مدت زمان تقریبی مطالعه: 12 دقیقه

BPMS بهترین نرم افزار مدیریت کارهای شرکت

نرم افزار مدیریت کارهای شرکت امکان کنترل دقیق روند کار انجام کارها و فرآیندها را برای شما فراهم می کند. آیا شما هم به دنبال بهبود وضعیت مدیریت شرکت خود هستید؟ آیا با نرم افزار مدیریت کارهای شرکت یا نرم افزار BPMS آشنایی دارید؟ امروزه تکنولوژی پیشرفت های زیادی را به چشم دیده است. همین پیشرفت ها باعث شده اند تا مدیریت کارها و فرآیند های شرکت هم به مسئله ای ساده تر تبدیل شود.

استفاده از نرم افزار مدیریت کارهای شرکت را می توان به عنوان یکی از بهترین راه های موجود در جهت بررسی فرآیند ها و از بین بردن مشکلات آنها شناسایی کرد. این نرم افزار که توسط متخصصین ایرانی و خارجی توسعه داده شده است می تواند نتایج مطلوبی را برای شما به همراه داشته باشد. توجه داشته باشید که یک نرم افزار BPMS امکانات متنوعی را در اختیار شما قرار خواهد داد. در مقالات پیشین نادین سافت درباره سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار – نادین سافت و طراحی پورتال سازمانی – نادین سافت صحبت کردیم. امروز ما قصد داریم تا درباره نرم افزار مدیریت کارها و وظایف با شما صحبت کنیم.

برای نصب و راه اندازی انواع نرم افزار سیستم ساز BPMS همین الان با نادین سافت تماس بگیرید.

نرم افزار مدیریت کارهای شرکت یا BPMS چیست؟

بیایید تا کارمان را با بررسی سیستم مدیریت فرآیند یک کسب و کار یا به اختصار BPMS شروع کنیم. به صورت کلی نرم افزار مدیریت کارهای شرکت نرم افزار مهمی است که می تواند تحولات گسترده ای را در قسمت های مختلف شرکت شما ایجاد کند. این سیستم ها بر روی فرآیند های مختلف متمرکز بوده و به صورت چند منظوره مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از این ابزار در تیم ها و شرکت های مختلف می تواند نتایج مطلوبی را به همراه داشته باشد.

این نرم افزار عملکرد خاصی دارد. سیستم مدیریت فرآیند می تواند فرآیند های شرکت را دریافت کند و آنها را در ساده ترین حالت ممکن بازنویسی نماید. توجه داشته باشید که سیستم مدیریت فرآیند فقط شامل یک برنامه یا یک عملکرد واحد نیست! یک سیستم کامل شامل مجموعه ای از برنامه ها و عملکرد های مختلف است. این برنامه ها می توانند مدیریت فرایند های کسب و کار را تا حد قابل توجهی ساده نمایند.

تحقیقات صورت گرفته به ما نشان می دهند که استفاده از آنها می تواند میزان بازدهی یک شرکت را افزایش دهد. اکثر کشور های توسعه یافته از نرم افزار مدیریت کارهای شرکت در جهت بهبود فرآیند ها و گردش کاری استفاده می کنند.

اگر بخواهیم یکی از تحقیقات صورت گرفته در این زمینه را مورد بررسی قرار دهیم می توانیم به پژوهش موسسه فورستر در سال 2015 اشاره کنیم. این موسسه با بررسی 145 سازمان بزرگ در کشور آمریکا به این نتیجه رسید که استفاده از تکنولوژی مدیریت فرآیند کسب و کار یا نرم افزار BRMS در این سازمان ها نتایج مطلوبی را به همراه داشته است. یک نرم افزار مدیریت کارهای شرکت امکانات متنوعی را در اختیار کاربران قرار می دهد. از جمله این امکانات می توان به فرم ساز و بررسی گردش کار اشاره کرد.

نرم افزار مدیریت کارهای شرکت
نرم افزار مدیریت کارهای شرکت

فرم ساز BPMS چیست و چه کاربردی دارد؟

جدا از داشتن عملیات های داخلی برای مدیریت شرکت نرم افزار مدیریت کارهای شرکت اجازه ساخت فرم های مخصوص BPMS را نیز در اختیار شما قرار می دهد. با استفاده از این فرم ساز شما می توانید فرم های رایج شرکت خود را به صورت الکترونیکی طراحی کنید.

