مدت زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی برای بازار کار 2023

پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی چیست؟ این سوالی است که خیلی از کاربران به دنبال پاسخ آن هستند. همانطور که می دانید در تمام کشورهای جهان برنامه نویسی یکی از پردرآمدترین مشاغل است. سوال اینجاست که کدام زبان برنامه نویسی پردرآمدترین زبان برای بازار کار 2023 است. در مقالات پیشین نادین سافت درباره بهترین زبان برنامه نویسی سال ۲۰۲۲ چیست ؟ صحبت کردیم. اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوال هستید که پردرآمدترین زبان برنامه نویسی کدام است تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی
پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی

پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی برای بازار کار 2023 کدامند؟

آمار جهانی نشان می دهد که علوم کامپیوتر و برنامه نویسی ۷۱ درصد حقوق بیشتری نسبت به علوم اجتماعی و انسانی دریافت می‌کنند. اما نکته مهمی که در زمینه برنامه نویسی باید به آن توجه کنید این است که درآمد شما به عنوان یک برنامه نویس به توانایی‌های شما بستگی دارد. بررسی ها نشان می دهد که میانگین درآمد یک برنامه با چندین سال تجربه کار در آمریکا معادل ۸۵۰۰۰ دلار است. اما سوال اصلی که در این مقاله به دنبال پاسخ آن هستیم این است که پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی برای بازار کار 2023 کدامند؟

۱. Scala

زبان برنامه نویسی اسکالا یکی از سخت‌ترین و پردرآمدترین زبان‌های برنامه نویسی است. به طور کلی میتوان گفت هدف از زبان اسکالا یک زبان جاوا بهتر بوده است. این زبان در توئیتر، لینکدین مورد استفاده قرار گرفته است.

لینک مرتبط: آموزش اسکالا

۲. زبان Go

یکی از پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی زبان برنامه نویسی Go است که توسط گوگل توسعه داده شده است. این زبان برای پروژه‌های درون شرکتی و سرویس های شناخته شده جهانی مانند SoundCloud، Netflix، Dropbox استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: آموزش Go

۳. زبان Rust

Rust به عنوان یکی از پردآمدترین زبان های برنامه نویسی با C و C ++ قابل مقایسه است. این زبان برنامه نویسی حاوی بسیاری از دستورات و کلمات کلیدی یکسان از هر دو زبان C و C ++ است. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که برخی عناصر منحصر به فرد در این زبان فقط از Rust است.

مطلب مرتبط: آموزش Rust

۴. زبان Swift

در سال ۲۰۱۴ اپل یکی از پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی را راه اندازی کرد. سوئیفت ساخت برنامه‌های iOS را بر روی دستگاه‌های موبایل و دسکتاپ آسان می‌کند. این زبان برنامه نویسی برای استفاده در برنامه‌های هوش مصنوعی نیز رواج زیادی دارد.

استفاده زیاد از swift در طراحی اپلیکیشن ها باعث شده تا این زبان به عنوان یکی از پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی شناخته شود. طراحی اپلیکیشن با swift به صورت اختصاصی برای آی او اس و مک او اس و ایپد او اس انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: آموزش swift

۵. زبان C

C به عنوان یکی از قدیمی ترین زبان‌های برنامه نویسی بیسیک و محبوب ترین آنهاست. این زبان برنامه نویسی در سال ۱۹۷۲ توسط دانشمند کامپیوتر آمریکایی دنیس ریچی توسعه یافته است.

نکته مهمی که در مورد این زبان به عنوان یکی از پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی باید به آن توجه کنید این است که بسیاری از زبان‌هایی که امروزه استفاده می‌شوند مانند جاوا، پی‌اچ‌پی و جاوا اسکریپت ریشه در زبان C دارند.

بیشتز بخوانید: آموزش زبان C

۶. زبان Hackell

برنامه نویسان از زبان برنامه نویسی Haskell به منظور تحقیق و آموزش کدگذاری بلوک تابعی استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: خودآموز زبان برنامه نویسی هسکل

۷. زبان TypeScript

تایپ اسکریپت (TypeScript) به عنوان یکی از پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی زیر مجموعه زبان جاوا اسکریپت است. تایپ اسکریپت برای توسعه پروژه‌های بزرگ جاوا اسکریپت کارآمد است.

بیشتر بخوانید: آموزش تایپ اسکریپت

۸. Java

جاوا به عنوان یکی از پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی است. این زبان برنامه نویسی برای برنامه‌های موبایل، سیستم عامل موبایل و وب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: آموزش زبان جاوا

زبان های برنامه نویسی
زبان های برنامه نویسی

اگر از مطالعه این مقاله لذت بردید مطالعه مقالات کاربردی بلاگ ما را از دست ندهید:

بهترین کیبورد برای برنامه نویسی ۲۰۲۲

مبانی برنامه نویسی و ۴ گام اصلی آن

برترین زبان های برنامه نویسی در سال ۲۰۲۲

زبان های برنامه نویسی آینده دار کدامند؟

بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت

برنامه نویسی چیست؟

جمع بندی

امیدواریم با مطالعه این مقاله با پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی آشنا شده باشید. توصیه ما به شما عزیزان این است که در کنار انتخاب یک زبان برنامه نویسی پردرآمد برای یادگیری به علایق خود نیز توجه کنید.

مقالات پیشنهادی