مدت زمان تقریبی مطالعه: 15 دقیقه

تولید نرم افزار های سفارشی – نادین سافت

تولید نرم افزارهای سفارشی مناسب سازمان‌ها، شرکت‌ها و کسب و کارها امروزه از اهمیت زیادی برخوردار است. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که طراحی و تولید نرم افزارهای سفارشی با ایده‌های ناب و پیاده‌سازی این ایده‌ها روی قالب‌های آماده امکان پذیر نیست. با توجه به اینکه نرم افزارهای موجود در بازار اغلب امکانات مورد نیاز برای کاربران را پوشش نمی دهد و یا با روند کاری خاص آنها مطابقت ندارند.

بنابراین شما باید به سراغ شرکت های توسعه نرم افزاری بروید که در زمینه طراحی و تولید نرم افزارهای سفارشی فعال هستند تا بتوانند نرم افزارهای اختصاصی برای سازمان / کسب و کار شما طراحی و پیاده سازی کنند. فراموش نکنید که فرآیند تولید نرم افزار های سفارشی پیچیده، منظم و دقیق است. بنابراین لازم است برای طراحی و تولید نرم افزارهای سفارشی تنها به شرکت های تولید نرم افزار فعال و دارای سابقه کار در این زمینه مراجعه کنید.

در مقالات قبلی نادین سافت درباره نرم افزار سازمانی چیست؟ معرفی 7 نرم افزار سازمانی مهم و کاربردی برای شرکت شما و خط تولید نرم افزارهای سازمانی – نادین سافت صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم درباره تولید نرم افزارهای سفارشی اطلاعات جامعی را برای شما عزیزان ارائه کنیم. اگر علاقه مند هستید تا درباره طراحی و تولید نرم افزارهای سفارشی بیشتر بدانید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

برای مشاوره، تولید و طراحی نرم افزارهای سفارشی با کارشناسان نادین سافت تماس بگیرید.

طراحی، تولید و پیاده سازی نرم افزار های سفارشی

تولید نرم افزار های سفارشی (Custom Software) به تقاضای گروه خاصی از کاربران، مشتریان یا سازمان ها انجام می شود. مراحل تولید شامل فرآیند های نیازسنجی، طراحی، کدنویسی، نصب و راه اندازی، پشتیبانی و نگهداری نرم افزار است. برخلاف نرم افزارهای تجاری با کاربرد عمومی هدف نرم افزارهای سفارشی رسیدن به مجموعه ای از اهداف از پیش تعریف شده است.

تولید نرم افزار های سفارشی
تولید نرم افزار های سفارشی

نرم افزار سفارشی که به آن نرم افزار اختصاصی نیز می گویند نرم افزاری است که برای یک سازمان، شرکت یا کسب و کار ساخته شده است تا وظایف خاص و مورد نیاز متقاضی را انجام دهند.

به عنوان مثال اگر یک کسب و کار خانگی داشتید ممکن است شخصی را برای طراحی یک برنامه نرم افزاری سفارشی جهت چاپ و مشاهده فاکتورها استخدام کنید. با تولید نرم‌افزار سفارشی می‌توانید برنامه‌ای داشته باشید که دقیقاً همان چیزی را که شما نیاز دارید انجام ‌دهد.

مزایای استفاده از نرم افزارهای سفارشی

  • راه حل منحصر به فرد

تولید نرم افزار های سفارشی راه حل منحصر بفردی است که فقط به سازمان / کسب و کار شما تعلق دارد. بنابراین شما می‌توانید هر زمانی که بخواهید تغییراتی در آن ایجاد یا اطلاعات مهمی را اضافه کنید. ایجاد رابطه تعاملی باعث بهبود اعتبار کسب و کار و جذب مشتریان می شود.

  • رضایت مشتری

مشتری یا کاربر احساس می کند که تعامل او با سازمان یا شرکت شما به صورت شخصی است. احساس رفتار فردی عامل مهمی در رضایت مشتری است.

  • امنیت

نرم‌افزار توسعه‌یافته سفارشی یک پروژه منبع بسته است و فقط توسط تیم شما استفاده می‌شود. هک کردن این نرم افزارها به طور کلی سخت تر است.