توجه داشته باشید که این مسئله برای شرکت های خیلی بزرگ اهمیت زیادی دارد. زمانی که شرکت شما رشد پیدا کند و به مراحل بالا تر وارد شود استفاده از یک سری ابزار های خاص و ویژه در جهت اتوماتیک کردن و الکترونیکی کردن برخی از فعالیت ها به یک ضرورت تبدیل می شود. ساخت فرم و توزیع آن یک پروسه پیچیده و نسبتا طولانی در شرکت ها است.

با استفاده از نرم افزار BPMS شما می توانید به راحتی این پروسه سخت و زمان بر را به یک پروسه سر راست تبدیل کنید. شما می توانید فرم های سازمانی خود را به راحتی با چند کلیک الکترونیکی کنید. این مسئله خطا های انسانی را کاهش داده و می تواند درخواست مراجعه کنندگان را نیز راحت تر بررسی کند. فرم ساز الکترونیکی و آماده شده توسط این نرم افزار موارد مختلفی را در خود جای داده است.

سامانه مدیریت کارهای شرکت
سامانه مدیریت کارهای شرکت

درباره نحوه کار نرم افزار گردش کار BPMS

دومین قابلیت به کار رفته در یک نرم افزار مدیریت کارهای شرکت مربوط به بررسی گردش کار است. همانطور که در قسمت های قبل تر هم به این مسئله اشاره کردیم این نرم افزار به گونه ای طراحی شده که بتواند به صورت کلی همه فرآیند های به کار گرفته شده در شرکت را آنالیز و راه حل مناسبی برای بهبود وضعیت آنها ارائه کند.

بررسی گردش کار و بهینه سازی آن را می توان به عنوان یکی از مهم ترین و کلیدی ترین قابلیت های به کار رفته در این نرم افزار شناسایی کرد. این دستگاه از ابزار های مربوط به هوش مصنوعی استفاده می کند تا گردش کار را آنالیز کند.

سپس نرم افزار BPMS با ارائه گزارش دقیق و مفصل روند گردش کار را به اطلاع مدیران خواهد رساند. استفاده از این قابلیت به شما کمک می کند تا مشکلات و فرآیند های اضافی به کار رفته در کار شرکت را به صورت اختصاصی آنالیز کنید. توجه داشته باشید که نرم افزار گردش کار BPMS به اطلاعات دقیق و مفید نیاز دارد تا بتواند عملکرد خوب و مناسبی را در اختیار شما قرار دهد. صحت اطلاعات ورودی در این زمینه می تواند نتیجه نهایی را تحت تاثیر خود قرار دهد. شما حتی میتوانید از چندین امضا برای مدیریت این نرم افزار یا پرینت فرم ها و ابزار های مختلف استفاده کنید.

برای نصب و راه اندازی انواع نرم افزار سیستم ساز BPMS همین الان با نادین سافت تماس بگیرید.

مدیریت فرآیندهای کاری شرکت به کمک نرم افزار BPMS

مدیریت فرآیند های کاری پروسه ساده ای نیست. دیگر همه ما می دانیم که مدیریت یک شرکت بدون استفاده از سیستم های هوشمند به مسئله ای سخت و طاقت فرسا تبدیل شده است. برای مدیریت بهتر فرآیند های به کار گرفته شده در یک سازمان استفاده از نرم افزار مدیریت کارهای شرکت یا همان BPMS اهمیت زیادی پیدا کرده است. توجه داشته باشید که امروزه تیم های زیادی در زمینه توسعه نرم افزار و ساخت این محصول فعالیت می کنند. اگر شما به دنبال دریافت بیشترین بهره وری ممکن از این نرم افزار مدیریت فرآیند کسب و کار هستید حتما باید از خدمات بهترین و قوی ترین تیم های فعال در زمینه ساخت نرم افزار مدیریت فرآیند های کاری استفاده کنید.

در غیر این صورت با مشکلات جدی مواجه خواهید شد. نرم افزار های طراحی شده توسط شرکت های معتبر و فعال در حوزه BPMS مانند نادین سافت به علت داشتن کیفیت ساخت بالا و قدرت عملکردی فوق العاده امروزه بسیار کاربردی و مورد استفاده هستند. داشتن امکانات اختصاصی، طراحی سبک و ساده و هوشمندسازی به عنوان مهم ترین ویژگی این نرم افزارها محسوب می شوند.

