مدت زمان تقریبی مطالعه: 20 دقیقه

سیستم مدیریت محتوا (cms) چیست؟ 9 دلیل که هر کسب و کاری به آن نیاز دارد

سیستم مدیریت محتوا (cms) یک نرم افزار کاربردی است که کاربران را قادر می سازد تا محتوای دیجیتال را ایجاد، ویرایش، اشتراک گذاری، انتشار و ذخیره کنند. سیستم مدیریت محتوا (CMS) معمولا برای مدیریت محتوای سازمانی (ECM) و مدیریت محتوای وب (WCM) استفاده می شود.

طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوا اختصاصی و خرید cms اختصاصی از طریق شرکت طراحی سایت cms اختصاصی به راحتی انجام می شود. اگر طراحی سایت اختصاصی و طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوا (CMS) دغدغه شماست پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

اگر می خواهید بدانید که یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) چگونه کار می کند و چگونه از آن استفاده می شود؟ و در نهایت به پاسخ این سوال برسید که چرا امروزه هر سازمان و کسب و کاری به یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) نیاز دارد تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

سیستم مدیریت محتوا (cms)
سیستم مدیریت محتوا (CMS)

امروزه هر کسب و کاری نیاز به معرفی خدمات، محصولات و ویژگیهای خاص خود در اینترنت و از طریق وب سایت ها دارد. سیستم مدیریت محتوا (CMS) برای موفقیت شما در مسیر معرفی کسب و کارتان ضروری هستند.

سیستم مدیریت محتوا (CMS) برای موفقیت اکثر قریب به اتفاق وب سایت ها و اینترانت ها (شبکه های داخلی) حیاتی است. با این وجود هنوز بسیاری از سازمان ها و شرکت ها با این تکنولوژی آشنایی کافی ندارند. در این مقاله به سوالات زیر پاسخ می دهیم.

1- سیستم مدیریت محتوا (CMS) چیست؟

2- تفاوت بین CMS، ECM و WCMS چیست؟

3- ویژگی های سیستم مدیریت محتوا (CMS)

4- مزایای استفاده از سیستم مدیریت محتوا (CMS)

5- چگونه بهترین CMS را برای وب سایت خود انتخاب کنیم؟

6- چگونگی انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) مناسب

7- چرا باید از سیستم مدیریت محتوا (CMS) استفاده کنیم؟

8- سیستم مدیریت محتوا (CMS) چه کاری برای شما انجام می دهد؟

9- مزایای کلیدی استفاده از سیستم های مدیریت محتوا برای کسب و کارهای کوچک چیست؟

10- چگونه یک سیستم مدیریت محتوا برای مشاغل کوچک انتخاب کنیم؟

11- ویژگیهای کلیدی سیستم های مدیریت محتوا (CMS) چیست؟

12- سیستم مدیریت محتوا (CMS) و بازاریابی محتوایی

سیستم مدیریت محتوا (CMS) چیست؟

سیستم مدیریت محتوا (CMS) به عنوان سیستمی است که برای مدیریت ساده محتوای وب سایت شما بکار می رود. یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) در واقع یک رابط کاربری گرافیکی با ابزارهایی برای ایجاد، ویرایش و انتشار محتوای وب بدون نیاز به نوشتن کد از ابتدا فراهم می کند.

یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) دارای دو جزء است:

1- برنامه مدیریت محتوا (CMA)

2- برنامه کاربردی تحویل محتوا (CDA)

برنامه مدیریت محتوا (CMA) یک رابط کاربری گرافیکی است که کاربران را قادر می سازد بدون دانش HTML محتوا را از یک وب سایت طراحی، ایجاد، اصلاح و حذف کنند. برنامه کاربردی تحویل محتوا (CDA) خدمات پشتیبانی را ارائه می دهد که از مدیریت و تحویل محتوا پس از ایجاد محتوا در CMA پشتیبانی می کند.

علاوه بر این از سیستم ساز BPMS هم می توانید به عنوان ابزاری برای اجرای متدولوژی مدیریت برای بهبود فرآیندهای تجاری سازمان و کسب و کارتان از طریق شناسایی، مدل‌سازی، اتوماسیون، تحلیل و اندازه‌گیری عملکرد استفاده کنید.

