مدت زمان تقریبی مطالعه: 15 دقیقه

ساخت فروشگاه اینترنتی حرفه ای

تصمیم گیری در مورد ساخت فروشگاه اینترنتی حرفه ای کمی چالش برانگیز است. ممکن است هزاران سوال درباره فروشگاه اینترنتی و نحوه ساهت آن به ذهن شما برسد. واقعیت این است که مردم دائما شیوه خرید خود را تغییر می‌دهند و ارائه دهندگان محصولات/ خدمات در تلاشند تا مطابق با نیازهای آنها پیش بروند. برای همین کاملا” عادی است که ندانید راه اندازی فروشگاه اینترنتی فقط دور ریختن سرمایه است یا یک نیاز اساسی و مهم!

در این مطلب به شما کمک می‌کنیم بینش تازه ای از مزایایی به دست آورید که به شما کمک می کند تا فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید و محصولات/ خدمات تان را ارائه دهید.

همچنین تلاش می کنیم برای سوالات مهم شما در زمینه ساخت فروشگاه اینترنتی حرفه ای پاسخ کاملی ارائه دهیم. در مقالات پیشین نادین سافت درباره همه چیز درباره طراحی سایت – نادین سافت و طراحی سایت شرکتی – نادین سافت صحبت کردیم پیشنهاد می کنیم ابتدا این مقالات مفید و کاربردی در زمینه طراحی سایت را مطالعه کنید. تا انتهای این مقاله نیز همراه ما باشید.

روش‌های ساخت فروشگاه اینترنتی
روش‌های ساخت فروشگاه اینترنتی

روش‌های ساخت فروشگاه اینترنتی

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که چند راه مشخص برای ساخت فروشگاه اینترنتی وجود دارد و با توجه به نوع سایتی که می‌خواهید بسازید و حیطه فعالیت‌تان می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

در این روش باید نحوه کار کردن با سیستم‌های مدیریت محتوا را بلد باشید. از جمله این سیستم‌ها می‌توان به وردپرس، جوملا یا مگنتو اشاره کرد. فراموش نکنید که محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا که اکثر وب سایت‌ها با کمک آن ساخته شده اند وردپرس است.

فروشگاه ساز‌ها در واقع ابزارهای آماده و آنلاین هستند. با ایجاد تغییرات کوچکی روی فونت، تصویر هدر، رنگ‌ها، انتخاب لوگو و … می‌توانید به راحتی برای خودتان در مدت زمان کوتاهی در حد 5 دقیقه یک فروشگاه اینترنتی بسازید. این روش برای کسانی که هیچ اطلاعاتی در مورد کد‌ها و کار کردن با افزونه‌های سیستم‌های مدیریت محتوا ندارند عالی است. شایان ذکر است که برای استفاده از خدمات فروشگاه ساز‌های آنلاین باید پلن‌های اشتراکی آنها را تهیه کنید.

اگر فروشگاه بزرگی دارید توصیه می کنیم برون سپاری کد نویسی و طراحی ظاهری آن را باید به یک شرکت معتبر بسپارید. ساخت فروشگاه توسط یک شرکت متخصص زمانبر بوده و هزینه بیشتری نسبت به دو گزینه قبلی دارد. در این روش وب سایت شما کاملا مطابق با نیازهایتان و به صورت حرفه‌ای طراحی می‌شود. درنتیجه با قالب‌های از پیش آماده یا ابزارهای اشتراکی ساخته نخواهد شد.

مطلب مرتبط: چگونه یک فروشگاه آنلاین داشته باشید؟

چرا داشتن فروشگاه آنلاین مهم است؟
چرا داشتن فروشگاه آنلاین مهم است؟

ساخت فروشگاه اینترنتی به درد چه کسانی می‌خورد؟

8 مزیت در مورد ساختن و داشتن فروشگاه اینترنتی وجود دارد که دانستن ِآنها خالی از لطف نیست و کسانی که به دنبال این مزایا هستند می‌توانند از آنها بهره مند شوند.

1- ارتباط مستقیم با مشتریان

2- ایجاد وفاداری در مشتری و ارتقاء این وفاداری نسبت به کسب و کار شما

3- دسترسی به اطلاعات مشتری مانند ایمیل و تاریخچه جستجوی او

4- حل سریعتر مشکلات و پاسخ به سوالات مشتریان در لحظه

5- بهینه سازی تصمیمات تجاری، عملیات، محصولات و خدمات

6- نگه داشتن کل درآمد حاصل از فروش (به جای تقسیم آن با واسطه‌ها)

7- تلاش برای ارتقاء/ بهبود خدمات و محصولات نسبت به رقبا

8- ایجاد استقلال کامل در کسب و کار (تعیین قوانین فروشگاه اینترنتی با شما خواهد بود.)

