مدت زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

فرآیندهای درون سازمانی و 5 راه کار برای افزایش بهره وری سازمان شما

فرآیندهای درون سازمانی نقش مهمی در میزان بهره وری سازمان ها دارند. امروزه تقریباً هر نقشی در سازمان نیازمند استفاده از فرآیندهای درون سازمانی است. همه ما می دانیم که امروزه همه سازمان ها سعی بر آن دارند که در کمترین زمان فرآیندهای سازمانی خود را براساس تحلیل نیاز سازمان و در راستای ایجاد سهولت و حذف مراحل بسیار طراحی و پیاده سازی کنند.

بنابراین استفاده از یک سیستم جامع برای رسیدن سازمانها به بالاترین میزان بهره وری ضروری و مورد نیاز است. ما در نادین سافت تلاش می کنیم که مسیر رسیدن به این اهداف را برای سازمان شما هموار کنیم.  اگر شما هم علاقه مند هستید که اطلاعات جامعی در مورد چگونگی استفاده از سیستم های مبتنی بر وب برای انجام فرآیندهای درون سازمانی هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مقاله

1- فرآیندهای درون سازمانی در گذشته چگونه انجام می شدند؟ 

2- مشکلات انجام فرآیندهای درون سازمانی به صورت جزیره ای

3- مزایای انجام فرآیندهای درون سازمانی با استفاده از سیستم های مبتنی بر وب

4- 5 راهکار یک سیستم تحت وب برای افزایش بهره وری سازمان شما

5- چرا باید از یک سامانه متمرکز برای انجام فرآیندهای درون سازمانی خود استفاده کنید؟

6- چرا نادین سافت؟

فرآیندهای درون سازمانی

فرآیندهای درون سازمانی در گذشته چگونه انجام می شدند؟ 

در مقاله پیشین نادین سافت با عنوان فرآیند سازمانی و ۹ ویژگی منحصر بفرد آن در مورد ۹ ویژگی منحصر بفرد فرآیند سازمانی با استفاده از راهکارهای جدید و محصولات مبتنی بر فرآیند سازمانی به طور کامل توضیح دادیم. به طور کلی فرآیندهای سازمانی در سازمان ها در گذشته به صورت سنتی و یا با استفاده از مدل جزیره ای انجام میشد. این روش ها مشکلات متعددی داشتند که در این قسمت تعدادی از آنها را بیان کرده ایم.

مشکلات انجام فرآیندهای درون سازمانی به صورت جزیره ای

1- افزایش زمان انجام کارها برای کارکنان و کاهش بهره‌ وری آنها

2-عدم دسترسی مدیران به تمامی اطلاعات سازمان به صورت یکپارچه و همزمان

3-افزایش هزینه سازمان برای نگهداری سیستم های متعدد و تطبیق آنها با یکدیگر

4-عدم وجود مدیریت یکپارچه بر فرآسندهای درون سازمانی

5- امکان ازبین رفتن اطلاعات سازمانی در حین انتقال و تبادل اطلاعات بین سیستمهای متعدد

موارد ذکر شده در بالا تنها تعدادی از مهمترین مشکلات انجام فرآیندهای درون سازمانی به صورت جزیره ای است. بنابراین میتوان گفت که استفاده از سیستمهای مبتنی بر وب سازمان شما را وراد دنیای جدیدی از بهره وری، رشد و پیشرفت روز افزون خواهد کرد.

فرآیندهای درون سازمانی

مزایای انجام فرآیندهای درون سازمانی با استفاده از سیستم های مبتنی بر وب

 فناوریهای جدید مبتنی بر وب تحول عظیمی را در فرآیندهای درون / بین سازمانی، تبادل داده و تصمیم گیری بین سازمانی به وجود آوردند. از جمله مزایای این فناوریها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1- افزایش بهره وری و کارایی فرآیندهای درون سازمان

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که استفاده از راهکارهای یکپارچه به سازمان‌ شما این امکان را می دهد که از ظرفیت سرمایه انسانی خود بهترین بهره را ببرد. در واقع نیروهای سازمان توان خود را برای انجام فعالیت‌های ارزشمند تر متمرکز می کنند.