تفاوت بین CMS، ECM و WCMS چیست؟

یک CMS، ECM و WCMS همگی محتوا را مدیریت می کنند اما تفاوت هایی بین آنها وجود دارد: سیستم مدیریت محتوا (CMS) پیشرو سیستم ECM است. سیستم مدیریت محتوا (CMS) مکانی برای ایجاد، مدیریت و ذخیره محتوای دیجیتال است و با محتوای ساختاریافته مانند اسناد و سوابق پایگاه داده سر و کار دارد.

یک سیستم مدیریت محتوای سازمانی، محتوای ساختاریافته و بدون ساختار را مدیریت می کند. این شامل نرم افزار، استراتژی و امنیت برای مدیریت موثر محتوا است. یک سیستم مدیریت محتوای وب شبیه به یک سیستم ECM است، اما عامل متمایز کننده این است که WCMS برای محتوای وب است مانند صفحات محصول در وب سایت های تجارت الکترونیک. این شامل یک ابزار انتشار است و امکان اشتراک محتوا را فراهم می کند.

cms اختصاصی
cms اختصاصی

ویژگی های سیستم مدیریت محتوا (CMS)

ویژگی‌های سیستم مدیریت محتوا (CMS) می‌تواند متفاوت باشد اما عملکردهای اصلی آن عبارتند از:

1- نمایه سازی بصری

2- جستجو و بازیابی

این ویژگی‌ها همه داده‌ها را برای دسترسی آسان از طریق جستجو فهرست‌بندی می‌کنند و کاربران را قادر می‌سازند تا بر اساس ویژگی‌هایی مانند تاریخ انتشار، کلمات کلیدی یا نویسنده جستجو کنند.


مدیریت فرمت به تبدیل اسناد کاغذی اسکن شده و اسناد الکترونیکی قدیمی به اسناد HTML یا PDF کمک می کند.
ویژگی های تجدید نظر امکان به روز رسانی و ویرایش محتوا را پس از انتشار اولیه فراهم می کند. کنترل بازبینی همچنین تغییراتی که افراد در فایل‌ها ایجاد می‌کنند را ردیابی می‌ نماید.


انتشار به عنوان قابلیتی است که به افراد این امکان را می‌دهد تا از یک الگو یا مجموعه‌ای از الگوهای مورد تأیید سازمان برای ایجاد و اصلاح محتوا استفاده کنند.


سیستم مدیریت محتوا (CMS) همچنین ممکن است ابزارهایی برای شخصی سازی یا بازاریابی ارائه دهد. بازاریابی توانایی یک وب سایت را برای تنظیم محتوا و تبلیغات خود با ویژگی های خاص برای کاربران و با استفاده از اطلاعاتی که به کاربران ارائه می دهد فراهم می کند.

بگذارید با یک مثال ساده این ویژگی را برای شما به راحتی توضیح دهم. به عنوان مثال اگر کاربر دوربین های دیجیتال را در موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل جستجو کند، بنرهای تبلیغاتی ممکن است به جای کسب و کارهایی که محصولات باغبانی می فروشند دوربین های دیجیتال را به فروش برسانند. علاوه بر این نرم افزارهای تحت وب نیز با استفاده از اسکریپت های سمت سرور (زبان های اسکریپت نویسی مانند PHP و ASP)، اطلاعات را بازیابی و ذخیره می کنند.

مطلب مرتبط: چرا باید از CMS استفاده کنید؟ 8 مزیت اصلی آن

سایر ویژگی های سیستم مدیریت محتوا (CMS) محبوب عبارتند از:

1- آدرس های اینترنتی مناسب بهینه سازی موتور جستجو

2- یکپارچه سازی به صورت آنلاین

3- ایجاد تابلوهای بحث

4- ارائه سیستم های مجوز و امنیت گروه

5- پشتیبانی کامل از قالب های قابل تنظیم

6- رویه‌های نصب و نسخه‌سازی آسان

7- ارائه پنل مدیریت با پشتیبانی از چندین زبان

8- نصب با حداقل نیازهای سرور

9- مدیریت فایل یکپارچه

10- گزارش های حسابرسی یکپارچه

سیستم مدیریت محتوا اختصاصی
سیستم مدیریت محتوا اختصاصی

9 مزیت استفاده از سیستم مدیریت محتوا (CMS) برای سازمان ها و کسب و کارها

استفاده از سیستم مدیریت محتوا چندین مزیت دارد، از جمله:

1- سهولت استفاده

با توجه به رابط کاربری گرافیکی حتی کسانی که دانش فنی محدودی دارند نیز می توانند از این نرم افزار استفاده کنند.

