مدت زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه

بهترین زبان برنامه نویسی در ایران

بهترین زبان برنامه نویسی در ایران و برای ورود به بازار کار چیست؟ اگر شما هم جزء افرادی هستید که می‌خواهند آموزش برنامه نویسی را به صورت حرفه‌ای دنبال کنند پاسخ این سوال برایتان اهمیت زیادی دارد.

در مقالات پیشین نادین سافت درباره چگونه وارد دنیای برنامه نویسی شویم؟ و مهارت های مورد نیاز برای برنامه نویس شدن کدامند؟ اطلاعات جامعی را برای شما عزیزان ارائه کردیم. در این مقاله از بلاگ نادین سافت قصد داریم درباره بهترین زبان برنامه نویسی در ایران که می تواند به شما برای ورود به بازار کار برنامه نویسی در ایران کمک کند صحبت کنیم.

بهترین زبان برنامه نویسی در ایران
بهترین زبان برنامه نویسی در ایران

بهترین زبان برنامه نویسی در ایران چیست؟

در دنیای امروز برنامه نویسی از اهمیت زیادی برخوردار است. برنامه نویسان در سراسر دنیا از جایگاه شغلی خوبی دارند. سوالی که در این میان مطرح می شود این است که بهترین زبان برنامه نویسی در ایران چیست؟ در این قسمت از مقاله بهترین زبان های برنامه نویسی در ایران را برای شما عزیزان معرفی کرده ایم:

  • زبان برنامه نویسی جاوا

جاوا یکی از محبوب ترین زبان ها در میان کارفرمایان و توسعه دهندگان در ایران است.

  •   زبان برنامه نویسی کاتلین

زبان برنامه نویسی کاتلین در واقع زبان توسعه اندروید است. به دلیل محبوبیت رو به رشد پیش بینی می شود به زودی اپلیکیشن‌های سیستم عامل اندروید به صورت انحصاری با استفاده از کاتلین نوشته شوند.

بیشتر بخوانید: 7 دوره آنلاین برنامه نویسی

  •   زبان برنامه نویسی PHP

در ایران PHP یکی از زبانهای برنامه نویسی محبوب و پردرآمد است. با یادگیری این زبان برنامه نویسی شانس زیادی برای یافتن یک موقعیت شغلی در ایران خواهید داشت. فراموش نکنید که وردپرس به عنوان که یکی از محبوب ترین سیستم‌های مدیریت محتوا با زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده است.

بیشتر بخوانید: بازار زبان های برنامه نویسی در ایران

  • زبان برنامه نویسی GO

زبان برنامه نویسی گو ( GO) یا Golang در واقع یک زبان برنامه نویسی متن باز است. این زبان ساخت نرم افزارهای ساده، قابل اعتماد و کارآمد را برای شما آسان می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین دوره های آموزشی برنامه نویسی در سال 2023

بهترین زبان برنامه نویسی در بازار کار ایران
بهترین زبان برنامه نویسی در بازار کار ایران
  • زبان برنامه نویسی Objective – C

زبان برنامه نویسی Objective – C برای توسعه اپلیکیشن‌ها در اکوسیستم اپل (یعنی در Mac OS X و iOS) مورد استفاده قرار می گیرد. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که با وجود زبان برنامه نویسی سوئیفت همچنان زبان Objective – C در میان توسعه دهندگان جایگاه خود را حفظ کرده است. علاوه بر این انتخاب این زبان برنامه نویسی و ارتباط آن با اپل فرصت‌های بیشتری را در دنیای برنامه نویسی به شما می‌دهد.

بیشتر بخوانید: محبوب ترین زبانهای برنامه نویسی در ایران


 در ادامه معرفی بهترین زبان برنامه نویسی در ایران این نکته مهم را فراموش نکنید که سی پلاس پلاس (C++) و سی (C) برای شروع آموزش برنامه نویسی در مراکز عالی ایران استفاده می‌شوند. همچنین این زبانها در حوزه‌های مختلفی مانند توسعه نرم افزار، توسعه بازی، توسعه مرورگر، برنامه‌های بانکی و… مورد استفاده قرار می گیرند.  

مطلب مرتبط: مبانی برنامه نویسی و ۴ گام اصلی آن

علاوه بر آشنایی با بهترین زبان برنامه نویسی در ایران لازم است به این نکته مهم توجه داشته باشید که شرایط مختلفی در تعیین درآمد برنامه نویسان در ایران اهمیت دارند. بنابراین نمی‌توان عدد دقیقی را برای حقوق برنامه نویس در ایران مشخص کرد.

اگر از خواندن این مقاله لذت بردید توصیه می کنیم مقالات کاربردی زیر را نیز مطالعه کنید:

پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی برای بازار کار ۲۰۲۳

برنامه نویسی چیست؟

بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت

زبان های برنامه نویسی آینده دار کدامند؟

برترین زبان های برنامه نویسی در سال ۲۰۲۲

آموزش برنامه نویسی و ۸ اصل مهم برای شروع آن

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم لیستی از بهترین زبان برنامه نویسی در ایران را برای شما عزیزان ارائه کنیم. توجه داشته باشید که در رقابت با سایر برنامه نویسان در ایران هرچه مهارت بالاتری در زبان های برنامه نویسی داشته باشید شانس بیشتری برای استخدام خواهید داشت. علاوه بر مهارت بالا، انتخاب درست زبان برنامه نویسی و داشتن یک نقشه راه مناسب همراه با شناخت درست بازار به شما کمک زیادی خواهد کرد. کافیست یکی از بهترین زبان برنامه نویسی در ایران را انتخاب کرده و یادگیری آن را شروع کنید. توصیه ما به شما عزیزان این است که در این راه به درستی قدم بردارید تا بیشترین نتایج را کسب کنید.

مقالات پیشنهادی