که استفاده مجدد کد در آن بسیار آسان است.

برنامه نویسان به دلیل بهره وری بالایی که این زبان دارد از پایتون استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: زبان برنامه نویسی پایتون

چه وب‌سایت‌ها از پایتون استفاده می‌کنند

بسیاری از برنامه‌های معروف، شامل ردیت/Reddit، اینستاگرام/Instagram و یوتیوب/YouTube با استفاده از این زبان برنامه‌نویسی ساخته شده‌اند. 

Java/جاوا

جاوا زبان برنامه‌نویسی است که برای ساخت برنامه‌های رایانه‌ای استفاده می‌شود. جاوا یک زبان برنامه نویسی است که به صورت شی گرا طراحی شده و یک پلت فرم محاسباتی است که برای اولین بار توسط Sun Microsystems در سال ۱۹۹۵ منتشر شد. جاوا نسبت به C++ ساده‌تر است و از مدل برنامه‌نویسی شی‌گرا استفاده می‌کند.

کدام وب‌سایت‌ها از جاوا استفاده می‌کنند

جاوا را می توان اینگونه توصیف کرد: یک بار بنویسید، آن را در هر جایی اجرا کنید. بنابراین برنامه‌ای که به زبان جاوا نوشته شده می‌تواند تقریباً در هر پلتفرمی اجرا شود. وب‌سایت‌هایی که از این زبان استفاده کرده اند شامل NASA World Wind، نتفلیکس، گوگل، اسپاتیفای، لینکدین، اوبر، آمازون و Minecraft هستند.

JavaScript/جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت زبانی برای توسعه‌ی وب است و برای اتصال عناصر تعاملی به برنامه‌های تحت وب و مرورگرها استفاده می شود. شما می‌تواند برای ساخت پویانمایی‌ها و کنترل رابط‌های تحت وب از جاوا اسکریپت استفاده کنید.

یکی از بزرگترین عواملی که جاوا اسکریپت را بسیار مهم کرده است، این است که بسیاری از مرورگرها از آن استفاده می‌کنند و به طبع برنامه نویسان بهتر است که در این زبان برنامه نویسی مهارت بسیاری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: انتخاب زبان برنامه نویسی و ۸ ایده برای تعیین آن

کدام وب‌سایت‌ها از جاوا اسکریپت استفاده می‌کنند

وب‌سایت‌های مشهور که از این زبان برنامه نویسی استفاده می‌کنتد شامل گوگل، یوتیوب، فیس‌بوک، ویکی‌پدیا، یاهو، آمازون، ای بی، کیو کیو، توییتر و لینکدین می‌شود.

بیشتر بخوانید: برترین زبان های برنامه نویسی در سال ۲۰۲۲

بیشتر بخوانید: برنامه نویسی و ۱ گام طلایی شروع یادگیری آن برای مبتدیان

نتیجه‌گیری

همانطور که گفتیم هر یک از این زبان های برنامه نویسی آینده دار در یک حوزه خاص کاربرد بیشتری دارند. به طور مثال پایتون و جاوا اسکریپت در استارت آپ‌ها پرطرفدار هستند و از آنها در این فضاها بیشتر استفاده می‌شود. اگر شما هم علاقه مند به یادگیری زبان های برنامه نویسی آینده دار هستید باید بدانید که استارت آپ‌ها از پایتون و جاوا اسکریپت به عنوان چارچوب‌های بک‌اند خود استفاده می‌کنند.

از طرفی پایتون و جاوا اسکریپت برای یادگیری آسان هستند و می توان گفت که بهترین زبان‌های برنامه نویسی برای یادگیری برای مبتدیان محسوب می‌شوند. اگر شما هم به دنبال کار در حوزه برنامه نویسی هستید با یادگیری پایتون و جاوا فرصت‌های شغلی فراوانی برایتان به وجود خواهد آمد.

مقالات پیشنهادی