2- جستجوی آسان

برای اطلاعات یک عملکرد جستجوی داخلی به کاربران این امکان را می‌دهد تا آنچه را که جستجو می‌کنند وارد کنند و فهرستی از موارد را به آن‌ها برگردانند بسیار شبیه به موتور جستجوی Google. پورتال های سازمانی نیز برای مدیریت محتوا و توزیع محتوا طراحی شده اند.

3- مدیریت محتوای آسان

نه تنها تولید محتوا آسان است بلکه حذف محتوا نیز آسان است. یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) لغو انتشار محتوا را برای به روز نگه داشتن وب سایت ها آسان می کند.

4- از هر جایی قابل دسترسی است. یک CMS می‌تواند مبتنی بر ابر یا در محل باشد اما کاربران می‌توانند با دستگاهی که به اینترنت متصل است از هر کجا به محتوا دسترسی داشته باشند.

5- چندین کاربر به صورت همزمان می توانند بر روی آن کار کنند.

6- یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) مدیریت مجوزهای انتشار را آسان می کند.

7- به روز رسانی محتوای فوری یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) به کاربران این امکان را می دهد تا محتوا را در زمان واقعی مدیریت و به روز کنند بدون نیاز به انتظار کشیدن برای توسعه دهنده.

8- مقیاس پذیری راحت و آسان

یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) به کسب و کارها کمک می کند تا بدون نیاز به توسعه دهنده، صفحات جدید وب را با رشد کسب و کار خود اضافه کنند.

9- به روز رسانی آسان

تیم های توسعه می توانند به روز رسانی ها را تنها با چند کلیک انجام دهند.

چگونه بهترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) را برای وب سایت خود انتخاب کنیم؟

تقریباً هیچ محدودیتی برای عواملی که باید قبل از تصمیم گیری یک سازمان برای سرمایه گذاری در سیستم مدیریت محتوا (CMS) در نظر گرفته شود وجود ندارد. چند قابلیت اساسی وجود دارد که همیشه باید به دنبال آنها باشید، مانند رابط ویرایشگر با استفاده آسان و قابلیت‌های جستجوی هوشمند. با این حال برای برخی از سازمان ها نرم افزاری که استفاده می کنند به نیازهای خاص تری بستگی دارد.

به عنوان مثال اندازه و پراکندگی جغرافیایی سازمان را در نظر بگیرید. مدیر سیستم مدیریت محتوا (CMS) باید بداند که چند نفر از برنامه استفاده خواهند کرد؟ اینکه آیا سیستم مدیریت محتوا (CMS) به پشتیبانی چند زبانه نیاز دارد؟

همچنین در نظر گرفتن سطح کنترلی که هم مدیران و هم کاربران نهایی در هنگام استفاده از سیستم مدیریت محتوا (CMS) خواهند داشت مهم است. سازمان ها همچنین باید تنوع فرم های داده الکترونیکی را که استفاده می کنند در نظر بگیرند. همه انواع محتوای دیجیتال باید به راحتی ایندکس شوند.

کاملا بدیهی است که امروزه به کار گیریِ سیستم مدیریت محتوا (CMS) و استفاده از مصورسازی داده‌ها به منظور تجزیه و تحلیل عملکرد سازمان ها و کسب و کارها ضرورت است نه یک انتخاب!

طراحی سایت با مدیریت محتوا
طراحی سایت با مدیریت محتوا

چگونگی انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) مناسب

در اینجا چند دستورالعمل اضافی برای انتخاب سیستم مدیریت محتوا (CMS) مناسب آورده شده است:

1- از کارمندان و مدیران اطلاعات دریافت کنید. این مهم است که بدانید چه کسانی و برای چه چیزی از این سیستم مدیریت محتوا (CMS) جدید استفاده خواهند کرد.

