مدت زمان تقریبی مطالعه: 12 دقیقه

چرا طراحی پورتال سازمانی برای شرکت ها و سازمان ها اهمیت دارد؟

طراحی پورتال سازمانی (Enterprise Portal) اهمیت زیادی دارد. زیرا این سیستم که غالباً توسط شرکت‌های بزرگ و نسبتا کوچک برای دسته بندی سهل و آسان داده‌ها و ارتباط کارمندان (و گاهی هم مشتریان) استفاده می‌شود باید ساختاری ساده، کاربر‌پسند و حرفه‌ای داشته باشد. طراحی پورتال سازمانی به مدیریت داده ها و آسان تر شدن ارتباطات درون سازمانی کمک می کند.

در طی دو دهه‌ی گذشته این پرتال‌های سازمانی بوده‌اند که به کاهش پیچیدگی‌های شرکت‌ها و کسب و کارها کمک کرده‌اند. اینکه همه‌ی شرکت‌های بزرگ از پورتال‌های سازمانی استفاده می‌کنند می‌تواند تعجب برانگیز باشد. اما باید مهم‌ترین دلیل آن را بدانید. پورتال سازمانی عملکرد جریان کار یا workflow سازمان شما را بیشتر از پیش سرعت می بخشد. جریان کاری صحیح و سریع بدون طراحی پورتال سازمانی غیر ممکن خواهد بود.

اما موضوع بحث ما چیستی پورتال سازمانی و اهمیت آن نیست. بلکه در این مطلب قصد داریم به شما به طور دقیق کمک کنیم تا اهمیت طراحی پورتال سازمانی/ پورتال تحت وب را درک کنید. سپس کمک می‌کنیم بهترین شرکت طراحی پورتال را برای سپردن سفارش یک پورتال تحت وب پیدا کنید.

در مقالات پیشین نادین سافت درباره پورتال سازمانی (EIP) چیست؟ کاربرد و ویژگی های آن برای سازمان ها و سامانه مدیریت سازمان و ۱۳ قابلیت ویژه آن صحبت کردیم. در این مقاله به بررسی اهمیت طراحی پورتال سازمانی می پردازیم.

برای پیاده سازی و طراحی پرتال سازمانی همین الان با نادین سافت تماس بگیرید.

ویژگی‌های پورتال سازمانی مناسب چیست؟

با فراگیر شدن حرکت جمعی به سمت رایانش ابری و ظهور فناوری‌هایی مثل Internet of Things و ماشین لرنینگ (Machine learning) پورتال‌های سازمانی باید نسبت به گذشته مجهزتر شوند. اگر به دنبال سفارش طراحی پورتال سازمانی هستید یا علاقه دارید پورتال فعلی خود را همگام با تغییرات و آنچه پورتال‌ها در آینده می‌توانند برای شما به ارمغان آورند، تجهیز کنید و توسعه دهید، در ادامه مهم‌ترین اولویت‌هایی که در شرکت های متخصص در حوزه تولید و طراحی پورتال سازمانی به آنها بها داده می‌شود، آورده شده‌اند.

طراحی پورتال سازمانی
طراحی پورتال سازمانی

1.اهمیت Single Sign On در طراحی پورتال سازمانی

اولین ویژگی پورتال تحت وب مناسب که در نادین سافت برای شما طراحی می‌شود sso بودنِ آن است؛ یعنی single sign on. در این نوع نمونه پرتال سازمانی، کاربر فقط یک مرتبه در هر session احراز هویت می‌شود. به همین خاطر کارمندان و پرسنل شما می‌توانند با تمرکز کار کنند. در‌نتیجه لزومی ندارد تا دائما برای دسترسی به بخش‌های مختلف پورتال پسورد وارد کنند.

2.میزان قابل استفاده بودن پورتال

زمانی که کاربر وارد سیستم شما می‌شود با اولین چیزی که روبه‌رو خواهد شد داشبورد است. اگر داشبورد پرتال شما به خوبی طراحی شده باشد کاربران تصمیم می‌گیرند که در آینده باز هم به آن مراجعه کرده و از آن استفاده کنند یا خیر. این مسئله باعث می‌شود تا «قابل استفاده بودن» مهم‌ترین ویژگی ِیک پورتال سازمانی مناسب باشد. داشبورد پورتال تحت وب باید اطلاعات به روز را به کاربر ارائه کند. علاوه بر آن باید به کاربر کمک کند تا به راحتی لینک‌های مورد نیازش را برای جستجو در پورتال بیابد. درضمن کاربر باید بتواند بدون نیاز به جستجوی اضافه مسیر خود را در آن به راحتی پیدا کند.