2-دسترسی به اطلاعات سازمانی به صورت یکپارچه و در لحظه  

برای مدیران همواره داشتن اطلاعات سازمانی به صورت یکپارچه و دسترسی در هر لحظه و از هر کجا همراه با دقت بالا برای تصمیم‌گیری درست و دقیق بسیار مهم است. استفاده از سیستمهای مبتنی بر وب برای انجام فرآیندهای درون سازمانی این امکان را برای مدیران سازمانها به راحتی فراهم می کند.

3- صرفه‌جویی در هزینه‌ ها و نگهداری سیستم‌ 

وقتی از یک سیستم یکپارچه برای انجام فرآیندهای درون سازمانی خود استفاده می کنید دیگر ‌نیازی به خرید، نصب و نگهداشت سیستم‌های متنوع و همچنین مدیریت ارتباط بین آنها نخواهید داشت. این مسئله باعث کاهش قابل توجهی در هزینه‌های سازمان شما خواهد شد. بنابراین می توانید از این هزینه‌ها برای بهبود دیگر فرآیندهای سازمان خود استفاده کنید.

4- شتاب در رشد و توسعه سازمان 

با استفاده از راهکارهای یکپارچه سازمانی با سرعت بیشتری در جهت رسیدن به اهداف و چشم انداز سازمانی قدم خواهید برداشت.  

5- سهولت تغییر فرآیندها 

انجام فرآیندهای درون سازمانی با استفاده از یک سیستم یکپارچه این امکان را فراهم می‌کند که کارکنان سازمان شما براساس تخصص‌های خود، تغییرات لازم برای بهبود عملکرد سازمان را اعمال کنند. همچنین کارمندانی که در بخش فناوری اطلاعات کار می کنند می توانند از ظرفیت خود برای ارائه راهکارهای نوآورانه برای ایجاد ارزش افزوده استفاده کرده و سازمان را به سمت موفقیت بیشتر سوق دهند.

فرایندهای درون سازمانی

6- تبادل داده با سرعت و دقت بالا  و کمک به بهبود تصمیمات بین سازمانی

به طور کلی فرآیندهای درون سازمانی را میتوان اینگونه تعریف کرد: فرآیندی که در آن سازمان ها اطلاعات را مبادله می کنند، فعالیت ها را تغییر می دهند، منابع را به اشتراک می گذارند و یکدیگر را تقویت می کنند. بنابراین از این ظرفیت می توان برای رسیدن به اهداف مشترک سازمانی  از طریق تقسیم ریسک ها و مسئولیت ها استفاده کرد.  

7- بهینه سازی فرآیندهای درون سازمانی

در سازمان ها و به طور کلی سیستم های اداری چالش اصلی بهینه سازی عملیات درون سازمانی است.  کمک زیادی به بهینه سازی این عملیات در تصمیم گیری و هماهنگی فرآیندهای درون سازمانی می کند. همچنین توسعه این برنامه های کاربردی سازمانی به عنوان یک منبع قابل استناد و معتبر برای پشتیبانی فرآیندهای بین سازمانی و درون سازمانی است.

5 راهکار یک سیستم تحت وب برای افزایش بهره وری سازمان شما

1- بهینه سازی فرآیندهای سازمانی

2-  امکان تعامل از راه دور بین فرآیندهای بهینه سازی شده

3- پشتیبانی و امنیت

4- کاهش مستقیم و غیر مستقیم هزینه های سازمان

5- افزایش اثربخشی فرآیندهای سازمانی

چرا باید از یک سامانه متمرکز برای انجام فرآیندهای درون سازمانی خود استفاده کنید؟

استفاده از نرم افزارهای جزیره ای و سیستم های متعدد سازمانی که هرکدام از تکنولوژی های خاص خود بهره می برند باعث ایجاد مشکلات متعدد در انجام فرآیندهای سازمانی و درون سازمانی می شوند. بنابراین لزوم استفاده از ابزاری که بتواند یکپارچه سازی بین سیستم ها را پیاده سازی نماید به شدت در سازمانها احساس می شود. علاوه بر این تعدد بانک های اطلاعاتی در دستگاه های اجرایی مختلف به عنوان مانعی بر سر راه یکپارچه سازی اطلاعات دستگاه ها است.