2- کسب و کارها باید تیم بازاریابی، مدیر ارشد محتوا، کارکنان فناوری اطلاعات و دیگران را درگیر کنند. نیازهای فعلی و آتی کسب و کار را ارزیابی کنید. یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) باید نیازهای فعلی یک سازمان و هر گونه طرح تجاری آینده را برطرف کند.

ملاحظات شامل این است که آیا سیستم با پشتیبانی فناوری فعلی کسب و کار ادغام خواهد شد یا خیر و اینکه آیا سیستم مدیریت محتوا (CMS) دارای ویژگی های آینده نگر مانند API های RESTful است یا خیر.

3- گزینه های تحقیق کسب‌وکارها باید فهرست کوتاهی از نرم‌افزاری ایجاد کنند که نیازهای آن‌ها را برآورده کنند و درباره این گزینه‌ها بیاموزند. این شامل صحبت با کاربرانی است که موارد استفاده مشابهی دارند تا از تجربیات آن‌ها مطلع شوند.

4- یک درخواست برای پیشنهاد خود بنویسید. این به فروشندگان این فرصت را می دهد تا نیازهای یک کسب و کار را برطرف کنند و توضیح دهند که چرا می توانند نرم افزار مناسبی را برای کار ارائه دهند. پاسخ های فروشنده را ارزیابی کنید کسب و کارها باید عملکرد، آموزش و پشتیبانی که هر فروشنده ارائه می دهد را در نظر بگیرند.

5- دموها به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهند که بفهمند هر سیستم چگونه کار می‌کند و چه ادغام‌هایی را ارائه می‌دهند.

مطلب مرتبط: DMS (سیستم مدیریت اسناد) و 4 ویژگی برتر آن

نمونه هایی از سیستم مدیریت محتوا (CMS)

بسیاری از CMS های رایگان و مبتنی بر اشتراک برای استفاده شخصی و سازمانی در دسترس هستند. در اینجا چند نمونه از ارائه دهندگان سیستم مدیریت محتوا محبوب تر برای شما آورده شده است:

1- جوملا

جوملا یک سیستم مدیریت محتوای وب رایگان و منبع باز است که بر روی یک چارچوب MVC ساخته شده است. جوملا به زبان اسکریپت PHP نوشته شده است و ویژگی هایی مانند ذخیره سازی، فیدهای RSS، پست های وبلاگ، جستجو و پشتیبانی از ترجمه زبان را ارائه می دهد.

2- وردپرس

این یکی دیگر از WCMS های رایگان و منبع باز مبتنی بر PHP و MySQL است. کسب‌وکارها می‌توانند از وردپرس در فضای ابری استفاده کنند یا آن را روی یک رایانه محلی مستقر کنند تا به عنوان وب سرور خود عمل کنند. این نرم افزار قابل تنظیم بوده و دارای تم ها و افزونه های وردپرس زیادی است. همچنین یک پلت فرم وبلاگ نویسی محبوب می باشد.

3- سیستم مدیریت محتوا Backdrop

Backdrop یک CMS رایگان و منبع باز است که بخشی از پروژه دروپال است و سیستم مدیریت محتوا (CMS) مقرون به صرفه ای را برای سازمان های کوچک و متوسط ​​فراهم می کند.

Backdrop به تنهایی ابتدایی ترین ویژگی های مدیریت محتوای وب را ارائه می دهد اما می توان آن را با کمک ماژول های مختلف گسترش داد.

4- Wix

این سیستم مدیریت محتوا (CMS) برنامه های رایگان و پولی را ارائه می دهد. ویژگی‌ها شامل ابزارهای همکاری تیمی، امنیت در سطح سازمانی، صدها قالب طراحی و امکان افزودن کد سفارشی است. Wix همچنین پشتیبانی 24/7 مشتری را ارائه می دهد.

5- سیستم مدیریت محتوا HubSpot

این CMS پولی دارای صفحه ساز کشیدن و رها کردن، توصیه های SEO و تم های وب سایت است. پلتفرم رایگان CRM HubSpot نیز در هر بسته CMS گنجانده شده است که به کاربران این امکان را می دهد تا مشتریان و محتوا را همزمان پیگیری کنند.