سفارش تولید پورتال سازمانی
سفارش تولید پورتال سازمانی

3.قابل استفاده بودن پورتال روی هر نوع صفحه نمایش

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های پورتال یک سازمان بزرگ تعدد راه‌های دسترسی به آن است. با توجه به اینکه امروزه اکثر مردم از تلفن‌های همراه برای جستجو در وب استفاده می‌کنند پورتال سازمانی شما باید قابل استفاده روی موبایل هم باشد به این معنا که Responsive بوده و روی هر نوع صفحه نمایش (بدون اینکه قابلیت‌های آن دچار اختلال شوند) نمایان شود.

4.سفارشی سازی شده بودن نمای پورتال برای هر کاربر

بسیاری از شرکت‌ها تاکید دارند که طراحی پورتال سازمانی آنها برای هر کاربر به صورت «سفارشی سازی شده» باشد. به این معنا که اطلاعات داخل داشبورد هر کاربر بر اساس علاقه‌مندی‌های وی نمایش داده می‌شوند. اینجاست که ماشین لرنینگ اهمیت پیدا می‌کند. زیرا محتوای دقیق را کاملا مطابق با عادت‌ها و علایق کاربر به وی ارائه می‌دهد. به عنوان مثال پورتال شما می‌تواند به طور خودکار معاملات را براساس ترکیبی از اولویت‌های انتخاب شده توسط کاربر و محصولات خریداری شده توسط وی به نمایش در بیاورد.

طراحی پورتال تحت وب
طراحی پورتال تحت وب

5.طراحی پورتال سازمانی با امنیت بالا

طراحی پورتال سازمانی شما باید به گونه‌ای انجام شود که کمترین میزان از تهدیدات امنیتی آن را تحت تاثیر قرار دهند. زیرا پورتال سازمانی یک نقطه‌ی مرکزی برای دسترسی به داده‌های کسب و کارتان است. پرتالی که توسط تیم نادین سافت برای شرکت شما طراحی می‌شود، طوری کد نویسی خواهد شد که گروه‌های کاربری مختلف، سطوح دسترسی خاص خود را به آن داشته باشند.

این روال باعث می‌شود تا پیگیری و ردیابی کسانی که در سیستم تغییرات جزئی یا کلی ایجاد می‌کنند (مثل انتشار محتوا) آسان‌تر باشد. هرچقدر سیستم شما ایمن‌تر باشد امنیت کسب و کارتان بیشتر خواهد شد.

برای پیاده سازی و طراحی پرتال سازمانی همین الان با نادین سافت تماس بگیرید.

شرکت طراحی پورتال سازمانی، باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

شما می‌توانید برای سفارش طراحی پورتال سازمانی جدید یا توسعه‌ی آن به یک شرکت طراحی پورتال معتبر مراجعه کنید. این شرکت باید علاوه بر ارائه‌ی ویژگی‌های ذکر شده در بالا با عملکردی حرفه‌ای خیال شما را از بابت انجام صفر تا صد پروژه به طور کامل و دقیق به همراه ارائه‌ی گزارشات در بازه‌های زمانی مختلف راحت کند. اما بهتر است به چه شرکتی در این زمینه اعتماد کنید؟

1- شرکت طراحی پورتال مورد نظر شما باید دارای تجربه‌ی کاری موفق و نمونه کارهای مناسب در زمینه طراحی پورتال سازمانی باشد. زیرا چنین شرکتی به خوبی از نیازهای مشتریان خود آگاه است و نسبت به رفع آنها اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

2- شرکت طراحی پورتال سازمانی باید علاوه بر ارائه مشاوره به مشتری، استراتژی کلی خود را در اختیار وی قرار دهد.

3- شرکت مورد نظر باید طراحی به روز و رابط کاربری واکنش‌گرا را برای پروژه‌های مختلف در نظر داشته باشد.

4- صفر تا صد برنامه نویسی پورتال سازمانی باید در شرکت مورد نظر انجام پذیرد.

5- انجام تست ِکامل قبل و بعد از تحویل پروژه و ارائه تضمین کیفیت و پشتیبانی دائمی باید توسط شرکت مورد نظر (بدون هیچ محدودیتی) انجام شود.

6- شرکت طراحی پورتال سازمانی که انتخاب می کنید، باید دارای تیمی متخصص باشد تا بتواند نسبت به بهینه سازی و تنظیم عملکرد پورتال‌های قدیمی اقدام نماید.