نرم افزار ساخت فروشگاه اینترنتی

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که کاری که نرم افزارهای ساخت فروشگاه اینترنتی انجام می‌دهند چندان بی شباهت به فروشگاه ساز‌های آنلاین نیست. هر فروشگاه آنلاین را می‌توان با استفاده از این نرم افزار‌ها ساخت؛ چه بخواهید محصول فیزیکی بفروشید و چه قصد داشته باشید که برای ساخت سایت‌هایی که محصولات مجازی می‌فروشند اقدام کنید. از جمله این محصولات می‌توان به کتاب‌های پی دی اف، قالب وردپرس، و … اشاره کرد.

امکان ایجاد فروشگاه آنلاین با این برنامه‌ها و سپس مدیریت فروشگاه آنلاین برای شما عزیزان وجود دارد. شما می‌توانید با کمک آنها موجودی محصولات‌تان و تاریخچه جستجو کاربران ِسایت‌ خود را بررسی کنید. هزینه تهیه این نرم افزار‌ها با توجه به امکانات ِآنها، پشتیبانی بعد از تحویل محصول و … تعیین می‌شود. همچنین زبان‌های برنامه نویسی که برای ساخت نرم افزار استفاده شده‌اند در تعیین هزینه تاثیر‌گذار هستند.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی

امکانات ضروری فروشگاه آنلاین
امکانات ضروری فروشگاه آنلاین

امکانات فروشگاه اینترنتی

هر فروشگاه اینترنتی باید دارای برخی از امکانات باشد تا مشتریان قدیمی و جدید بتوانند با آن ارتباط برقرار کرده و آن‌ را به رسمیت بشناسند. از جمله این امکانات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • هر محصول باید توضیحات کافی و کامل داشته باشد. هرچقدر هم که محصول‌ شما شگفت انگیز باشد بدون اطلاعات کافی نمی‌توانید مشتری را ترغیب به خرید کنید. مشتریان از هر توضیحی که به آگاهی‌شان بیفزاید تا بهتر تصمیم گیری کنند استقبال می‌کنند.
  • سفارشی سازی محصول مهم است. فراموش نکنید که مشتری باید بتواند رنگ‌ها، سایز‌ها، طرح‌ها، تعداد و … را به صورت دستی قبل از خرید تنظیم کرده یا تغییر دهد.
  • وجود محصولات مشابه یا پیشنهادی در صفحه خرید یک محصول یک روش شناخته شده است که به مشتری آزادی عمل بیشتری می‌دهد. این گزینه به ارزش خرید مشتری افزوده و به او این حس را منتقل می‌کند که شما به صورت هوشمندانه در پی رفع نیاز‌های وی هستید.
  • به مشتریان کارت‌های هدیه، کوپن، پاداش خرید یا هر پیشنهاد ویژه‌ی دیگری که گمان می‌کنید او را به خرید ترغیب می‌کند ارائه دهید. هیچ فروشگاه اینترنتی در دنیای امروز از این امکانات بی‌بهره نیست!
  • به صورت مداوم مشتری را از مراحل تحویل محصول آگاه کنید: از طریق ایمیل یا پیامک. به این شیوه می‌توانید اعتماد او را به فروشگاهِ خود جلب کنید.
هزینه فروشگاه اینترنتی
هزینه فروشگاه اینترنتی

هزینه ساخت فروشگاه اینترنتی

چند فاکتور اساسی وجود دارند که بر تعیین هزینه ساخت فروشگاه اینترنتی موثر هستند. آنها را باهم در اینجا بررسی می‌کنیم.

  • نوع وب سایت چیست؟ اگر قرار باشد وب سایت کوچکی به راه بیندازید هزینه کمتری در مقابل یک وب سایت بزرگ با اهداف بازاریابی گسترده پرداخت خواهید کرد. اگر علاقه دارید کنترل بیشتری روی سایت‌تان داشته باشید، اگر طراحی دقیق برایتان مهم است و دوست دارید راحت‌تر از بخش پنل مدیریت وب سایت‌ خود استفاده کنید ثبت سفارش ساخت فروشگاه اینترنتی بهترین گزینه برای شماست. در صورتی که علاقه مند به پرداخت هزینه گزاف نیستید فروشگاه ساز‌های آنلاین گزینه بهتری هستند.
  • طراحی وب سایت (ظاهر) بر هزینه کلی آن تاثیر می‌گذارد. وب سایت‌های فلت بدون افکت‌های شناور و دکمه‌های CTA ارزان‌تر از وب سایت‌های دارای اینتراکشن و آیکون‌های پویا طراحی می‌شوند.
  • اجزای وب سایت مانند لوگو، طراحی تصاویر جدید، اینفوگرافیک‌ها، مدیریت پروژه، مدت زمان طراحی و ساخت وب سایت، پلاگین‌ها و API Key‌ها و … هزینه بر هستند.
  • تولید محتوای وب سایت و پروموت کردنِ آن هزینه بر است. از همان ابتدا باید بدانید که تا کجا می‌خواهید پیش بروید و ساختار و لحن محتوا‌هایتان باید چگونه باشند؟ درست است که وب سایت بستری مناسب برای ارتباط برقرار کردن با مشتریان به صورت مستقیم است اما این محتواها هستند که نقشِ زبان ِشما را ایفاء می‌کنند. تولید محتوای جذاب و تبلیغات آنلاین را باید در هزینه ساخت فروشگاه آنلاین‌تان بگنجانید.
تولید محتوا فروشگاه اینترنتی
تولید محتوا فروشگاه اینترنتی