  • یکپارچه سازی

ادغام نرم‌افزار سفارشی با نرم‌افزار تجاری موجود شما امکان پذیر است.

  • انعطاف پذیری و مقیاس پذیری

شرکت ها می‌توانند هر زمان که بخواهند تغییراتی را در نرم‌افزار سفارشی‌شده بر اساس نیاز کسب‌وکار خود ایجاد کنند.

مزایای نرم افزارهای سفارشی
مزایای نرم افزارهای سفارشی
  • نسخه تلفن همراه

برخی از مشاغل در زمان تولید نرم افزار های سفارشی علاوه بر راه اندازی نسخه دسکتاپ نسخه موبایل را جهت راحتی مشتریان خود طراحی می کنند.

  • قابلیت اطمینان

استفاده از یک برنامه نرم افزاری قابل اطمینان برای همه مشاغل بسیار کلیدی و حیاتی است. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که استفاده از راه حل سفارشی امن تر و قابل اعتمادتر است. زیرا شما مالک تمام حقوق آن هستید و نحوه اصلاح و نگهداری آن را مدیریت می کنید.

ویژگی های نرم افزارهای سفارشی

برای تولید نرم افزار های سفارشی از ابزاری با بالاترین کیفیت و استانداردهای امنیتی استفاده می‌شود. زیرا مالک آن همیشه می تواند بر عملکرد و قابلیت اطمینان آن نظارت کند.

توسعه نرم افزار سفارشی برای رضایت مشتری بسیار مهم است. طبق آمار مکنزی 71 درصد از مصرف کنندگان از شرکت های تولید نرم افزار انتظار نرم افزارهای سفارشی را دارند.

نرم افزار سفارشی می تواند فرآیندهای موجود را بدون نیاز به انطباق با محدودیت های یک API دلخواه پیاده سازی کند. مقیاس‌پذیری یکی از ویژگی‌ها و ضروریات اولیه پروژه های سفارشی است. توجه داشته باشید که امکان تغییر و دستکاری برنامه های سفارشی به دلخواه مشتری وجود دارد.

برای مشاوره، تولید و طراحی نرم افزارهای سفارشی با کارشناسان نادین سافت تماس بگیرید.

مراحل مختلف تولید نرم افزار های سفارشی

جهت تولید نرم افزار های سفارشی مراحل زیر را دنبال کنید:

  • سنجش نیازها و دریافت ایده ها

ابتدا در جلسه ای با صاحبان کسب و کار تمام ایده ها را روی میز بگذارید. در پایان این مرحله با کنار گذاشتن ایده های فرعی یک برنامه اصلی ایجاد کنید.

  • مفهوم سازی ایده و برنامه ریزی

ساختن نرم افزار را به عنوان راه حلی برای رسیدگی به مسائل و مشکلات موجود در یک صنعت یا کسب و کار در نظر بگیرید.

  • آنالیز سیستم

با مطالعات کامل امکان سنجی تعیین کنید ایده شما تا چه حد قابل اجرا است. این مرحله شامل ترسیم مراحل طراحی و همچنین توسعه ایده های دیگر است.

  • طراحی سیستم

قبل از شروعِ کار تیم توسعه بر روی پروژه طراحی سیستم انجام می شود. گاهی تیم توسعه نیز در این مورد دخیل است زیرا نیاز به هماهنگی منابع و راه اندازی دارد.

مراحل تولید نرم افزار های سفارشی
مراحل تولید نرم افزار های سفارشی
  • توسعه و کدنویسی

مونتاژ نرم افزار از مراحل تولید نرم افزار های سفارشی است که شامل راه اندازی زیرساخت و کدگذاری می باشد. همچنین اسنادی که نشان دهنده نحوه عملکرد سیستم نرم افزار است تهیه می­شود. برنامه نویسان می‌توانند با طراحان کار کنند تا از هماهنگی محصول توسعه‌یافته با طرح‌های آن‌ها مطمئن شوند.