7- شرکت مورد نظر موظف است تا پایگاه داده را به صورت یکپارچه طراحی کند. همچنین باید آن را با خدمات third-party وب سایت و برنامه‌های قدیمی (مانند ERP,CRM, SCM) ادغام نماید.

پورتال سازمانی نادین سافت
پورتال سازمانی نادین سافت

معرفی شرکت طراحی پورتال سازمانی نادین سافت

ما در شرکت نادین سافت کلیه خدمات مربوط به ساخت و طراحی پورتال سازمانی را از صفر تا صد ارائه می‌دهیم. برای اینکه بتوانیم به تولید و ساخت پورتال سازمانی مناسب برسیم ابتدا اهداف هر شرکت/ کسب و کار را به طور مجزا و دقیق بررسی می‌کنیم.

سپس برای تعیین استراتژی و ایجاد یک برنامه کامل برای اجرای پورتال به طور مداوم با شما در ارتباط هستیم. ما تمامی تغییرات را با شما بررسی می‌کنیم تا از روال انجام پروژه آگاه باشید. ما در نادین سافت در ابتدا برای طراحی پورتال سازمانی شما یک طرح و مفهوم توسعه یافته را ارائه می‌دهیم تا در کنار شما به ارزیابی آن بپردازیم. سپس ویژگی‌های سفارشی شما را به این طرح اضافه می‌کنیم تا مرحله‌ای که پورتال شما به طور ویژه برای شرکت/ کسب و کارتان سفارشی سازی شود.

ویژگی‌‌هایی که توسط تیم تیم متخصصان نادین سافت به شما پیشنهاد می‌شوند، کاملاً مطابق با یک ساختار منطق تجاری هستند. علاوه بر موارد ذکر شده ما مقیاس پذیری تجاری، فنی و عملکرد کارآمد پورتال شما را در دستور کار قرار خواهیم داد. به این وسیله پورتال شما بیشترین میزان مطابقت با کسب و کار/ شرکت شما پیدا خواهد کرد. تیم نادین سافت بعد از ساخت پورتال و در مرحله‌ی پشتیبانی همراه شما خواهد بود.

در نادین سافت درست هنگامی که پورتال سازمانی شما را توسعه دادیم (که کاملا مطابق با اهداف شماست) بابت عملکرد صحیح و فاقد خطای آن اطمینان حاصل خواهیم کرد. پس از پایان پروژه کارشناسان ما آماده‌اند تا مطابق با پیشرفت و رشد کسب و کار/ شرکت شما نیازهایتان را در این زمینه توسعه دهند و برای تکامل پورتال سازمانی شما خدمات لازم را ارائه کنند.

از نمونه کارهای شرکت نادین سافت در زمینه طراحی پورتال می‌توان به سامانه ناظر اشاره کرد. این سامانه بر اساس تحلیل نیاز سازمان سفارش دهنده در راستای ایجاد سهولت و حذف مراحل طولانی و صرفه جویی در زمان، طراحی و پیاده سازی شد. سیستمی شدن یک فرآیند در سازمان موجب کاهش خطای انسانی و افزایش بهره‌وری می‌شود. سامانه ناظر با توجه به مراحل گردشکار و شبیه سازی جامع نیازمندی‌ها، توانسته جایگزین قدرتمند برای فرآیندهای سخت و زمان بر گذشته باشد.

برای پیاده سازی و طراحی پرتال سازمانی همین الان با نادین سافت تماس بگیرید.

جمع بندی

طراحی پورتال سازمانی امروزه یکی از ضروریات اصلی هر سازمانی است. اگر شما هم به اهمیت طراحی پورتال برای رسیدن به اهداف سازمانی و افزایش بهره وری و بهبود عملکرد سازمان خود پی بردید می‌توانید برای درخواست سفارش طراحی پورتال سازمانی از طریق راه‌های ارتباطی درج شده با ما ارتباط برقرار کنید. همچنین پیشنهاد میکنیم نمونه کارهای نادین سافت در زمینه‌‌ی طراحی پورتال سازمانی (مدیریت فرآیند‌های سازمانی) را در سایت ما مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید:

معرفی ۸ پورتال جامع سازمانی و تاثیرات مثبتی که بر روی کسب و کار سازمان ها دارد

مدیریت داده (Database Management) چیست؟

میز خدمت چیست؟ خدمات پیاده سازی میز خدمت الکترونیک

BPMS بهترین نرم افزار مدیریت کارهای شرکت

مقالات پیشنهادی