مزایای ساخت فروشگاه اینترنتی

ساخت فروشگاه اینترنتی هزینه کمی در بر دارد. شما می‌توانید با بودجه کم از طریق فروشگاه ساز آنلاین اقدام به ساخت یک وب سایت کنید. پس از اینکه بودجه بیشتری تهیه کردید و دایره کسب و کارتان گسترده شد میتوانید برای سفارش ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی تان اقدام کنید.

دیگر مزیت داشتن فروشگاه اینترنتی جمع آوری داده‌های مشتریان است. شما می‌توانید با جمع آوری، اندازه گیری، استفاده از تاریخچه جستجو و خرید مشتریان تجربه کاربری بهتری برای آنها رقم بزنید. داشتنِ فروشگاه آنلاین به شما اجازه می‌دهد با مشتریان همدلی (empathy) بیشتری داشته باشید و بتوانید رضایت آنها را در زمینه‌های مختلف جلب کنید. تجارت الکترونیک راه‌های متعددی پیش رویتان برای تبلیغ و برندینگ قرار می‌دهد. این در حالی است که بدون فروشگاه اینترنتی فقط ملزم به انجام تبلیغات سنتی هستید که یک مسیر از پیش شناخته شده و منسوخ دارد.  

ساخت فروشگاه اینترنتی حرفه ای خود را به نادین سافت بسپارید.

نکات و اطلاعات معتددی در مورد ساخت، طراحی و توسعه یک وب سایت/ فروشگاه اینترنتی وجود دارد. تمامی این مراحل باید طبق مشاوره دقیق، جمع آوری مستندات و داده‌ها از دنیای واقعی و تبدیل آنها به insight‌های معتبر جهت ساخت فروشگاه آنلاین انجام شوند.

ساخت فروشگاه اینترنتی باید به صورت کاملا مقیاس پذیر و انعطاف پذیر انجام شود تا بتوانید از سرمایه‌ای که در این راه خرج می‌کنید نهایت بازده را به دست آورید. در این مسیر فقط یک تیم با تجربه می‌تواند به شما کمک کند و آینده کسب و کارتان را (بهتر از شما) مشاهده نماید. اگر به فکر راه اندازی فروشگاه آنلاین یا شعبه اینترنتی کسب و کار خود هستید می‌توانید ساخت فروشگاه آنلاینِ خود را به تیم نادین سافت بسپارید.

نادین سافت با ارائه خدمات منعطف، ساخت وب سایت کاملا واکنش گرا کاملا اختصاصی و مطابق با نیاز‌های کسب و کارتان کمک می‌کند تا حیطه فعالیت خود را از یک محدود کوچک وسعت دهید. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با ما در ارتباط باشید.

اگر از مطالعه این مقاله کاربردی و مفید لذت بردید توصیه می کنیم مطالعه مقالات زیر را نیز از دست ندهید:

چگونه فروشگاه اینترنتی خود را بسازید؟

صفر تا صد راه اندازی سایت

صفر تا صد راه اندازی فروشگاه آنلاین

چگونه وب سایت خود را راه اندازی کنید؟

جمع بندی

شک نکنید که دیگر وقت آن رسیده که روش‌های سنتی فروش را کنار بگذارید. در دنیای امروز شما باید آنجایی باشید که مشتریان شما هستند: یعنی اینترنت! توجه داشته باشید که برای فروش اینترنتی محصولات‌ و خدماتتان نیاز به طراحی یک فروشگاه اینترنتی کامل و حرفه‌ای دارید. ساخت یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای به عنوان مهم‌ترین، امن‌ترین و سریع‌ترین راه فروش محصولات و خدمات شما به مشتریان است. ما در نادین سافت مفتخریم که همراه همیشگی شما در ساخت یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای باشیم.

مقالات پیشنهادی