مدت زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

اتوماسیون خدمات مشتری و 6 مزیت اصلی آن

اتوماسیون خدمات مشتری امروزه برای بهبود بهره وری شرکت ها/ سازمان ها و کسب و کارها به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. هدف آنها کمک به مشتریان با تعاملات انسانی کمتر است. فرآیندهای خدمات مشتری را سرعت می بخشد و خطای انسانی را به حداقل می رساند.

برای درک اینکه آیا کسب و کار شما می تواند از خدمات مشتری خودکار بهره مند شود ما در بلاگ نادین سافت مزایا و معایب اتوماسیون خدمات مشتری را برای شما عزیزان به طور کامل توضیح داده ایم تا بتوانید به راحتی تصمیم بگرید که از اتوماسیون خدمات مشتری برای شرکت / کسب و کار خود استفاده کنید.

اتوماسیون خدمات مشتری

اتوماسیون خدمات مشتری چیست؟

در مقالات پیشین نادین سافت درباره خلق یک راهکار تحت وب سفارشی و ۸ مرحله افزایش بهره‌وری سازمان صحبت کردیم. حالا زمان آن رسیده که با مفهوم اتوماسیون خدمات مشتریان آشنا شوید. اتوماسیون خدمات مشتری یک فرآیند پشتیبانی مشتری است که مشارکت انسان در حل سوالات مشتری را کاهش می دهد. شرکت ها / کسب‌وکارها با استفاده از منابع سلف ‌سرویس، پیام‌رسانی فعال یا مکالمات چت شبیه ‌سازی شده، به خدمات مشتری خودکار دست می‌یابند.

6 مزیت اصلی اتوماسیون خدمات مشتری

خودکار کردن فرآیندهای خدمات مشتری با مزایای زیادی همراه است. علاوه بر هزینه‌های کمتر، بیایید به این موضوع بپردازیم تا بدانیم چرا کسب‌وکارهای بیشتری خدمات مشتریان خود را خودکار می‌کنند.

1- هزینه های خدمات مشتری را کاهش می دهد

ما نمی توانیم در مورد اتوماسیون خدمات مشتری بدون در نظر گرفتن قیمت صحبت کنیم. مشاغلی که از فناوری مانند اتوماسیون برای بهبود تجربه مشتری خود استفاده می کنند، می توانند تا 40 درصد در هزینه های خدمات صرفه جویی کنند.

2- تعاملات انسانی را تقویت می کند

در اتوماسیون خدمات مشتری یک عامل هوشمند نیازهای مشتری خود را برای ارائه اطلاعات مرتبط پیش بینی می کند. پیش بینی نیازهای مشتری قبل از بروز آنها نمونه ای از خدمات عالی به مشتری است. کارمندان شما می توانند روی کارهای پیچیده و چالش برانگیز تمرکز کنند. وقتی به مشتریان می رسند، می توانند همدلی بیشتری نشان دهند و مشکلات را با افزایش ظرفیت ذهنی حل کنند.

3- کارآیی و سرعت را بهبود می بخشد

مشتریان از اتوماسیون همراه با زمان پاسخ کوتاه تر لذت می برند. به جای تحت فشار قرار دادن عوامل انسانی برای دستیابی به یک تماس کوتاه، آنها می توانند روی نتایج تمرکز کنند. تصور کنید که بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن مشکلات را حل کنید این رویکرد به معنای رضایت مشتریان و شکایت کمتر است.

اگر تیم پشتیبانی شما معیارهای خدمات مشتری را ابه درستی اتخاذ کنند اتوماسیون می تواند به آنها کمک کند تا به اهداف خود برسند.

اتوماسیون خدمات مشتری

4- افزایش کارآیی تیم پشتیبانی

اتوماسیون خدمات مشتری می تواند گردش کار را برای حل و فصل شکایات مشتریان بهبود بخشیده و از اقدامات بیهوده جلوگیری کند.

5- امکان پشتیبانی آنلاین و شبانه روزی را فراهم می کند

انسان ها فقط می توانند ساعاتی در طول روز کار کنند. در حالی که خدمات مشتری خودکار پشتیبانی شبانه روزی مشتری را بدون وقفه ارائه می دهد. به عنوان مثال یک ربات چت امکان کمک آنلاین را بدون هیچ گونه تعامل انسانی می دهد.

6- اطلاعات را متمرکز می کند

استفاده از پلتفرم CRM این امکان را به شما می‌دهد که تمام اطلاعات مشتری خود را متمرکز کنید، از جمله اطلاعات تماس، سابقه تراکنش، تعاملات سلف سرویس، محتوای مشاهده شده و موارد دیگر.

ادغام CRM خود با سیستم های خودکار خدمات مشتری مانند یک سیستم تلفن مجازی دید جامع تری از مشتریان ارائه می دهد. نمایندگان پشتیبانی می‌توانند قبل از تماس‌های دریافتی، ایمیل‌ها یا چت‌های وب به داده‌های مشتری در زمان واقعی دسترسی داشته باشند.

