مدت زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت

بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت کدام است؟ اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوال هستید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. برای پاسخ به این سوال لازم است ابتدا با زبان‌های برنامه نویسی مختلف آشنا شوید. در مقالات پیشین نادین سافت درباره بهترین زبان برنامه نویسی سال ۲۰۲۲ چیست ؟ و انتخاب زبان برنامه نویسی و ۸ ایده برای تعیین آن صحبت کردیم. در این مقاله به مقایسه‌ی زبان‌های برنامه نویسی تحت وب پرداخته ایم تا شما با توجه به هدف خود بتوانید به راحتی مناسب‌ترین زبان را برای خودتان انتخاب کنید.

بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت چیست؟

برای پاسخ به این سوال که چه زبانی به عنوان بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت شناخته می شود لازم است که قدم به قدم مراحل زیر را طی کنید و اطلاعات کافی در زمینه ساختار وب سایت ها و زبان های برنامه نویسی کسب نمائید.

مطلب مرتبط: برنامه نویسی مبتدی و ۵ زبان مناسب برای آن

ساختار وب‌سایت‌ها را بررسی کنید

ساختار کدهای وب سایت از دو بخش front-end (بخش سمت کاربر) و back-end (بخش سمت سرور) تشکیل شده است. بخش سمت کاربر و یا ظاهر سایت شما با زبان‌های html ،css ،javascript و… طراحی شده است. اما کد سمت سرور وظیفه‌ی پردازش، محاسبات و انجام عملیات مختلف روی داده‌های سایت شما را بر عهده دارد و زبان های محدودی برای انجام این عملیات ها بر روی سایت شما استفاده می شوند که در ادامه مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت.


بیشتر بخوانید: زبان های برنامه نویسی زیاد و ۳ دلیل برای وجود آنها

چه عواملی بر انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی موثر هستند؟

تعدادی از مهم‌ترین عواملی که در انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی موثر هستند عبارت‌اند از:

  • نوع تکنولوژی استفاده شده
  • سادگی و راحتی کاربری
  • وابسته بودن به Platform
  • سرعت اجرا و امنیت زبان برنامه نویسی
  • کارآیی زبان برنامه نویسی
  • بازار کار و میزان سرعت توسعه آن
  • نحوه پشتیبانی و بهینه بودن آن برای موتورهای جستجو

بیشتر بخوانید: محبوب ترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری در سال 2023

بررسی زبان‌های برنامه نویسی تحت وب

در ادامه این مقاله به بررسی و مقایسه زبان های برنامه نویسی تحت وب برای شما عزیزان پرداخته ایم.

زبان برنامه نویسی python

python
python

اگر به دنبال یک زبان متن‌باز و مفسری هستید پایتون برای شما انتخاب مناسبی است.

زبان برنامه نویسی Ruby

ruby
ruby

روبی به عنوان یک زبان برنامه نویسی متن‌باز، پویا، شی ‌گرا و با تمرکز بر سادگی است. کاربرد اصلی این زبان برنامه نویسی توسعه وب می باشد.


بیشتر بخوانید: برنامه نویسی و ۱ گام طلایی شروع یادگیری آن برای مبتدیان

زبان برنامه نویسی Php

php
php

Php را بسیاری از افراد به عنوان بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت می دانند. یک زبان اسکریپتی و متن‌باز است که به منظور طراحی برنامه‌های تحت وب ایجاد شد.

مطلب مرتبط: زبان های برنامه نویسی


زبان برنامه نویسی java

java
java

جاوا یک زبان بسیار محبوب است که با شعار “یک بار بنویس، همه جا اجرا کن” منتشر شد. در واقع جاوا یک زبان برنامه نویسی قابل حمل است.

زبان برنامه نویسی #C

Csharp
Csharp

سی شارپ زبان ساخته شده توسط مایکروسافت بر پایه‌ی زبان سی است.


مطلب مرتبط: برترین زبان های برنامه نویسی در سال ۲۰۲۲

ASP.NET

ASP.NET
ASP.NETASP

ASP مخفف کلمات Active Server Page که از تکنولوژی های مایکروسافت استفاده کرده است. در واقع یک زبان اسکریبپت نویسی است و در درون IIS اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: زبان های برنامه نویسی آینده دار کدامند؟


کدام زبان بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت است؟

در این مقاله نکاتی که در انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت اثرگذار هستند را بررسی کردیم. اما واقعیت این است که تنها با دانستن این نکات شما نمی‌توانید تشخیص دهید که کدام یک بهترین زبان برنامه نویسی است.

بنابراین لازم است که به علاقه‌مندی، هدف و نوع کار خود توجه کنید. می‌خواهید در چه زمینه‌ و چه سطحی کار کنید؟ بعد از روشن شدن هدف و سطح پروژه‌ه خود قطعاً بهترین و مناسب ترین زبان برنامه نویسی را پیدا خواهید کرد! اگر تصمیم گرفته‌اید یک برنامه نویس واقعی باشید یادگیری یک زبان شما را راضی نگه نمی‌دارد و در ادامه کار خود به زبان‌های دیگر هم علاقه‌مند خواهید شد. پس توصیه ما به شما عزیزان این است که یادگیری زبان های برنامه نویسی برای طراحی سایت را با توجه به علاقه و هدفتان شروع کنید!

اگر از مطالعه این مقاله کاربردی لذت بردید مطالعه مقالات مفید زیر به شما پیشنهاد می شود:

آموزش پایتون برای مبتدی ها

آموزش جاوا

آموزش PHp

جمع بندی

بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت برنامه ای است که بهره‌وری و قدرت کافی داشته باشد. همچنین به سادگی قابل استفاده و در دسترس شما باشد. بنابراین در انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت لازم است که تمامی این نکات را در نظر بگیرید.

مقالات پیشنهادی