در نتیجه سیستمی شدن فرآیندها باعث کاهش خطای انسانی و افزایش بهره‌وری سازمان می‌شود. سامانه ناظر نادین سافت به عنوان نمونه ای موفق و تکمیل شده از یک پورتال مدیریت فرآیندهای درون سازمانی با توجه به مراحل گردشکار و شبیه سازی جامع نیازمندی‌ها توانسته جایگزین قدرتمند برای فرآیندهای سخت و زمان بر گذشته باشد.

درباره فرآیندهای درون سازمانی بیشتر بدانید:

انواع فرآیندهای سازمانی

نمونه فرآیندهای سازمانی

طراحی فرآیند سازمانی

اصلاح فرآیندهای سازمانی

فرآیندهای اصلی یک سازمان

فرآیندهای درون سازمانی

چرا نادین سافت؟

محصولات مبتنی بر فرآیندهای سازمانی نادین سافت به عنوان سیستم هایی با بهترین کیفیت و عملکرد می توانند در سازمان ها / شرکت ها / انواع کسب و کارهای بزرگ و کوچک با توجه به نیاز کارفرما / مشتری مورد استفاده قرار گیرند. به طور کلی همه ما می دانیم که در مدیریت فرآیندهای سازمانی هر سازمان / کسب و کار نیاز به برنامه‌ریزی، گردآوری اسناد و فایل‌ها، گردش‌ کار و فرآیند، حذف بروکراسی و یکپارچه شدن با سایر نرم افزارها و بسیاری نیازهای دیگر دارد.

بنابراین یک پورتال مناسب و خاص سازمان / کسب و کار شما می تواند با توجه به نیاز نیاز مجموعه این ضرورت ها را در قالب یک راهکار تحت وب (یا شبکه داخلی) پوشش دهد. نادین سافت با تحلیل دقیق نیاز و پیاده‌سازی راهکار مناسب، مفتخر است که سازمان ها / کسب و کارها را در مسیر رشد، توسعه و رسیدن به بالاترین بهره وری همراهی کند.

آیا می خواهید که سازمان شما تبدیل به یک سازمان هوشمند همراه با مدیریت دقیق و یکپارچه فرآیندهای درون سازمانی شود؟

برای استفاده از خدمات مدیریت فرآیندهای سازمانی، هوش سازمانی و یکپارچه‌سازی و مدیریت اطلاعات با نادین سافت تماس بگیرید و با بالاترین میزان بهره وری فرآیندهای درون سازمانی خود را مدیریت کنید.

جمع بندی

امروزه همه سازمان ها تلاش می‌کنند با استفاده از راهکارهای تخصصی و یکپارچه، روند حرکت خود را رو به رشد و در مسیر توسعه نگه دارند. علاوه بر این کنار گذاشتن نرم‌افزارهای جزیره‌ای که باعث ایجاد تنگناهای متعدد در فرآیندهای سازمانی، کاهش کارایی کارکنان و جلوگیری از چابکی سازمان می‌شود باعث کاهش هزینه‌های سازمان شما خواهد شد. نادین سافت با ارائه انواع سامانه های مدیریت فرآیندهای سازمانی / درون سازمانی مفتخر است که همراه همیشگی شما در مسیر رسیدن به اهداف سازمانی و بالاترین بهره وری باشد.

منابع

[1] https://www.managementstudyguide.com/building-web-based-and-inter-organizational-decision-support-systems.htm

[2] https://seeed.us/is-your-tech-procurement-process-updated-for-2022-here-s-how-you-know

مقالات پیشنهادی