6- ماگنولیا

ماگنولیا یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) منبع باز و بدون هد است که امکان ادغام با چندین فناوری بازاریابی از جمله سیستم های CRM، تجزیه و تحلیل و ابزارهای اتوماسیون بازاریابی را فراهم می کند. این ویژگی ها عبارتند از شخصی سازی و بهینه سازی و مدیریت دارایی دیجیتال.

طراحی سایت اختصاصی
طراحی سایت اختصاصی

چرا باید از سیستم مدیریت محتوا (CMS) استفاده کنیم؟

ایجاد یک وب سایت در گذشته کار سختی بود. برای نوشتن کد به مهارت‌هایی نیاز داشتید و به مجموعه‌ای دیگر از مهارت‌ها برای ایجاد محتوای جذاب نیاز داشتید.

سپس سیستم های مدیریت محتوا (CMS) آمدند. آنها به طور کامل نحوه مدیریت محتوای آنلاین را تغییر دادند.

به دلیل سیستم مدیریت محتوا (CMS) ایجاد یک وب سایت اکنون به آسانی ایجاد یک حساب کاربری و کنار هم قرار دادن چند ماژول از طریق ویرایشگر کشیدن و رها کردن است. اکثر سیستم‌های مدیریت محتوا به شما اجازه می‌دهند یک وب‌سایت زیبا و کارآمد را بدون دانستن نحوه نوشتن یک کد ایجاد کنید.

سیستم مدیریت محتوا (CMS) قدرت شگفت انگیزی را در دستان افراد قرار داده است و به آنها اجازه می دهد خالقان قلمرو آنلاین خود باشند.

توصیه می کنیم که سیستم های مدیریت محتوا (CMS) را برای ایجاد، مدیریت و اصلاح محتوای وب سایت کاربر پسند کاوش کنید. در اینجا بهترین CMS برای کسب و کارهای کوچک و آژانس های بازاریابی دیجیتال آورده شده است.

اگر می خواهید پاسخ این سوال را بیابید که چرا پورتال سازمانی نیاز امروز سازمان هاست بر روی لینک زیر کلیک کنید:

پورتال سازمانی چیست؟ پورتال سازمانی؛ یک انتخاب یا ضرورت برای سازمانها

سیستم مدیریت محتوا (CMS) چه کاری برای شما انجام می دهد؟

چه قصد ایجاد یک وب سایت یا بهبود تجربیات دیجیتال موجود را دارید ممکن است برای مدیریت محتوای وب نیاز به یک سیستم مدیریت محتوای عالی (CMS) داشته باشید.

یافتن بهترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) برای مشاغل کوچک که به تمام نیازهای شما پاسخ می دهد می تواند دشوار باشد زیرا گزینه های متعددی در بازار وجود دارد. در حالی که برخی سیستم های مدیریت محتوای متن باز را ارائه می دهند برخی سیستم های مدیریت محتوای مبتنی بر ابر یا راه حل های CMS بدون هد را ارائه می دهند.

به عبارت ساده یک سیستم مدیریت محتوای وب به کاربران کمک می کند تا محتوا را ایجاد، ویرایش و منتشر کنند و همچنین آنها را به راحتی در یک محیط دیجیتال مدیریت کنند. نه تنها محتوا را مدیریت می کنند بلکه صفحات وب را نیز مدیریت می کنند. نرم افزار CMS قابلیت شخصی سازی محتوای سایت را برای شما فراهم می کند و در فعالیت های بازاریابی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

راه‌حل‌های سیستم مدیریت محتوا (CMS) به شما این امکان را می‌دهند تا محتوای وب را در حالی که آنها را از طریق پلتفرم‌های مختلف منتشر می‌کنید بسازید و مدیریت نمائید.

از آنجایی که نرم افزار سیستم مدیریت محتوا (CMS) دارای یک کتابخانه غنی است شما می توانید به سادگی با افزودن فیلم، تصاویر یا اینفوگرافیک، محتوای بسیار قابل تنظیمی را ایجاد کنید.