  • آزمایش سیستم

در مرحله آزمایش نرم افزار به خوبی تست شده و برای دریافت نظرات در اختیار کاربران قرار می گیرد. استفاده از تستهای خودکار نیز برای یافتن مشکلات در نرم‌افزار کمک می‌کند.

  • پیاده سازی

محصول بدون خطا پس از آماده شدن راه اندازی می­شود. مشتریان می­توانند با محصول کار کنند و نظرات خود را ارائه دهند.

  • پشتیبانی

در طول راه اندازی محصول مشتریان از نزدیک با تیم های پشتیبانی توسعه دهندگان و طراحان همکاری می کنند. هر دو تیم بر روی جمع آوری داده ها و ایده های کاربران کار می کنند. این تیم‌ها می‌توانند راه‌حل‌هایی ارائه داده و اصلاحاتی برای برآورده کردن نیازهای مشتریان انجام دهند.

ارزش افزوده تولید نرم افزار های سفارشی

تولید نرم افزار های سفارشی که مختص سازمان / کسب و کار شما طراحی شود ارزش افزوده خاصی را به گردش کاری سازمان / کسب و کار شما می افزاید. احتمال دارد صاحبان شرکت­ های تولید نرم افزار احتیاجات ویژه ای را در فرآیندهای کاری خود شناسایی کرده باشند ولی سیستم های نرم افزاری موجود پاسخگوی نیازهای آنان نباشد. این افراد حقیقی یا حقوقی می توانند حل مشکلات خود را به متخصصین و تحلیل گران نادین سافت بسپارند.

شما به عنوان صاحب کسب و کار نیازهای مشتری خود را بهتر از دیگران می­دانید.در واقع میتوان گفت که مشتری اساس حرفه شما محسوب می شود. گرایش‌های مشتریِ هدف را شناسایی کنید و یک نرم‌افزار کاربردی توسعه دهید که در صورت امکان به آن گرایش‌ها رسیدگی کند.

نرم افزارهای سفارشی رضایت بیشتری را برای مشتریان کسب و کار شما ایجاد می کنند. شما با توسعه نرم افزار سفارشی می توانید از آن جهت تعامل بهتر با مشتریان و ایجاد وفاداری بیشتر استفاده کنید.

تولید نرم افزار های سفارشی
تولید نرم افزارهای سفارشی

نصب و اجرای نرم افزار تولید شده آخرین مرحله در تولید نرم افزار های سفارشی است. در این مرحله محصول برای استفاده در محیط واقعی آماده شده و همه کاربران می توانند از آن استفاده کنند.

هنگامی که یک شرکت تولید نرم افزار به مشتریان خود نرم افزار سفارشی ارائه می دهد، به روابط تجاری خود با مشتری ارزش می بخشد. چنین ارزش افزوده ای باعث ایجاد وفاداری در مشتری و افزایش امکان نگهداری مشتریان می شود.

فرآیند توسعه نرم افزار های سفارشی چگونه انجام می شود؟

طراحی و تولید نرم افزارهای سفارشی یک فرآیند پیچیده است که برای تکمیل مراحل آن به طراحی دقیق و منابع فراگیر نیاز است. مراحل توسعه نرم افزار به شناخت کل فرآیند های لازم برای طراحی و تولید نرم افزارهای سفارشی کمک می کند. با درک مراحل تولید نرم افزار می توانید از اشکالات رایجی که ممکن است باعث تاخیر یا ضرر در توسعه محصول شما شوند جلوگیری کنید.

نرم افزار وایرفریم بخش عمده ای از پروژه های نرم افزاری است که پس از تنظیم آن کدگذارها شروع به کار روی پروژه می کنند. نرم افزار وایرفریم مربوط به کدگذاری است و پایه و اساس نرم افزار ایجاد شده را تشکیل می دهد. در مرحله کدگذاری ایده های ارائه شده در مراحل اولیه به واقعیت تبدیل می شوند. همچنین مشتری را در استفاده از محصول مورد نظر ملزم به همکاری نزدیک با برنامه نویسان می کند.

