مدت زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت کسب و کار سازمان ها چیست؟

کاربرد هوش مصنوعی در طول سال های گذشته، به سرعت در محل کار و در بخش های مختلف فرآیندهای سازمانی گسترش یافته است. در این مطلب از نادین سافت به بررسی کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت فرآیندهای سازمانی و 4 چالش آن پرداخته ایم.

کاربرد هوش مصنوعی

کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت سازمانی و چالش های آن

کاربرد هوش مصنوعی در سازمان و کسب و کارها به طور فزاینده‌ای در حال گسترش است. هوش مصنوعی در حال حاضر در طیف گسترده‌ای از زمینه‌ها از جمله برنامه‌ریزی و تدارکات، پردازش زبان (ترجمه، تفسیر، و غیره)، تشخیص و مشاهده تصاویر و بازیابی اطلاعات استفاده می‌شود. 4 چالش عمده برای کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت سازمانها و کسب و کارهایی که هوش مصنوعی را پیاده‌سازی می‌کنند، شناسایی شده اند.

برای مشاوره در رابطه با خدمات هوش مصنوعی همین الان با نادین سافت تماس بگیرید.

1. سازماندهی داده‌ها

داده ها بلوک اصلی ساختمان هوش مصنوعی هستند. سازمان هایی که به دنبال توسعه هوش مصنوعی هستند باید با پرسیدن اینکه به چه نوع و چه مقدار داده برای توسعه و آموزش سیستم هوش مصنوعی نیاز دارند، شروع کنند. توسعه دهندگان فنی ملزم به ساخت مجموعه داده خواهند بود، اما مدیران باید نسبت به انواع داده های مورد نیاز و پیامدهایی که می تواند برای سازمان آنها داشته باشد آگاه باشند و فکر کنند.

2. اعتبار سنجی هوش مصنوعی

در این مرحله از کاربرد هوش مصنوعی، بسیاری از سازمان‌ها برای آزمایش و اعتبارسنجی سیستم‌ به توسعه‌دهندگان تکیه می‌کنند. زیرا یک سیستم را می توان به خوبی ایجاد کرد و نتایج را با میزان موفقیت بالا پیش بینی نمود اما ممکن است در یک سازمان برای مدیریت فرآیندهای سازمانی غیرقابل استفاده باشد.

3. سازماندهی برای معاملات الگوریتمی

هنگامی که سیستم هوش مصنوعی آزمایش و تایید شده است به این معنی نیست که می تواند به طور خودکار در یک سازمان راه اندازی شود. کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت سازمان ها به یک کارگزار الگوریتمی نیاز دارند که در واقع پل ارتباطی بین سیستم هوش مصنوعی و کاربر است.

4. سازماندهی تغییرات ایجاد شده در سازمان

در واقع هوش مصنوعی دانش جدیدی را برای یک سازمان فراهم می کند. هنگامی که این دانش جدید در یک سازمان پیاده سازی می‌شود باعث ایجاد تغییرات غیر منتظره در کار خواهد شد. این مسئله بسیار مهم است که سازمان ها، منابع انسانی خود را برای همکاری موثر با این ابزارها و تغییرات آماده کنند.

کاربرد هوش مصنوعی

کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت سازمانی و 3 توصیه برای استفاده از آن

1. توجه به فرآیندهای تغییر اجتماعی

به طور کلی کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت فرآیندهای سازمانی باید به عنوان یک فرآیند تغییر سازمانی تلقی شود و در واقع فناوری باید متناسب با نیازهای فرآیندهای کاری باشد.

2. توجه به ملاحظات اخلاقی

مدیران سازمان ها باید در مورد ملاحظات اخلاقی و قابلیت توضیح سیستم های هوش مصنوعی و مفروضات اساسی آنها آگاهی کامل داشته باشند.

یک مدیر آگاه تیمی متخصص برای معرفی و مدیریت هوشمندانه با استفاده از هوش مصنوعی ایجاد می کند. در واقع مدیران سازمان ها باید همواره از خود بپرسند، صرف نظر از اینکه در کدام مرحله از مدیریت هوشمندانه سازمان خود هستند: آیا آگاهی کامل در مورد کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت فرآیندهای سازمانی خود دارند؟

3. توجه به سه زمینه اصلی از سیستم های یادگیری ماشین

به طور کلی سه زمینه اصلی از سیستم‌های یادگیری ماشین وجود دارند که امکان تمایز بین انواع مختلف یادگیری را فراهم می‌کنند. این زمینه ها شامل سیستم یادگیری تحت نظارت، سیستم یادگیری بدون نظارت و سیستم یادگیری تقویتی هستند.

خدمات نادین سافت در راستای هوش مصنوعی و مدیریت سازمان شما

در تمام کسب کار، فعالیت های تکراری بسیاری وجود دارد که با ادغام هوش مصنوعی با سامانه های مجموعه میتوان باعث افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه ها و افزایش سرعت خدمت رسانی شود. نادین سافت با استفاده از راهکارهای خلاقانه، بستری برای بهره برداری شما از این تکنولوژی فراهم میکند.

امکانات و ویژگی ها:

  • استخراج فرآیندهای موجود و بسترسازی برای تحلیل مراحل و یادگیری ماشین
  • هوشمند سازی سامانه ها به منظور خطا یابی خودکار
  • افزایش لذت کاربری با استفاده از انطباق هوشمند با نیاز خاص کاربر
  • یادگیری فرآیندهای مجموعه و امکان خودکار سازی بسیاری از مراحل
  • کاهش هزینه ها و افزایش بهره‌وری
  • ایجاد راه حل های خلاقانه با به روزترین تکنولوژی‌های دنیا

برای مشاوره در رابطه با خدمات هوش مصنوعی همین الان با نادین سافت تماس بگیرید.

جمع بندی

در این مقاله 4 چالش اساسی که برای کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت فرآیندهای سازمانی وجود دارند را شرح دادیم. اگر میخواهید در مورد کاربردهای مختلف هوش مصنوعی در سازمانها و کسب و کارها بیشتر بدانید همراه نادین سافت باشید.

بیشتر بخوانید:

هوش مصنوعی در سازمان ها

همه چیز درباره راه اندازی داشبورد هوش تجاری سازمانی

BI چیست؟ نحوه طراحی سامانه هوشمند BI

نرم افزار سازمانی چیست؟ معرفی 7 نرم افزار سازمانی مهم و کاربردی برای شرکت شما

BPMS بهترین نرم افزار مدیریت کارهای شرکت

مقالات پیشنهادی