مزایای کلیدی استفاده از سیستم های مدیریت محتوا برای کسب و کارها

سیستم های مدیریت محتوای برتر مزایای زیادی برای کسب و کار شما به ارمغان می آورند. از مزایای اصلی آنها می توان به مدیریت سریع و آسان صفحه وب، ایجاد محتوای کاربر پسند، رویکرد مبتنی بر داده، بهینه سازی مناسب برای موتورهای جستجو، قابلیت های آرشیو، منابع قابل اشتراک گذاری، ویرایش محتوا، دسترسی به موبایل و موارد دیگر اشاره کرد.

استفاده از یک سیستم مدیریت محتوای وب با عملکرد خوب نیز باعث کاهش هزینه ها و صرفه جویی در وقت شما می شود. علاوه بر این ابزارهای هوش تجاری (BI) برای پاسخ به سوالات خاص و ارائه تجزیه و تحلیل در یک نگاه برای تصمیم گیری یا برنامه ریزی طراحی شده است. با این حال کسب و کارها می‌توانند از فرآیندهای تجزیه و تحلیل برای بهبود مستمر خود استفاده کنند.

شرکت طراحی سایت cms اختصاصی
شرکت طراحی سایت cms اختصاصی

چگونه یک سیستم مدیریت محتوا برای مشاغل کوچک انتخاب کنیم؟

سیستم CMS راه حل های ساده، مقیاس پذیر و انعطاف پذیر را برای مشاغل کوچک و متوسط ​​ارائه می دهد. نکته کلیدی این است که ارسال محتوا برای وب سایت ها برای کسب درآمد و افزایش ترافیک آنهاست.

می توان راه حل های مختلفی پیدا کرد که هر نیاز منحصر به فردی را برای مشاغل شما برآورده کند. لیستی از سیستم های مدیریت محتوا که ما گردآوری کرده ایم شامل سیستم های مدیریت محتوای متن باز، مبتنی بر ابر و رایگان است.

مطلب مرتبط: BPMS (مدیریت فرایند کسب و کار) چیست؟ 3 دلیل که هر سازمانی به آن نیازمند است

ویژگی های کلیدی سیستم های مدیریت محتوا (CMS) چیست؟

1- تقویت سئو، ویرایش محتوا و مدیریت آسان محتوا یکی از ویژگی های کلیدی سیستم مدیریت محتوا (CMS) است.

2- اکثر راه حل های سیستم های مدیریت محتوا (CMS) یک ویرایشگر برای آسان تر کردن فرآیند ویرایش ایجاد و ارائه می دهند. با استفاده از این قابلیت می توانید بدون نیاز به مهارت کدنویسی محتوا ایجاد کنید.

3- استفاده چند کاناله و مقیاس پذیری چند کاناله ارائه محتوا به انواع مختلف صفحات وب، دامنه های سفارشی و دستگاه ها امکان پذیر است. بهترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) به شما این امکان را می دهد که محتوا را ایجاد کرده و آن را به صفحات وب مختلف تحویل دهید.

اگر به دنبال کانال های دیجیتال خاصی هستید که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید ویژگی مقیاس پذیری چند کانالی برای شما ضروری است.

4- سیستم مدیریت محتوا (CMS) باید به راحتی با سایر پلتفرم ها ادغام شود تا اطمینان حاصل کنید که بیشترین بهره را از آن می برید. اکثر پلتفرم‌های سیستم مدیریت محتوا (CMS) به‌جای پلتفرم‌های استاتیک ادغام‌های پویا را ارائه می‌کنند تا با تمام نیازهای منحصربه‌فرد مطابقت داشته باشند. برخی از پلتفرم ها قبلاً برخی از پلاگین ها را در سیستم خود ارائه می دهند.

5- انعطاف پذیری یکی دیگر از ویژگیهای کلیدی است. طراحی بهترین سیستم مدیریت محتوا یک کتابخانه غنی ارائه می دهد که شامل قالب های قابل تنظیم است. برای بهبود محتوای خود می توانید محتوای برندینگ و طراحی خود را اضافه کنید. از آنجایی که CMS یک سرمایه گذاری بلند مدت است باید مطمئن شوید که سیستم مدیریتی که روی آن سرمایه گذاری کرده اید به اندازه کافی انعطاف پذیر است.

آمار تجزیه و تحلیل و قابلیت های گزارش پلتفرم های سیستم مدیریت محتوا (CMS) باید هر یک از محتوای شما را از زمان ایجاد تا انتشار ردیابی کند.