هنگام توسعه سیستم در مراحل برنامه ریزی و طراحی نحوه تخصیص وظایف کدنویسی تعیین می شود. این تقسیم کار برنامه نویسان را قادر می سازد تا عملیات کدنویسی را که به آنها اختصاص داده شده است به خوبی انجام دهند. این کار در به حداکثر رساندن کارآیی پروژه طراحی و تولید نرم افزارهای سفارشی برای سازمان / کسب و کار شما کمک زیادی می کند.

توسعه و تولید نرم افزارهای سفارشی با نادین سافت

با توجه به توانمندی‌ها و تجربه ما در زمینه توسعه نرم‌افزار و خدمات سفارشی سازی، شرکت تولید نرم افزار نادین سافت به عنوان یک پیشرو در ارائه راهکارهای نرم‌افزاری، آماده ی ارائه خدمت توسعه ی نرم افزارهای سفارشی است. ما با تمرکز بر تولید نرم‌افزارهای سفارشی که با دقت و انعطاف‌پذیری بیشتری برای نیازهای شما طراحی و توسعه می‌یابند، به شما کمک می‌کنیم تا به هدف‌های کسب و کاری خود دست پیدا کنید.
خدماتی که ما ارائه می‌دهیم:

تحلیل نیازها و مشکلات: ما با تیم تحلیل نیازها و توسعه دهندگان ما به دقت نیازها و مشکلات شما را بررسی می‌کنیم تا بهترین راهکارهای نرم‌افزاری را ارائه دهیم.
طراحی و توسعه نرم‌افزار سفارشی: با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز دنیا و استفاده از بهترین شیوه‌های توسعه نرم‌افزار، ما نرم‌افزارهای سفارشی با کیفیت برای شما ایجاد می‌کنیم.
تست و اعتبارسنجی: نرم‌افزارهای توسعه داده شده توسط ما تحت تست‌های دقیقی قرار می‌گیرند تا از عملکرد صحیح و امن آنها اطمینان حاصل شود.
پشتیبانی و نگهداری: پس از ارائه نرم‌افزار، ما با ارائه خدمات پشتیبانی و نگهداری به شما در حفظ عملکرد بهینه نرم‌افزار کمک می‌کنیم.
آموزش و اجرایی سازی: ما به شما و تیم شما در آموزش و اجرایی سازی نرم‌افزارهای سفارشی کمک می‌کنیم تا از آنها بهره‌وری بیشتری بردارید.

برای مشاوره، تولید و طراحی نرم افزارهای سفارشی با کارشناسان نادین سافت تماس بگیرید.

جمع بندی

تولید نرم افزارهای سفارشی یکی از نیازهای اصلی سازمان ها / کسب و کار هاست. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که نرم افزارهای سفارشی پس از تولید احتیاج به پشتیبانی دارند. بنابراین توصیه ما به شما عزیزان این است که برای طراحی و تولید نرم افزارهای سفارشی مورد نیاز خود به شرکت های معتبر، مورد اعتماد و فعال در این زمینه مراجعه کنید.

نادین سافت به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در زمینه طراحی و تولید نرم افزارهای سفارشی مفتخر است که با داشتن تیم طراحی، اجرا و پیاده سازی حرفه ای نرم افزارهای سفارشی مورد نیاز شما را تولید نماید. تیم پشتیبانی نادین سافت شما را در تمامی مراحل پیاده سازی نرم افزار سفارشی همراهی خواهد کرد. در این مقاله اطلاعات ارزشمندی در زمینه تولید نرم افزارهای سفارشی کسب کردید. اگر سازمان / کسب و کار شما نیاز به طراحی و تولید نرم افزارهای سفارشی دارد با نادین سافت در تماس باشید.

بیشتر بخوانید:

BPMS بهترین نرم افزار مدیریت کارهای شرکت

طراحی نرم افزار تحت وب سازمانی – نادین سافت

نرم افزار جیرا (Jira) چیست؟ همه چیز درباره ی نرم افزار جیرا

کانفلوئنس (Confluence) چیست؟ صفر تا ۱۰۰ راه اندازی و نصب آن

همه چیز درباره نرم افزار مدیریت فرآیند کسب و کار (BPMS)

مقالات پیشنهادی