مدت زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

SQL (اس کیو ال) و 7 مزیت ذخیره داده ها با استفاده از آن

SQL (اس کیو ال) به عنوان یک پایگاه داده، برنامه ای است که به طور خاص برای ذخیره، به روز رسانی، بازیابی و حذف حجم زیادی از داده ها طراحی شده است. در مقالات پیشین نادین سافت در مورد MySQL، پایگاه داده ای رابطه با راه اندازی آسان صحبت کردیم. در این مقاله 7 مزیت اصلی ذخیره داده ها با استفاده از SQL را با شما عزیزان به اشتراک گذاشته ایم. توصیه می کنیم این مقاله از بلاگ نادین سافت را تا انتها مطالعه کنید.

SQL

مزیت ذخیره داده ها با استفاده از SQL چیست؟

1- در حال نوشتن برنامه‌هایی با جاوا اسکریپت، پایتون، جاوا یا هر زبان دیگر هستید شما به راحتی می‌توانید در صورت لزوم با پایگاه‌های داده خود تعامل داشته باشند.

2- شما می توانید داده ها را از پایگاه داده خود بازیابی کنید تا در یک صفحه وب به کاربران خود نمایش دهید. همچنین می توانید فرم ثبت نام وب را از یک کاربر پذیرفته و اطلاعات آن کاربر را برای استفاده بعدی در یک پایگاه داده ذخیره کنید.

3- برنامه‌های شما می‌توانند با پایگاه‌های داده در لحظه تعامل داشته باشند. برای انجام این کار اکثر پایگاه های داده از زبانی به نام SQL (اس کیو ال) که مخفف عبارت Structured Query Language یا زبان کوئری ساخت‌ یافته است استفاده می کنند.

4- SQL (اس کیو ال) یک زبان برنامه نویسی است که به طور خاص برای پایگاه های داده ایجاد شده است. به شما این امکان را می دهد که به پایگاه های داده بگوییمد چه کاری را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: پایگاه داده‌ MySQL چیست؟

sql

5- به تکه ای از کد SQL (اس کیو ال) کوئری می گویند. شما می توانید پرس و جوهای زبان کوئری ساخت‌ یافته را بنویسید تا داده های مورد نیاز خود را در یک زمان خاص واکشی کنید یا داده های جدید را در یک جدول خاص درج نمائید. به طور کلی دو نوع کوئری یا پرس و جوی SQL وجود دارد: read-SQL و write-SQL.

6- کوئری یا پرس و جوی read-SQL یکی از مواردی است که به سادگی داده ها را از پایگاه داده برای دیدن یا استفاده ما می آورد. به هیچ وجه داده های پایگاه داده را تغییر نمی دهد.

7- یک کوئری یا پرس و جو write-SQL داده های جدید را در جدول وارد می کند، داده های موجود را به روز رسانی می کند یا داده های موجود را حذف می کند. قبل از نوشتن یک پرس و جو، کمک می کند بدانیم چه چیزی را پرس و جو می کنیم! پایگاه داده های سنتی شامل جداولی است که از ستون ها و ردیف ها تشکیل شده است. هنگامی که یک read-SQL می نویسیم هدف ما معمولاً بازیابی زیرمجموعه ای از آن ردیف ها و ستون ها است.

برای مثال فرض کنید جدولی داریم به نام PERSON با 4 ستون، FIRST_NAME و LAST_NAME. می‌توانیم از عبارت زیر برای انتخاب تمام داده‌ها از ستون FIRST_NAME استفاده کنیم:

SELECT FIRST_NAME FROM PERSON;

کلمه کلیدی SELECT به پایگاه داده می گوید که می خواهیم داده ها را بازیابی کنیم. پس از آن ستونی با عنوان – FIRST_NAME – که می‌خواهیم دریافت کنیم آمده است. سپس از کلمه کلیدی FROM استفاده می کنیم تا به پایگاه داده بگوییم که می خواهیم داده ها را از کدام جدول دریافت کنیم. همچنین توجه داشته باشید که تمام دستورات SQL با یک نیم دونقطه خاتمه می یابند.

خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که ما می‌خواهیم نتایج پرس و جوی خود را میخواهیم به ترتیب خاصی مرتب شده ببینیم. برای این کار می توانیم از بند ORDER BY استفاده کنیم:

SELECT *
FROM PERSON
ORDER BY LAST_NAME;

با این کار همه ستون‌های جدول PERSON بر اساس نام خانوادگی مرتب شده‌اند.

همچنین به طور پیش فرض نتایج به ترتیب صعودی از A تا Z مرتب می شوند.

SELECT *
FROM PERSON
ORDER BY LAST_NAME DESC;

جمع بندی

اس کیو ال همچنان به عنوان پرکاربردترین زبان پایگاه داده هاست و استفاده از آن دارای مزایای زیادی است. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات مورد نظر خود را درباره پایگاه داده و اس کیو ال کسب کرده باشید. پیشنهاد می کنیم منتظر مقالات بعدی نادین سافت در مورد پایگاه داده و اس کیو ال باشید.

منبع

https://www.freecodecamp.org/news/how-to-learn-programming#12-store-data-using-databases-and-sql

مقالات پیشنهادی