اگر خطایی رخ دهد ابزار مدیریت می تواند به شما کمک کند تا در زمان مناسب اقدام مناسب را انجام دهید. با قابلیت تجزیه و تحلیل هوشمند همچنین می توانید محتوایی را که در انتظار تایید است و تعداد مطالب در هر موضوع را پیگیری کنید.

طراحی سایت با cms
طراحی سایت با cms

سیستم مدیریت محتوا (CMS) و بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوا برای هدایت ترافیک به وب سایت شما هدایت مشتریان از طریق قیف فروش، افزایش فروش و تثبیت شما به عنوان یک مرجع در حوزه کاری بسیار مهم است.

با این حال بدون یک استراتژی محتوای موثر می‌توانید سرمایه‌های بیشتری را در کمپین خود سرمایه‌گذاری کنید و در عین حال حداقل بازدهی را دریافت کنید. اگر بازگشت سرمایه مورد انتظار را از کمپین بازاریابی خود در سیستم مدیریت محتوا (CMS) دریافت نمی کنید در اینجا 5 راه برای دریافت بیشتر از محتوای خود بدون سرمایه گذاری بیشتر آورده شده است.

1- محتوایی متناسب با مخاطب هدف خود در سیستم مدیریت محتوا (CMS) ایجاد کنید


یکی از بهترین راه‌ها برای تأثیرگذاری کمپین بازاریابی ایجاد محتوایی است که مخاطب ایده‌آل شما را هدف قرار دهد. بنابراین لازم است که شما تحقیقات گسترده ای را برای شناسایی نیازها و علایق آنها انجام دهید و سپس محتوای باکیفیت ایجاد کنید.


2- نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که ایجاد محتوای پرطرفدار و با کیفیت بالا ترافیک قابل توجهی را به وب سایت شما جذب می کند اما شما باید روی ایجاد محتوایی تمرکز کنید که به فصل، مد، روند یا چرخه جدیدی مرتبط نباشد.

3- شما باید محتوای خود را به طور منظم به روز رسانی و بهینه کنید


توجه داشته باشید که به روز رسانی و بهینه سازی محتوای شما می تواند سئو سایتتان را بهبود بخشد زیرا موتورهای جستجو پست های بهینه شده شما را به عنوان محتوای جدید دسته بندی می کنند.

4- محتوای منتشر شده در سیستم مدیریت محتوای خود را تبلیغ کنید


شما باید با ایجاد یک استراتژی قوی برای ارتقای محتوا به مخاطبان خود کمک کنید تا آن را پیدا کنند. ارسال ایمیل، پیوند دادن پست ها به حساب های رسانه های اجتماعی و ارائه جوایز به مشتریان می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

5- ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا در سیستم مدیریت محتوا (CMS)

شما با ایجاد محتوایی متناسب با مشتریان خود، بهینه سازی محتوای و ایجاد یک استراتژی محتوا بیشترین بهره را از سیستم مدیریت محتوا (CMS) خواهید برد.

در مورد سیستم مدیریت محتوا (CMS) بیشتر بدانید:

همه چیز درباره سیستم مدیریت محتوا (CMS)

ویژگیهای سیستم مدیریت محتوا (CMS)

خرید cms اختصاصی
خرید cms اختصاصی

جمع بندی

سیستم مدیریت محتوا (CMS) با توجه به مزیت های زیاد، سادگی و رشد روز افزون در اکثر سازمان ها و کسب و کارها استفاده می شود. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که انتخاب مناسب ترین سیستم سیستم مدیریت محتوا (CMS) جهت توسعه روزافزون فعالیت سازمان و کسب و کار شما در اینترنت و شبکه های داخلی از اهمیت ویژه ای برخورددار است. سیستم مدیریت محتوای اختصاصی برای سازمان و کسب و کار شما می تواند یک گام بزرگ در جهت رسیدن به اهدافتان باشد. برای انتخاب بهترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) پیشنهاد می کنیم با نادین سافت در ارتباط باشید.

منبع

https://www.techtarget.com/searchcontentmanagement/definition/content-management-system-CMS

مقالات پیشنهادی