مدت زمان تقریبی مطالعه: 12 دقیقه

همه چیز درباره سیستم مدیریت محتوا اختصاصی (cms)

سیستم مدیریت محتوا اختصاصی (cms) ابزاری کاربردی و مهم به حساب می آید که می تواند به شما اجازه دهد تا محتوای موجود در وب سایت خود را به صورت کامل مدیریت کنید. ابتدا لازم است که پاسخ دقیق این سوالات را بدانید. سیستم مدیریت محتوا چیست و دقیقا چه کاربردی دارد؟ به همین علت باید قبل از بررسی cms اختصاصی نگاهی به مفهوم سیستم مدیریت محتوا بیندازیم. در مقالات پیشین نادین سافت درباره سیستم مدیریت محتوا (cms) چیست؟ 9 دلیل که هر کسب و کاری به آن نیاز دارد و چرا باید از CMS استفاده کنید؟ 8 مزیت اصلی آن صحبت کردیم.

سیستم مدیریت محتوا یا cms در واقع ابزاری کاربردی و مفید به حساب می آید که به علت داشتن یک سری ویژگی های خاص مورد توجه شرکت های مختلف قرار گرفته است. برای راه اندازی یک وب سایت چند راه مختلف برای کاربران وجود دارد. یکی از راه های محبوب و پرکاربرد استفاده از تکنیک های کد نویسی و صرف چندین ماه وقت برای ساخت یک وب سایت ساده است.

با اینکه این راه در نهایت شما را به هدفتان می رساند ولی وقت گیر بوده و اصلا توصیه نمی شود. اگر می خواهید بهترین راه برای طراحی و راه اندازی یک وب سایت را بدانید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 سیستم مدیریت محتوا (cms) اختصاصی
سیستم مدیریت محتوا (cms) اختصاصی

استفاده از سیستم مدیریت محتوا اختصاصی cms را می توان به عنوان بهترین راه موجود در جهت طراحی و راه اندازی یک سایت شخصی، سازمانی و فروشگاهی شناسایی کرد که به شما اجازه می دهد تا به راحتی کسب و کار خود را گسترش دهید. برند سازی و فعالیت در دنیای بازار اینترنتی را می توان به عنوان مهم ترین هدف های استفاده از سیستم های مدیریت محتوا (cms) اختصاصی شناسایی کرد.

با اینکه این سیستم ها در نسخه های رایگان هم در اختیار کاربران قرار می گیرند ولی نسخه های اختصاصی قابلیت های بیشتری را در اختیار شما قرار خواهند داد. استفاده از سیستم های اختصاصی به شما کمک می کند تا نیاز های کسب و کارتان را رفع کنید. در این مقاله به بررسی این موارد می پردازیم:

1- بهترین نرم افزار مدیریت محتوای سایت برای سازمان ها 

2- کدام سیستم مدیریت محتوا مناسب سازمان شماست؟

3- خدمات cms اختصاصی

بهترین نرم افزار مدیریت محتوای سایت برای سازمان ها 

حال که با تعریف سیستم مدیریت محتوا اختصاصی cms آشنا شدیم لازم است تا بهترین مورد از انواع آن را مورد بررسی قرار دهیم. به صورت کلی در حال حاضر مدل های بسیار زیادی از ساختار های مختلف سیستم مدیریت محتوا در بازار موجود است. هر کدام از این مدل ها و ساختار ها نیز یک سری ویژگی های خاص را از نظر مدیریت در اختیار کاربرانشان قرار می دهند. بیایید تا کارمان را با سیستم های مدیریت محتوای رایگانی همچون وردپرس شروع کنیم.

 Cms اختصاصی
Cms اختصاصی

وردپرس یکی از انواع سیستم مدیریت محتوا رایگان است که به صورت رایگان بر روی هاست نصب شده و یک سایت کاملا ساده را در اختیار شما قرار می دهد. با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا شما می توانید سایت خود را طراحی کنید، صفحه ایجاد کنید و مقالات مختلف را در آن قرار دهید. در نگاه اول این سیستم مدیریت محتوا به شدت خوب و مناسب به نظر می رسد. ولی خیلی از امکانات مربوط به سئو و قالب قرار گرفته در این سیستم به صورت پولی طراحی شده اند.

در نتیجه برای نصب وردپرس شما هزینه ای را پرداخت نخواهید کرد ولی برای استفاده از قابلیت های کلیدی و مهم آن باید اشتراک تهیه کنید. اشتراک های مربوط به وردپرس به صورت ماهانه یا سالانه تمدید می شوند. استفاده از انواع سیستم مدیریت محتوا اختصاصی cms می تواند برای همه افراد با مزایای زیادی همراه باشد. این مدل از انواع سیستم مدیریت محتوا به گونه ای طراحی شده است که همه امکانات مورد نیاز کاربران را در خود جای داده است.