در عرض چند ثانیه تیم خدمات مشتری شما می تواند این اطلاعات را مشاهده کند. آن‌ها می‌توانند بدون پیمایش ابزارها، برگه‌ها یا صفحات ‌گسترده‌ تجربه‌ای عالی برای مشتریان ارائه دهند.

اتوماسیون خدمات مشتری

معایب اصلی اتوماسیون خدمات مشتری

در این قسمت برخی از معایب اتوماسیون خدمات مشتری را توضیح داده ایم که لازم است بدانید.

1- فاقد تماس انسانی است

سیستم های خودکار می توانند مشتریان را به سمت راه حل های خاص هدایت کنند. در برخی موارد آنها می توانند یک سوال ساده را به یک شکایت پیچیده تبدیل کنند. برای رسیدگی به این موارد معمولاً نیاز به مداخله بیشتر انسانی برای حل کردن مسائل است.

2- قادر به حل مسائل پیچیده نیستند

بسیاری از پلتفرم‌های خدمات مشتری مبتنی بر هوش مصنوعی به نگرانی‌های ساده مشتری مانند سؤالات مربوط به تاریخ صدور صورت‌ حساب و سؤالات نحوه انجام دادن پاسخ می‌دهند. برای مسائل پیچیده‌تر که نیاز به شهود انسانی دارد ربات‌ها در حال حاضر قادر به پاسخگویی به این تقاضا نیستند.

3- به منابع قابل توجهی برای استقرار هوش مصنوعی خدمات مشتری نیاز است

به طور مثال برای چت‌بات‌ها باید اطمینان حاصل کنید که قابلیت‌های مکالمه استانداردهای بالایی را برای مشتریان شما دارند.

4- اتکاء به فناوری را افزایش می دهد

وابستگی به هوش مصنوعی ممکن است منجر به پیوند ضعیف تر با مشتریان شود. یک روش زیرکانه برای رسیدگی به این موضوع این است که در مورد اهداف خود شفاف باشید. از داده های جمع آوری شده از چت بات ها برای بهبود مهارت های خدمات مشتری خود استفاده کنید.

اتوماسیون خدمات مشتری

چگونه می توانید از اتوماسیون خدمات مشتری برای کسب و کار / شرکت / سازمان خود استفاده کنید؟

حالا که با مزایا و معایب اتوماسیون خدمات مشتری به طور کامل آشنا شدیم. باید بدانیم که چگونه می توانیم از این خدمات برای افزایش بهر وری سازمان / کسب و کار خود استفاده کنیم. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که هدف اتوماسیون خدمات مشتری اختصاص زمان بیشتری برای ارائه خدمات به مشتریان و ارائه تجربه‌ای بهتر به آنها است. بنابراین اتوماسیون به کارکنان بخش خدمات سازمان / شرکت / کسب و کار شما این امکان را می‌دهد تا حجم بیشتری از مشتریان را به طور موثرتری و بدون کاهش کیفیت تعاملات خود با مشتریان مدیریت کنند.

بنابراین برای سفارش خدمات اتوماسیون مورد نیاز و متناسب با کسب و کار خود لازم است به شرکت هایی مراجعه کنید که از ساختاری پایدار و قوی در جهت ارائه راهکارهای جامع اتوماسیون خدمات مشتری برخوردارند.  مقیاس پذیر بودن ، امنیت بالا و کاربرپسند بودن ویژگیهای هستند که برای سفارش خدمات اتوماسیون مشتری باید به آنها به طور ویژه توجه کنید. 

اتوماسیون خدمات مشتری

چرا نادین سافت؟

نادین سافت به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در ارائه انواع خدمات اتوماسیون مشتری با نزدیک به یک دهه تجربه است. از ویژگیهای اصلی نادین سافت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- تمایز در ارائه خدمات با بهترین کیفیت به مشتریان

2- بهره مندی از تیم تخصصی و کاربلد

3- نوآوری در ارائه خدمات اتوماسیون مشتری منطبق با نیاز سازمانها/ شرکت ها و کسب و کارها

4- اولویت اصلی نادین سافت جلب رضایت مشتریان

5- اعتماد و صداقت یکی از ارزش های اصلی ما است  بنابراین کسب اعتماد مشتری را در ارجعیت قرار می‌دهیم

6- ارائه محصولات و نمونه کارهای موفق در حوزه اتوماسیون خدمات مشتری مانند سامانه پارس نادین سافت 

جمع بندی

اتوماسیون خدمات مشتری یک استراتژی بلند مدت برای بهبود کسب و کارها و افزایش بهره وری آنها است. شما برای استفاده از این خدمات لازم است که ابتدا ابعاد کسب و کار خود را بررسی کنید و تمام بخش هایی که نیاز به خودکارسازی دارند را مشخص کنید. در مرحله بعد می توانید خودکارسازی تمام بخش های تعیین شده را به تیم های حرفه ای مانند نادین سافت بسپارید و از تجربه استفاده از اتوماسیون خدمات مشتری نهایت لذت را ببرید.

منابع

[1] https://www.zendesk.com/service/ticketing-system/automated-customer-support/

[2] https://www.nextiva.com/blog/customer-service-automation.html

مقالات پیشنهادی