مدت زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

5 عادت تیم بزرگ توسعه نرم افزار و دلایل موفقیت آن‌ها

تیم بزرگ توسعه نرم افزار (Software Development) و عادت هایی که برای رسیدن به موفقیت دارند برای همه افرادی که در حوزه توسعه نرم افزار فعالیت می کنند، بسیار جذاب است. اکثر مردم با هدف ایجاد محصولات عالی شروع می کنند، اما فراموش می کنند که روی ایجاد تیم بزرگی که برای اجرای موفقیت آمیز نیاز دارند تمرکز کنند. در این قسمت از نادین سافت در مورد تیم بزرگ توسعه نرم افزار و 5 عادت برای موفقیت آن تمام نکات کاربردی را برای شما عزیزان ارائه کرده ایم.

تیم بزرگ توسعه نرم افزار

5 عاملی که یک تیم بزرگ توسعه نرم افزار می سازد

شروع با یک تیم قوی راهی است که خودتان را برای موفقیت آماده می کنید. تیم های بزرگ پایه و اساس یک شرکت موفق هستند. مانند استارتاپ‌های مستقل کوچک، نوآوری را از درون هدایت می‌کنند. آنها سازنده، چالش برانگیز و سرگرم کننده برای کار هستند.

اما مسئله این است که ایجاد یک تیم توسعه نرم افزار عالی کار سختی است. سوال مهم این است که چه چیزی یک تیم بزرگ توسعه نرم افزار را می سازد؟

برای مشاوره و خدمات توسعه نرم افزار همین الان با کارشناسان نادین سافت تماس بگیرید.

  1. اهداف مشترک

داشتن مجموعه ای از اهداف واضح و قابل دستیابی برای هر تیمی حیاتی است. قبل از تمرکز روی هر چیز دیگری، مطمئن شوید که همه می دانند هدفشان چیست. بدون این، آنها راه خود را گم می کنند و بی انگیزه می شوند.

تیم های بزرگ از ساختار سنگین از بالا به پایین اجتناب می کنند، جایی که فقط مدیران به اهداف اهمیت می دهند. آنها همچنین می دانند که هر یک از اعضای تیم نقش متفاوتی را در دستیابی به اهداف تیم ایفا می کنند.

فراتر از داشتن اهداف، تیم های بزرگ احساس مسئولیت مشترک را ترویج می کنند.

2. تیم ها با هم موفق می شوند یا شکست می خورند

یکی از مهم ترین چیزهایی که باید در مورد تیم ها فهمید این است که تیم ها با هم شکست می خورند یا موفق می شوند.

شنیده اید که در تیم “من” وجود ندارد، اما حقیقت بسیار بیشتر از این است.

هر تیمی که اعضای آن تیم احساس کنند در رقابت هستند، یا جایی که یکی از اعضا می تواند موفق شود در حالی که بقیه شکست می خورند یا برعکس، بلافاصله در معرض خطر قرار می گیرد.

وقتی سرنوشت تیم ها به هم گره خورده است و شکست یا موفقیت در سطح تیمی است نه در سطح فردی، بهترین نفع هر یک از اعضای آن تیم با بهترین منافع تیم یکسان است.

3. ارتباط موثر

تیم های بزرگ به خوبی ارتباط برقرار می کنند. اعضای تیم درک می کنند که باید چه کاری انجام دهند و دلیل انجام این کار را می دانند. این تیم‌ها محیط‌هایی باز و امن ایجاد می‌کنند که در آن افراد احساس راحتی می‌کنند تا ایده‌ها و نگرانی‌های خود را به اشتراک بگذارند.

تیم های بزرگ زمان را با ارتباطات و جلسات غیر ضروری تلف نمی کنند. آنها به دنبال راه های کارآمد برای برقراری ارتباط و متمرکز نگه داشتن بحث هستند.