در ضمن شما می توانید سایت خود را هر طوری که دوست داشتید تنظیم کنید. شرکت های معتبری در زمینه طراحی سیستم مدیریت محتوا فعال هستند که خدمات و محصولاتش را با بهترین شرایط ممکن در اختیار کاربران قرار می دهند. اگر شما هم به دنبال یک سیستم مدیریت محتوا خوب و قوی هستید توصیه می کنیم از خدمات شرکت هایی مانند نادین سافت در این زمینه استفاده کنید.

کدام سیستم مدیریت محتوا مناسب سازمان شماست؟

همانطور که در قسمت های قبل به این مسئله مهم اشاره کردیم انواع سیستم مدیریت محتوا اختصاصی cms در دسته بندی ها و مدلهای متنوعی در اختیار کاربران قرار می گیرند. سیستم مدیریت محتوا متن باز یا open source را می توان به عنوان یکی از مدل های اولیه این سیستم شناسایی کرد. اپن سورس بودن یا متن باز بودن به معنای آن است که هر کسی می تواند اسکریپت اصلی را مشاهده نماید و در صورت نیاز آن را تغییر دهد.

توجه داشته باشید که سیستم های مدیریت محتوا متن باز می توانند به راحتی توسط هکرها مورد حمله قرار گیرند. هکر ها می توانند سورس کد را بررسی کنند و در صورت مشاهده باگ به راحتی همه سایت های ایجاد شده بر پایه همان سیستم مدیریت محتوا را مورد حمله قرار خواهند داد. در نتیجه استفاده از این سیستم برای همه شرکت ها و سازمان های مختلف نتایج مطلوبی را به همراه ندارد.

 سیستم مدیریت محتوا cms اختصاصی
سیستم مدیریت محتوا cms اختصاصی

در آینده این سیستم ها با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد. سیستم مدیریت محتوای اشتراکی یا SAAS را می توان به عنوان دیگر مدل محبوب سیستم مدیریت محتوا شناسایی کرد. این مدل از سیستم مدیریت محتوا به شما اجازه می دهد تا به صورت اشتراکی از آن استفاده کنید ولی همه افراد به کد های اصلی آن دسترسی ندارند. همین مسئله هم باعث شده تا استفاده از این سیستم مدیریت محتوا نتایج بهتری را به همراه داشته باشد.

هر کدام از این سیستم های مدیریت محتوا زیرشاخه های خاصی را در خود جای داده اند. اگر سازمان شما بودجه محدودی دارد استفاده از سیستم های رایگان نتایج بهتری را برایتان به همراه خواهد داشت. ولی اگر امنیت برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار است بهتر است که به دنبال استفاده از سیستم های مدیریت محتوا انحصاری و خاص و اختصاصی باشید.

خدمات cms اختصاصی

اگر شما هم به دنبال خرید cms اختصاصی هستید توصیه می کنیم از خدمات بهترین تیم های فعال در این زمینه استفاده کنید تا بهترین نتایج را برای سازمان شما به همراه داشته باشد. در حال حاضر خدمات cms اختصاصی خدمات مهمی هستند که توسط بهترین شرکتهای ایرانی به فروش می رسند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سیستم مدیریت محتوا اختصاصی پیشنهاد می کنیم مقاله سیستم مدیریت محتوا را نیز مطالعه کنید.

پشتیبانی و ارتقا سیستم مدیریت محتوا اختصاصی cms در بازه های زمانی متنوع می توانند به بهبود سرویس و کیفیت نهایی آن کمک کنند. اگر شما هم به دنبال خرید سیستم مدیریت محتوا اختصاصی cms هستید استفاده از خدمات تیم نادین سافت می تواند نتایج مطلوبی را برای شما به همراه داشته باشد. خدمات cms اختصاصی می تواند به صورت مستقیم کسب و کار شما و سازمانتان را تحت تاثیر خود قرار دهد. البته که استفاده از سیستم مدیریت محتوا اختصاصی کار راحتی نبوده و شما به آموزش اولیه هم نیاز دارید.

 سیستم مدیریت محتوا cms اختصاصی
سیستم مدیریت محتوا cms اختصاصی

جمع بندی

نادین سافت یکی از معتبر ترین و شناخته شده ترین شرکت های ایرانی فعال در زمینه طراحی سیستم های مدیریت محتوا cms اختصاصی است که خدمات و محصولاتش را با کیفیت مناسب در اختیار کاربران قرار می دهد. نادین سافت با داشتن سابقه ای خوب در زمینه طراحی سیستم مدیریت cms اختصاصی همراه با پشتیبانی قوی و واحد فنی مجرب آماده رفع نیاز کاربران و ارائه خدمات به آنها می باشد. اگر شما هم به دنبال راه اندازی یک وب سایت با کیفیت و قوی هستید همراه ما باشید.

مقالات پیشنهادی