مدت زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

همه چیز درباره برنامه نویسی با گوشی

برنامه نویسی با گوشی چیست؟ اگر شما هم به سرتان خطور کرده باشد که برنامه نویسی را از ساخت اپلیکیشن هایی برای موبایل خود شروع کنید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در مقالات پیشین نادین سافت درباره برنامه نویسی اندروید چیست؟ و جاوا چیست؟ ۸ ویژگی مهم آن برای برنامه نویسی صحبت کردیم. اگر می خواهید اطلاعات ارزشمندی درباره برنامه نویسی با گوشی کسب کنید مطالعه این مقاله کاربردی و مفید را از دست ندهید.

برنامه نویسی با گوشی
برنامه نویسی با گوشی

برنامه نویسی با گوشی چیست؟

سوالی که در ابتدا برایتان پیش می آید این است که برنامه نویسی با گوشی چیست؟ برنامه نویسی با موبایل درباره همه انواع برنامه نویسی یا توسعه دادن آن برای همه دستگاه های قابل حمل قابل بیان است.

این مدل از برنامه نویسی برای ساختن برنامه برای گوشی های تلفن همراه، تبلت ها، ساعت های هوشمند و همه انواع دیگر گجت های پوشیدنی که نوعی از سیستم های عامل را اجرا میکنند قابل استفاده است.

چرا برنامه نویسی با گوشی خاص است؟

به طور کلی یکی از جذاب ترین قسمت های توسعه نرم افزار مربوط به برنامه نویسی با گوشی است.

برنامه نویسی با گوشی یک فرصت بسیار طلایی و فوق العاده برای تیم های توسعه دهنده انفرادی است که بتوانند اپلیکیشن های واقعی، قابل استفاده و به درد بخور را در یک بازه زمانی کوتاه تولید کنند. برنامه نویسی با گوشی در واقع یک فرصت کارآفرینی را برای شما به وجود می آورد. بنابراین میتوان گفت که برنامه نویسی با گوشی بسیار قابل دسترس است زیرا اپلیکیشن های موبایل معمولا” کوچک و منحصر به فرد هستند.

اگر به دنیای بازی ها هم توجه کنید می بینید که بازی های موبایل میتوانند ما را به دنیای ساده تری که قبل از به وجود آمدن گرافیک های سه بعدی و پایگاه های بزرگ کد وجود داشت برگردانند.

برنامه نویسی با گوشی در واقع موارد بیشتری از یک فرصت را برای ساختن اپلیکیشن های شخصی پیش روی شما خواهد گذاشت. در واقع با اطمینان میتوان گفت که آینده توسعه دهندگی به همین سمت در حال حرکت است. زیرا موبایل ها دارند روز به روز قسمت های بیشتری از زندگی ما را اشغال میکنند. شما به راحتی میتوانید به یک توسعه دهنده موبایل تبدیل شوید که اپلیکیشن تولید میکند و یا برای کمپانی های دیگر مشغول به کار است.

اصلی ترین پلتفرم های برنامه نویسی با گوشی

از زمانی که کامپیوتر ها اختراع شدند تنها تعداد کمی پلتفرم مجزا برای برنامه نویسی با گوشی وجود داشته است. تا همین اواخر نیز توسعه اپلیکیشن ها چندان مورد توجه قرار نگرفته بود و هیچگونه پلتفرم جامعی برای آن موجود نبود. با معرفی آیفون در سال 2007 این شرایط تغییر کرد. بنابراین میتوان گفت که معرفی آیفون باعث شد بازار برنامه نویسی با گوشی رونق زیادی پیدا کند. به این ترتیب بازار پر رونقی برای برنامه نویسی موبایل ساخته می شود.

در ادامه داستان برنامه نویسی موبایل باید بگوئیم که ابتدا Windows CE به بازار معرفی شد و بسیار خوب هم به نظر میرسید. Windows CE نتوانست مسیر درستی را در بازار برنامه نویسی با گوشی پیش ببرد. پس از آن Blackberry وارد بازار شد و قصد داشت که دنیا را تصرف کند شاید هم برای مدت کمی موفق به انجام این کار شد.

به طور کلی وقتی در زمینه پلتفرم های توسعه اپلیکیشنهای موبایل صحبت می کنیم میتوانیم از iOS را به عنوان غول مرحله آخر معرفی کنیم. در واقع iOS پلتفرمی بود که توانست برنامه نویسی موبایل را به عصر جدید بیاورد و مفهوم کاملی از این که دستگاه های موبایلی چگونه باید باشند را به کاربران انتقال دهد. بنابراین پلتفرمهای توسعه اپلیکیشن موبایل نقش مهمی در گسترش برنامه نویسی با گوشی دارند.

اگر از مطالعه این مقاله کاربردی و مفید لذت بردید توصیه می کنیم مطالعه مقالات بلاگ ما را در زمینه انواع زبانهای برنامه نویسی نیز مطالعه کنید:

برنامه نویسی پایتون چیست؟

برنامه نویسی وب چیست؟

برنامه نویسی هوش مصنوعی چیست؟

بهترین زبان برنامه نویسی در ایران

جمع بندی

برنامه نویسی موبایل مزایای زیادی دارد. یکی از مزیت های اصلی آن این است که تمامی کاربران و توسعه دهندگان می توانند از آن استفاده کنند. با توجه به انعطاف پذیری بالایی که برنامه نویسی اندروید دارد شما می توانید در دستگاه های دیگر مانند تبلت ها و سایر دستگاه های هوشمند هم از آن استفاده کنید. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات ارزشمندی درباره برنامه نویسی با گوشی کسب کرده باشید. برای اطلاع از انواع زبانهای برنامه نویسی مثل همیشه همراه نادین سافت باشید.

مقالات پیشنهادی