تیم بزرگ توسعه نرم افزار

4. فرهنگ قوی

فرهنگ قوی یکی دیگر از ویژگی های مشترک تیم های بزرگ است.

فرهنگ تیمی عالی چیزی نیست که بتوانید آن را مجبور کنید. در طول زمان و تنها در محیط مناسب توسعه یابد. به طور کلی می توان گفت که تا حد زیادی یک تیم بزرگ توسعه نرم افزار توسط ترکیبی از اعضا و رهبران یک تیم هدایت می شود. توجه به نحوه کار افراد با یکدیگر می تواند بسیار کمک کننده باشد.

یک نشانه خوب از یک فرهنگ قوی زمانی است که تیم ها زمانی را خارج از دفتر با هم می گذرانند. اگرچه باز هم این چیزی نیست که بتوانید اعضای تیم را مجبور به انجام این کار کنید، اما راه هایی برای ترویج آن وجود دارد. مواردی مانند قهوه های عصر جمعه، رویدادهای تیم سازی و رویدادهای شاد چند نمونه هستند.

5. مشخص کردن نقش ها و مسئولیت ها

در حالی که اعضای یک تیم بزرگ توسعه نرم افزار اهداف مشترکی دارند، افراد در تیم های بزرگ دارای مسئولیت های فردی کاملاً مشخصی هستند. آنها به یکدیگر اعتماد دارند تا هر کدام در انجام کارها نقش داشته باشند. آنها یکدیگر را برای عمل به وعده ها مسئول می دانند. آنها می دانند که در نهایت چه کسی مسئول تصمیمات فنی، طراحی یا محصول است.

انتقال مسئولیت ها به صورت کتبی و به همه، راهی آسان برای تشکیل تیمی برای موفقیت است.

اطمینان از تعریف واضح و مشخص برای مسئولیت ها بخش مهمی از ایجاد یک تیم بزرگ توسعه نرم افزار است. به افراد اجازه می دهد تا روی کار خود تمرکز کنند و اعتماد کنند که دیگران کار آنها را انجام خواهند داد.

از سوء تفاهم و ناامیدی که نقش‌های تعریف نشده می‌تواند منجر شود، جلوگیری می‌کنند. این امر به ویژه زمانی صادق است که رهبری به خوبی تعریف نشده باشد. تصمیم گیری ها بسیار بیشتر طول می کشد، نتایج نامشخص است و اعضای تیم ناامید می شوند. انتقال مسئولیت ها به صورت کتبی و به همه، راهی آسان برای تشکیل یک تیم توسعه نرم افزار بزرگ و موفق است.

شرکت توسعه نرم افزار نادین سافت

تیم بزرگ توسعه نرم افزار نادین سافت مفتخر است که به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه تولید و توسعه نرم افزار همراه با شما باشد. اگر شما به دنبال یک شریک قابل اعتماد و توانمند در زمینه توسعه نرم‌افزارهای تحت وب هستید، با ما تماس بگیرید. تیم ما همیشه آماده است تا به شما کمک کند تا ایده‌هایتان را به واقعیت تبدیل کنید و تجربه کاربری عالی را برای مشتریانتان فراهم کنید.

برای مشاوره و خدمات توسعه نرم افزار همین الان با کارشناسان نادین سافت تماس بگیرید.

جمع بندی

تیم بزرگ توسعه نرم افزار دارای عادت هایی مشابه برای رسیدن به موفقیت هستند. اگر شما هم می خواهید یک تیم بزرگ توسعه نرم افزار موفق داشته باشید، این 5 عادت را در تیم خود تقویت کنید. 

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره نصب جیرا (Jira) + خدمات نصب

الستیک سرچ (Elasticsearch) چیست؟ 6 کاربرد اصلی آن + خدمات نصب

همه چیز درباره نرم افزار مدیریت فرآیند کسب و کار (BPMS)

هوش تجاری (BI) چیست و چه تأثیری در کسب و کار شما دارد؟

مقالات پیشنهادی