سیستم مدیریت کارهای شرکت
سیستم مدیریت کارهای شرکت

BPMS، نرم افزار مدیریت وظایف کارکنان شرکت

آخرین ویژگی مهم نرم افزار مدیریت کارهای شرکت مدیریت وظایف کارکنان است. در هر شرکت کارکنان یک سری وظایف خاصی را برعهده دارند. برخی از افراد وظایف مهم تری داشته و برخی هم وظایف ساده تری دارند. در هر صورت فرقی نمی کند که تعداد وظایف چقدر بوده یا اینکه این وظایف چقدر اهمیت دارند.

با استفاده از نرم افزار مدیریت وظایف کارکنان شما خیلی راحت و بدون هیچ مشکل خاصی می توانید وظایف مربوط به هر کارمند خود را مشاهده و آن را تغییر دهید. این مسئله به الکترونیکی کردن شرکت و حذف پروسه های زمانبر کمک زیادی می کند. با اینکه نرم افزار های زیادی این قابلیت را ندارند نرم افزار BPMS نادین سافت به راحتی قابلیت مدیریت وظایف را در خود جای داده است.

سیستم مدیریت شرکت
سیستم مدیریت شرکت

پیاده سازی و طراحی نرم افزار BPMS توسط تیم متخصص نادین سافت

نادین سافت یکی از شرکت های پیشرو در زمینه طراحی و تولید انواع سامانه مدیریت فرآیند کسب و کار BPMS بر اساس نیاز مشتری و به صورت سفارشی است. نادین سافت پاسخ‌گوی انواع نیازهای شما با طراحی و پیاده‌سازی سامانه‌های نرم‌افزاری خواهد بود تا شاهد افزایش بهره‌وری، کیفیت و لذت کار در شرکت‌ها و سازمان‌تان باشید.

از جمله قابلیت های نرم افزار سیستم ساز BPMS نادین سافت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت ایجاد فرم های جدید
  • قابلیت تغییر فرم های موجود
  • امکان ساخت فیلد های جدید و ایجاد ارتباط بین ماژول های مختلف سیستم
  • قابلیت تعریف فرآیند های کاری خودتان با خصوصیات و ویژگیهای مورد نظرتان در سیستم
  • ساده‌سازی و زیباسازی فرآیندها در راستای نیاز کارفرما
  • یکپارچه‌سازی و انطباق با سامانه‌های موجود در سازمان
  • امکان استفاده از سیستم تایید هویت داخلی سازمان
  • پیاده‌سازی و اجرا سامانه مدیریت فرآیند های کسب و کار فارغ از نوع سیستم عامل و پایگاه داده
  • مقیاس‌پذیری سامانه‌ها بر اساس تعداد بالای کاربران و حجم زیاد تراکنش‌ها
  • سرعت زیاد توسعه به همراه امنیت بسیار بالا محصول

دقت کنید که برخی از شرکت های نرم افزاری، اقدام به توسعه نرم افزارهای مدیریت جریان کار (WFMS) می کنند و آن را به جای نرم افزاری مدیریت فرآیند (BPMS) به شما ارائه می کنند، در حالی که بین سیستم های BPMS و سیستم های WFMS تفاوت های زیادی وجود دارد!

برای نصب و راه اندازی انواع نرم افزار سیستم ساز BPMS همین الان با نادین سافت تماس بگیرید.

جمع بندی

نرم افزار مدیریت کارهای شرکت یک نیاز ضروری برای مجموعه هایی است که می خواهند جمع آوری، مدیریت اطلاعات و تحلیل داده‌هایشان را به راحتی انجام داده و ارزش آفرینی کنند و همین عامل باعث پیشی گرفتن آنها از رقبایشان می‌شود. در شرکت ها و کسب و کارهای بزرگ و کوچک پراکندگی داده‌ها، ناهمگنی و ناکاملی، حجم بالا و امنیت داده‌ها از چالش‌های همیشگی است. اگر می خواهید با تکیه بر تجربیات و تکنولوژی‌های روز، راهکارهای جامع و مطمئنی را برای شما فراهم کنیم تا با آسودگی خاطر از سد چالش های عدم یکپارچگی، مدیریت، حفظ و استفاده اطلاعات گذر کنید با نادین سافت همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

پیاده سازی فرآیندهای سازمانی و 7 مرحله اصلی آن

سامانه مدیریت سازمان و ۱۳ قابلیت ویژه آن

پرتال سازمانی (EIP) چیست؟ کاربرد و ویژگی های آن برای سازمان ها

طراحی نرم افزار تحت وب سازمانی – نادین سافت

مقالات پیشنهادی